1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Bloodborne

Discussie in 'Games' gestart door Conscience, 10 jun 2014.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Van het weekend gestart met Bloodborne. Gisteren ging Vicar Amelia plat. Who´s next?

2. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Blood starved beast ook plat.

In welk stadium vind je eigenlijk betere skill wapens? Loop nog steeds rond met de cane, die overigens best fijn is.

3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Veel later pas. Veel door de optionele bosses

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Net de drie schaduwen in het forbidden forest verslagen. Wat een bitch toen die laatste slangen op ging roepen zeg. Wel errug mooi (organisch) gebied! Het lijkt veel groter dan het uiteindelijk is en dat vind ik ontzettend knap gedaan.

Laatst bewerkt: 2 jun 2015
    Rienbu vindt dit leuk.
  5. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Heb nog vele uren te gaan met Witcher 3 maar kan nog wachten om Bloodborne weer op te pakken en voor de 2e x te finishen..
    Deze titel is nog steeds mijn favoriet van dit jaar en ik vind het mss wel de vetste uit de reeks.
    De snelle combat is zoooo fijn

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Gisteren de Dark One verslagen. Wat zijn die caskets een vervelende tegenstanders zeg, tenminste dat laatste gevecht waarbij twee met bloed gooien en twee anderen achter je aan rennen. Veel heals daar verprutst. Boss... ging eigenlijk wel. Cane FTW (vooral de chainwhip), waardoor ik hem meerdere keren kon stunnen. Dolken... ik moet er nog aan wennen.

Rienbu vindt dit leuk.
  7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Zojuist die Cosmic gast gemold. Lastig beest zeg, continue die 180 graden sweeps. Weet eigenlijk nog steeds niet hoe ik het de tweede keer heb kunnen halen. Veel vooruit stappen en back peddelen daarna op die kop inhakken. Zelfs nog een viceral voor elkaar gekregen. Level 78 nu, level 9 cane en daggers.

EDIT: En dat gebied net ervoor...wat een tering tegenstanders zijn die brainsuckers zeg. Zeker 10 insight aan die gasten verloren. In dit gebied: (kijk vooral vanaf 14:45 min).

Laatst bewerkt: 11 jun 2015
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Bloodborne breekt mensen... om verschillende redenen. :F:

Laatst bewerkt: 11 jun 2015
  9. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Ik ben er vorige week ook eindelijk aan begonnen. Ben nu bij Rom. In het begin is het vooral die spinnen dodgen, totdat Rom na een tijd ook aanvalt... Nog tips, @Zifnap?

10. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Het begin was ook het moeilijkst. Die straat met 30man....

11. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Probeer stamina over te houden en don't get greedy. Zorg dat je goed dodgt bij die ijs aanval en probeer op te letten of Rom aanvalt of niet. Sla een keer of 3 en spring weer weg.

Dom en irritant wijf zeg..

Rienbu en Conscience vinden dit leuk.
  12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Was dat die spin/rups in het water? Eerlijk gezegd heb ik steeds de batches met spinnen eerst afgemaakt, om daarna pas Rom zelf aan te vallen. Er zijn drie fasen, dus die kleine spinnen worden 3x gespawned. Eerst keer is een eitje, maar de tweede en derde fase zijn lastiger omdat Rom dan ook zelf gaat schieten. Er is één aanval in het algemeen die lastiger is te ontwijken in het begin, een soort ijskogels die uit de lucht komen vallen. Wat helpt is dat je je tijd neemt, desnoods je blikveld verlegt naar de lucht om te zien hoe die kogels gaan vallen en dan actief gaat dodgen. Je ziet aan de animatie van Rom wanneer ze deze aanval gaat gebruiken. Wanneer het een andere aanval is (bijvoorbeeld de ijsgeiser uit de grond) wordt het tijd om op die kleine spinnen in te hakken. Die zijn vooral gevoelig kort nadat ze zelf hebben aangevallen. Wat ook helpt is om gewoon door te blijven hakken op hun lichaam. Na de derde of vierde aanval zakt hun verdediging vanzelf (geen stamina meer) en sla je ze gemakkelijk dood.

M.b.t. Rom zelf, eerste fase doet ze nog weinig dus gewoon op het lichaam inhakken. Ga daarmee door zelfs wanneer ze verdwijnt, je doet namelijk nog steeds schade. Fase 2 en 3 in principe wat Maddmonkey al zei. Vaak helpt in de flanken aanvallen ook, zolang je niet te greedy wordt. Doordat je die kleine spinnen al hebt gemold hoef je je alleen nog te concentreren op Rom zelf en dan vallen haar aanvallen best wel mee.

P.S. Rom is gevoelig voor elektriciteit, dus bolt paper doet wonderen wanneer je haast hebt. Dit zou je in de 2e of 3e fase kunnen toepassen op je wapen (fase 1 is daarvoor te gemakkelijk). Ook het tonitrus wapen is geweldig tegen Rom, maar dit is wel een strength wapen (was bij mijn skill karakter minder effectief). Ik heb Ron uiteindelijk "gewoon" met de cane verslagen, zonder boltpaper (met de whipchain, voor de extra reach).

Laatst bewerkt: 12 jun 2015
    Conscience vindt dit leuk.
  13. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Yup, heb haar toevallig net vóór jouw post verslagen ( :+, maar evengoed handig voor anderen die Bloodborne later oppikken). Paar keer hitten, wegrennen van de spinnen (die liet ik met rust), ijskogels dodgen en repeat. Inderdaad wat jullie zeggen: don't get greedy.

14. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Kom gewoon niet voorbij shadow of Yarnham.. Eerste pt walsde ik over hen heen maar nu loop ik toch te kloten

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Zijn dat die drie schaduwen?

16. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Ja idd. Had er net 2 dood en doe 3e nog 20% ofzo. Toen spawnde ineens 2 huge slangen uit de grond die mij killde. Kan mij de eerste keer niet herinneren dat ik die slangen heb gezien. Verschilt dat per shadow?

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Hmmm, dat weet ik niet zeker. Het is wel zo dat de allerlaatste schaduw superkrachten krijgt. Die wordt echt gevaarlijk, dus je bent erbij gebaat hem zo snel mogelijk te doden. Dat was één van de redenen waarom ik, op basis van een tip, alle drie de schaduwen van te voren 40% - 50% heb verwond. Welke dan ook overblijft, het gevecht duurt dan tenminste minder lang. Vooral voor die slangen moet je blijven bewegen. Meen dat er een grote pilaar in het midden staat. Gebruik die als dekking (helpt natuurlijk niet tegen die slangen uit de grond). Ik vond het een erg lastig gevecht! Wel de 2e keer gehaald, maar zat op het puntje van mijn stoel te gamen! :D

Level 82 nu. Net een gek in een kasteel gedood. Hij had de vogels hondenkoppen gegeven en de honden de vogelkoppen. Freaky shit.

Rienbu vindt dit leuk.
  18. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Ja allemaal zo veel mogelijk schade doen en dan een-voor-een afmaken. Morgen gaat het lukken

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Tuurlijk! Dat ik het die 2e keer haalde was met best veel geluk. Die laatste schaduw is hoe dan ook erg gevaarlijk.

Rienbu vindt dit leuk.
  20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Uitgespeeld. Wilde bijna het stokje willen neergooien bij een serie van drie wintern lanterns achter elkaar. Toen de Wet Nurse. Wist alleen niet dat ik zo dichtbij het einde was. De laatste twee bosses vielen best mee, vond persoonlijk de laatste boss in Dark Souls lastiger. Maar die winter lanterns, brrr...

Rienbu vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina