1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bioware's Jade Empire

Discussie in 'Algemeen' gestart door Clawviper, 10 sep 2003.

  1. RichoX

    RichoX 360 gaat ownen!

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier doe je deze game zeker te kort mee. Het is in mijn ogen gewoon een goede RPG met een cool verhaal. Alleen mist het wat diepgang. Maarja, speelt goed weg en dat maakt het zeker goed.
     
  2. TicTac

    TicTac Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik ben toevallig afgelopen week weer begonnen. Jade Empire is zeker geen slecht spel, alleen soms komen dingen een beetje geforceerd over. Je moet soms kutklusjes doen, wat de gameplay soms vertraagd. Het had mooie graphics en een goede combat-engine (met hier en daar genoeg plaats voor verbetering) Jade Empire is een net-niet-topper game.
    Toch kijk ik naar een vervolg uit. Zijn er al aankondigingen ervan?
     
  3. Diamond_X

    Diamond_X diamonds are forever

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem net gekocht in de uitverkoop. Er werd echter geen update gedownload op de Xbox 360, terwijl volgen de Xbox BC lijst in de update van december 2005 onder andere de Monk Zheng uit de limited edition van Jade Empire zou zitten.
    Hoe krijg ik nu Zheng in het spel? Apart die update downloaden? Of moet je soms eerst 1x het spel uitspelen om Zheng te kunnen kiezen?

    Edit:
    Arghhh, waarschijnlijk hebben ze dat op Xbox.com weer lekker verkeerd begrepen. Op die Bioware site staat dat die update het mogelijk maakt om vanaf de SE bonus disc Monk Zheng te laden. Dat kon eerst kennelijk niet. Helaas :'-(
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2006
  4. Diamond_X

    Diamond_X diamonds are forever

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Foutje...
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2006
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Haha, een net-niet-topper game?? :lol:
    Ik vind het spel echt briljant. Goed verhaal, lekkere combat, geniaal Oosters sfeertje, leuke characters
     
  6. ikliegniet

    ikliegniet Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij betreft, JE is een absolute tegenvaller. Deze game is onbegrijpelijk overhypt door de vele gamesjourno's.

    Nu vergelijk ik Jade Empire voornamelijk met enigzins vergelijkbare games (actieRPG's met de keuze good/evil) zoals het sprookjesachtige Fable, het helaas door anderen ondergewaardeerde Sudeki en uiteraard het geweldige Thief en ik moet zeggen dat Jade Empire helemaal niet zo goed is. =(

    Bij Fable waren de graphics en de vele questen top. Bij Sudeki heb ik genoten van het bezoeken van de vele wonderschone en gevarieerde locaties/levels. Ook het verplicht wisselen van de characters bij Sudeki zorgde voor leuke en afwisselende gameplay. En de game Thief, deze game is gewoon meesterlijk en biedt de gamer volwassen gameplay met briljante graphics.

    Waarom is Jade Empire voor mij niet goed: =(

    -te veel filmpjes en te veel RPG lezen (praten) zorgden voor veel te weinig echte gameplay (vechten). Ik kreeg het gevoel dat ik steeds weer aan het lezen/luisteren ben, in plaats van lekker door gamen. Op een gegeven moment begon deze game mij zelfs zwaar tegen te staan om weer op te pakken, en dat was bij mij nooit eerder bij een game voorgekomen, het vele 'lullen' in deze game zorgde duidelijk voor vertraging in de gameplay.
    - de te korte (vlieg)minigame tussen de enkele locaties is kinderlijk eenvoudig en is een gemiste kans. Op zich wel aardig idee, maar te kort en weinig variatie daarin. Het had een leuke game op zichzelf kunnen zijn (de knipoog naar die games uit de jaren 80/90, met vette gameplay zoals toen op de sega megadrive)
    -simpele questen (de side opdrachten zijn vaak op lagereschool nivo)
    -weinig variatie in de verschillende levels. Je maakt best weinig mee, ik bedoel er zijn op zich weinig avontuurlijke locaties te bezoeken. De locaties ogen soms wel mooi.
    -het vechten is matig uitgewerkt (kinderlijk eenvoudig en eentonig), er zijn veel te weinig vijanden om te verslaan op de locaties.
    -het levelen van je character is heel slecht uitgewerkt. (de opbouw van de diverse vechtstijlen, gaat veel traag. Je verdient steeds te weinig punten om deze goed te verdelen over alle verkregen verschillende vechtstijlen. De verhouding hierbij is zoek.
    -vaak en te veel laden zorgt voor een gegeven moment voor onvermijdelijke vertraging in de gameplay en dus voor irritatie.
    -na het uitspelen heeft de game weinig meer te bieden.

    ach ja, op naar de volgende game (resident evil 4 voor ps2) _O_ hopelijk smaakt ie beter.
     
  7. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan houdt je gewoon niet van rpg's, tenminste dat haal ik uit je tekst op.
     
  8. ikliegniet

    ikliegniet Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    zeker wel, ik hou van alle genre games, dus ook rpg's. Ik heb verschillende rpg's tot een goed einde gebracht, waaronder de overbekende final fantasy serie voor playstation (deel 7, 8 , en 10). Altijd geweldige gameplay met een prachtig avontuur. Maar ja, Jade Empire viel mij gewoon flink tegen, ik had er wel wat meer verwacht. Ook omdat het een 'latere' xbox titel was. Ik kan trouwens Jade Empire niet eens strakke Rpg noemen, meer een mix van action adventure met lichte rpg invloeden (vlees noch vis). Omdat de gameplay van Jade Empire niet goed uitgebalanceerd is, bestaat de mogelijkheid om altijd van moeilijkheidsgraad te wisselen. Ik kom deze mogelijkheid niet vaak bij games tegen, laat staan bij rpg's. Bij een echte Rpg moet je je character blijven 'levelen' tot je de tegenstander kan verslaan.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051

    De makers van Jade Empire hebben van het begin af aan al steeds heel duidelijk gemaakt dat Jade Empire GEEN RPG is, maar een actie-avontuur. Dus dat is ook wat je krijgt.
    Zelf vond ik het een erg aardig spel. Niet fantastisch en er zijn zeker genoeg punten voor verbetering vatbaar, maar toch een klassieker.
     

Deel Deze Pagina