bloedbad in Universiteit Virginia

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door basovich, 17 apr 2007.

1. basovich

basovich Guest

bron: telegraaf

kan het zelf echt niet begrijpen dat iemand gewoon 33 mensen neerschiet=(!! wat bezielt zo iemand nou! heb ook eens naar andere van dit soort acties op scholen gezien en zag foto's van de daders..ze zien er onschuldig uit en ook een beetje nerd. snap echt niet hoe ze tot zover kunnen gaan!! en hoe ze dan ook zo makkelijk aan een wapen komen.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Echt triest en ziek dit. Only in de USA.......

3. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    In Amerika verkopen ze de wapens gewoon naast de boter en de frisdrank hoor dat is het probleem niet.

4. basovich

basovich Guest

jep las het dat alleen een rijbewijs al genoeg was, ongeloofelijk dit!

5. miepjuu

miepjuu KriepKriep

Leuk Bevonden:
    0
    verschrikkelijk zulke acties :mad:, hoe kan je zo gek zijn vraag ik me af

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Heel erg dit maar het was natuurlijk maar een vraag van tijd wanneer er weer zoiets zou gebeuren

7. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Klopt onbegrijpelijk, de amerikaanse staat heeft zelf al aangegeven niet de wetgeving van de wapens te veranderen door dit voorval. Ze vinden dat iedereen het recht moet hebben een wapen in huis te hebben. Wat een onzin wet is dit zeg. Iemand koopt dan een wapen, de mensen zonder wapen voelen zichzelf daardoor ook onveilig. Om je weer veilig te voelen en je eigen te beschermen koop je ook een wapen. Dus na een tijdje loopt iedereen met een wapen.

Hoezo is de buurt niet meteen geevacueerd na het eerste schietincident. Als ik zelf zou weten dat er naast mijn school in een studentencomplex een schietpartij is geweest en de dader nog rondloopt dan probeer ik zo snel mogelijk weg te komen daar.

Eigenlijk toch onmogelijk en 'knap' dat deze man zoveel mensen heeft kunnen vermoorden. Je zou zeggen dat na de eerste kogel iedereen in paniek raakt en weg probeerd te komen, of juist de schutter probeert te overmeesteren. Al hoorde ik dat het in een klas begon en dat ze daar natuurlijk niet kunnen vluchten. Hij dacht iedereen in die klas al vermoord te hebben. Maar er waren een aantal mensen die voor dood 'speelde'. Toen hij dat ontdekte kwam hij terug, maar de deur werd geblokkeerd/barricadeerd door studenten. Zij stonden achter de deur en de schutter schoot door de deur, waardoor deze studenten het alsnog niet overleefden...

Het lijkt mij dat de moordenaar getraind was, want 34 doden maken met een handgun is toch bijna niet te doen. Weet iemand al wat meer over het motief?

8. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je Amerikaans staatsburger bent ja, dit was een Chinees met een studentenvisum.

Edit: Hoor net dat het een Zuid-Koreaan was.

Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  9. Rolopo

Rolopo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  10. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    ZIEK!

Zag het net in de krant staan toen ik thuis kwam. Lijkt me echt zó F*cking erg als je op die school zou zitten, dat er gewoon een of andere zieke idioot met een pistool op jou en al je medeleerlingen/vrienden zou gaan schieten.

11. Victor

Victor Guest

Hoorde het gisteren. Inderdaad, jammer.

Voorzover ik weet heeft hij een volautomatisch geweer gebruikt en ze op een rij gezet, als een executie waarna hij ze heeft neergeschoten.

Hier in Nederland kun je als buitenlander ook als wapen komen. 't Is helemaal niet zo moeilijk, als je je best er voor doet.

12. voog

voog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dus dat hij niet in de supermarkt aan een wapen is gekomen.

13. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het ergste is nog dat een of andere game of muziekband de schuld krijgt, doen die yankees altijd een zondebok aanwijzen :mad:

14. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Schijnt idd dat hij een volautomatisch geweer had en heel veel munitie. De dader is overigens nog niet bekend (identiteit) omdat hij zichzelf zo erg verminkt heeft bij ze zelfmoord.

15. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    ij was toch neergeknald door de cops, dat zeiden ze gister op het nieuws.

16. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Volgens de nieuwe versie op teletekst zelfmoord. De dader is zo zie ik nu een Zuid-Koreaan van 23 jaar die ook op de Universiteit studeerde.

17. partyproof

partyproof What's next?

Leuk Bevonden:
    0
  18. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Only in America! Ze vinden het gek dat dit soort dingen gebeuren terwijl iedereen daar met een wapen rond mag lopen. Eigen schuld dikke bult. Overigens wel een zieke man en zal er niet om rouwen dat ie zelf ook dood is.

19. Victor

Victor Guest

Only in America? Hier in Europa ook genoeg, hoor.

20. ViperMike

ViperMike Guest

Gekke mense die amerikanen, agja.....ze vragen er zelf om.

Deel Deze Pagina