1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bioware's Jade Empire

Discussie in 'Algemeen' gestart door Clawviper, 10 sep 2003.

1. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Hopsa, bioware stelt nooit teleur :)

Het blijft natuurlijk IGN maar toch...

2. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jup, maaaaaaaaaaaaar..... De game duurt dus niet 30-40 uur, zoals Bioware beloofde... De game duurt 22 uur met weinig uitpluizing van gebieden, maar waarbij verder wel alles is gedaan. Lees de review van IGN maar.

Een 9,9!!! In één woord: VET. Pwnidge. Kun je nagaan hoe vet het spel moet zijn... als alleen de camera zorgt voor dat minpuntje. (!!!) Fable gooi ik het raam uit, en Jade Empire ken ik nu wél als een waardige rpg voor de xbox. (Ter voorbehoud: MIJN MENING) Fable vond ik dus écht tegenvallen. De combatsystem was, naar mijn mening, te traag. Het verhaal zoog me niet op en was, naar mijn mening, niet diepgaand genoeg. De animaties waren telkens maar weer hakkerig. Mijn copy had veel last van frameratedrops. De sfeer was geweldig in beeld gebracht, maar de textures waren oerlelijk, naar mijn mening. (Als je je nog het begin kunt herinneren als jongetje, helemaal aan het begin. Die trap voor het huis op de achtergrond bij het gesprek, dat de vader vertelt dat je een cadeautje voor je zusje moet kopen, is zo lelijk. Ook was het spel veel te kort. Ik dacht iets van 7 uur of zo.

Om deze redenen ken ik de huidige versie van fable niet als dé rpg voor de xbox.

Sorry voor mijn (negatieve) uitgebreide review van fable, maar ik had er gewoon veel te veel van verwacht... En het viel dus uitermate alleszins tegen.

Maar nu komt Jade Empire 8);):D:cool:
    Volgens mij heeft Jade Empire al het goede dat Fable naar mijn zin niet had...

3. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    9,9 ... ongelofelijk ... _O_

4. Spock

Spock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zegt overigens weinig over de kwaliteiten van het spel, want IGN houdt er wel van om te strooien met extreem hoge cijfers. Die dat later gerelativeerd worden door gamespot (Splinter Cell 3, MGS 3 en DMC 3 om er een paar te noemen).
    Maar 9,9 is tot nu toe wel het hoogste cijfer dat ze dit jaar hebben geven. Ik wacht op de serieuze recensies van gamespot en EDGE en zo :9

5. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Nou van alle sites, vind ik IGN het meest betrouwbare ... de reviews zijn echt veel langer dan de rest ... meer dan 5 pagina's, terwijl je bij Gamespot maar 2 pagina's leest ofzo, dat geeft al meteen aan dat IGN er echt moeite voor doet met hun reviews ....

mjah , je hebt gelijk .. eerst ff andere reviews afwachten

6. Spock

Spock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die van JE was toch iets van 6 pagina's of zo, leuk als je alles over het spel wilt weten voordat je het gespeeld hebt. Daarom heb ik me voorgenomen geen enkele review van JE te lezen.

7. Dik KlootWijk

Dik KlootWijk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    @ Spock ,ik heb de review gelezen en er staat helemaal niets over het verhaal in. Er word veel over het schijnbaar geniale combatsysteem en een beetje over hoe dialogen werken/ hoe je keuzes maakt en hoe je meer opties krijgt in de dialogen.

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.100
    Wat zullen de verzend kosten zijn als ik bij de XBW pre-order shop de LE bestel?

10. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2 euro. ;)

11. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff een vraagje over het combo-systeeem, omdat ik die termen die goed ken. Ik het ongeveer hetzelfde als Fable, of is het toch een beetje a la KOTRO en Final Fantasy. Deze laatste 2 games hun vechtsysteem vond ik namelijk erg klote terwijl ik Fable juist weer geweldig vond. Dit is dus een belangelijk punt of ik het koop of niet dus ik zou graag een antwoord willen. Alvast bedankt!

12. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Het is meer als Fable. Real-time.

13. Goldeh

Goldeh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je hebt wel de keuze om het spel te pauzeren en je keuzes te maken, maar het is inderdaad Real-time.

14. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga net op werkweek als Jade Empire uitkomt, zit ik daar in Parijs met gemengde gevoelens. Al wordt het wel vet in Parijs :D

15. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    haha had ik ook met Ninja Gaiden
    ik kreeg de dag voordat ik weg ging op een excursie met school het spel binnen.
    veel gespeeld en zat vaker met me hoofd bij NG en hoe vet het was ipv bij het waddengebied :p

16. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet dan nog een week wachten voordat ik weer thuis ben.

17. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    is ook moeilijk kiezen als de examens eraan komen.. of leren en dingen voor school doen of gewoon blijven gamen.. zoals nu met die aankomende topper maar geloof dat de examens nog wat lang weg blijven oeh oeh (LET OP!! dit zijn geen sexgeluidjes)...

18. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.100

19. LordTeddybeer

LordTeddybeer Happy Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    gamespy geeft hem een 5 uit 5 !!!!

gamespy

Pros
    Gorgeous visuals; tons of styles to learn; entertaining combat system; great story; good/evil mechanic has been greatly improved; surprising amount of replay value.

Cons
    Some framerate and camera issues during combat; voiceovers can be a bit cheesy at times.

20. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Console Gold --> http://consolegold.com/Reviews/review/375.html , hoogste cijfer dat ze ooit hebben gegeven, een 9,8

Pros:

* Storyline is beyond compare
    * Graphics are richly detailed
    * Framerate is rock-solid
    * Music is fitting and non-obtrusive
    * Load times are minimized
    * Wuxia elements are perfect
    * Combat / RPG mix is well balanced
    * Minigames are a great distraction
    * 25 hours to play through once
    * Far too much to mention

Cons:

* Occasionally confused camera

Final Score
    pure gold
    585/600 - 98%

Gamezone: http://xbox.gamezone.com/gzreviews/r22863.htm , ook een 9,8

Gameplay: 9.8
    Jade Empire offers up an engaging mix of action-packed combat and the polished brand of compelling RPG elements that we’ve come to expect from the team at BioWare. The combat system is extremely deep and layered, but is very easy to learn from the beginning of the game. Plus, the great story and fun mini-games will keep gamers playing this game over and over again even after they’ve mastered it.

Graphics: 9.5
    Between the highly detailed character models, gorgeous special effects and fully realized environments, Jade Empire has a lot going for it in the graphics department. The only small qualm to be had is with the occasionally goofy camera.

Sound: 9.8
    Jade Empire has some truly captivating sound elements, from the great mood-setting soundtrack to the excellent voice acting and tons of recorded dialogue.

Difficulty: Medium

Concept: 9.9
    Jade Empire has a deep and engaging story that twists and turns depending on how you play the game, giving it tons of replay value. Plus, the mini-games are great and add a whole new element.

Overall: 9.8
    Jade Empire is a real treat, combining ancient Chinese mythology with excellent gameplay and a compelling story. This game will stand the test of time as one of the premier RPG games for many years. Even if you don’t own an Xbox, you owe it to yourself to play this game.

Deel Deze Pagina