Was dat die spin/rups in het water? Eerlijk gezegd heb ik steeds de batches met spinnen eerst afgemaakt, om daarna pas Rom zelf aan te vallen. Er zijn drie fasen, dus die kleine spinnen worden 3x gespawned. Eerst keer is een eitje, maar de tweede en derde fase zijn lastiger omdat Rom dan ook zelf gaat schieten. Er is één aanval in het algemeen die lastiger is te ontwijken in het begin, een soort ijskogels die uit de lucht komen vallen. Wat helpt is dat je je tijd neemt, desnoods je blikveld verlegt naar de lucht om te zien hoe die kogels gaan vallen en dan actief gaat dodgen. Je ziet aan de animatie van Rom wanneer ze deze aanval gaat gebruiken. Wanneer het een andere aanval is (bijvoorbeeld de ijsgeiser uit de grond) wordt het tijd om op die kleine spinnen in te hakken. Die zijn vooral gevoelig kort nadat ze zelf hebben aangevallen. Wat ook helpt is om gewoon door te blijven hakken op hun lichaam. Na de derde of vierde aanval zakt hun verdediging vanzelf (geen stamina meer) en sla je ze gemakkelijk dood.
M.b.t. Rom zelf, eerste fase doet ze nog weinig dus gewoon op het lichaam inhakken. Ga daarmee door zelfs wanneer ze verdwijnt, je doet namelijk nog steeds schade. Fase 2 en 3 in principe wat Maddmonkey al zei. Vaak helpt in de flanken aanvallen ook, zolang je niet te greedy wordt. Doordat je die kleine spinnen al hebt gemold hoef je je alleen nog te concentreren op Rom zelf en dan vallen haar aanvallen best wel mee.
P.S. Rom is gevoelig voor elektriciteit, dus bolt paper doet wonderen wanneer je haast hebt. Dit zou je in de 2e of 3e fase kunnen toepassen op je wapen (fase 1 is daarvoor te gemakkelijk). Ook het tonitrus wapen is geweldig tegen Rom, maar dit is wel een strength wapen (was bij mijn skill karakter minder effectief). Ik heb Ron uiteindelijk "gewoon" met de cane verslagen, zonder boltpaper (met de whipchain, voor de extra reach).
Laatst bewerkt: 12 jun 2015
Conscience vindt dit leuk.