1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blu-Ray voor de Next-Gen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door A-S-C-A-R-I, 14 apr 2005.

1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hahaha... waar heb je dit vandaan?? :confused: Want er is toch echt van bronnen vernomen dat dit dus niet het geval zal zijn. ;) Maar goed daar gaat deze topic helemaal niet over, dus snap niet wat dat met Blu-ray te maken heeft, want als je even had gelezen dan had je daar achter gekomen. :{

2. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Piraterij blijf je altijd houden, maar iedereen kan al dual layer branden.
    Een Blu-Ray brander is over 1 jaar duur. En ook de disc's zullen zijn duur.
    Ik wil hiermee alleen zeggen dat Microsoft het wel makkelijk maakt.

Ik denk ok dat de PS3 betere graphic's krijgt, omdat Nvida = Graphic en ATI = Physic
    Ik had op teamxbox gelezen dat Sony geen War wil. Ze zijn dus bang op te verliezen. Blu- Ray?in PS4 ja.

3. A-S-C-A-R-I

A-S-C-A-R-I Guest

Wie heeft een HDTV>>>?? ik heb er in iedergeval geen knaken voor!

4. A-S-C-A-R-I

A-S-C-A-R-I Guest

k heb ff op marktplaats gekeken en zo'n tv'tje is minstens 2500 euro!! ******zooi

5. crayzico

crayzico Non-wanker

Leuk Bevonden:
    0
    Nvidia wordt de laatste tijd op grafisch gebied toch wel gebeat door ATI dus ik denk niet dat PS3 groter eye-candylevel dan xbox360.
    En over blu-ray liever niet in de xbox 360 brengt alleen meer kosten mee dan kan zwaaien naar die 300 dollar launchprijs.

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Helemaal mee eens blu ray is duur want nieuwe technologie kost nu 1maal veel tijd en geld en het staat nog in de kinderschoenen en zal voorlopig dus op geen enkel vlak de dvd verslaan. Blu-ray is zo ie zo geen goed idee omdat; (gerucht) de frames naar beneden zouden worden gehaalt. En de nieuwe ATI kaart die in de Xbox 360 zit 'schijnt' erg krachtig tezijn (loopt +/-4 jaar voor op de pc), zag ergens staan dat hij met gemak de Unreal Engine 3 draait dus ik heb wel vertrouwen in de nieuwe Xbox.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de volgende xbox werkt ook nog gewoon op een normale tv ... echter zal in de toekomst bijna iedereen een HDTV hebben

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    In Europa schiet dat hele hdtv nog niet zo op.. laat staan dat je beetje hdtv's hier kan kopen voor een rdelijk bedrag. Wanneer hdtv hier beetje inkomt is de xbox 3 al uit |:-

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vind Blu-Ray niet zo belangrijk voor de PS3 of Xbox2.
    Belangrijker is de vraag krijgen de consols nu wel of niet een hardeschijf.

Ze kunnen de processor/geheugen/videokaart wel steeds sneller maken , maar dat houdt ook in dat de vraag naar DATA steeds groter wordt.
    En deze DATA moet toch ergens opgeslagen worden , anders maakt de DVD-drive behoorlijk veel overuren.

10. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik vind dit dus eigenlijk best balen (geen HD-DVD of Blu-Ray):

Gister enkele HDTV Samples (720p) bekeken op mijn TFT (1280x1024) scherm en dat ziet er dus echt ONGELOVELIJK mooi uit (ik raad je zeker aan een sample te downen)..

Dus ik had bedacht om over een bepaalde tijd een LCD TV te kopen ( 1280x768 ) aangezien de prijzen nu hard dalen en daar dan ooit een Xbox 2 op aansluiten en dan hopen dat inmiddels HDTV Films hier te koop/huur zijn zodat ik dus Films in superieure beeldkwaliteit kan zien!

Maar dit lijkt dus niet door te gaan... :mad: Aangezien HD-DVD waarschijnlijk als standaard gebruikt gaat worden. Maar in principe moet je toch HDTV op LCD Tv's kunnen bekijken (in die beeldkwaliteit) gewone tv's (480p) kunnen namelijk HDTV niet weergeven of in iedergeval wordt het beeld er niet mooier van...

Correct me if I'm wrong :)

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    er komt wel HDTV hoor ... microsoft is pro HDTV .. maar men heeft een eigen systeem.. Microsoft heeft juist aangekondigd dat de HD era is ingegaan

zie http://www.wmvhd.com/

12. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daardoor ben ik mij meer gaan interesseren in HDTV door de samples dus die op die site staan. Maar aangezien ik nu mijn xbox als dvd-speler gebruikt wou ik dit graag voortzetten met xbox 2... Maar HD-DVD wordt dacht ik de standaard voor HDTV films en als xbox 2 die dus niet kan lezen dan gaat het dus niet op (als hdtv player gebruiken).

Maar weet iemand of ik wel goed zit met mijn LCD TV verhaal? Dat je dus eigenlijk niet een extreem dure "echte" HDTV TV hoeft te kopen? Omdat een LCD zoveel pixels heeft... Mijn TFT geeft het in iedergeval briljant weer :)

13. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    LOL!!!!!

Run Time 3:19 min
    720p (240 MB)

whahahaha :D

maar goed dit dus dat een film van 1,5 uur makkelijk op een dual layer dvdtje past... geen probleem dus... en anders komen er wel 2 dvd edities heb ik ook geen problemen mee...

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nope men denkt dat hdwmv een standaard word.... hd-dvd en blu-ray voeren weer een concurentie strijd ... voorlopig blijft de DVD marktleider ... tevens kan je over 4 a 5 jaar weer een nieuwe xbox verwachten ... dit maal wel met de nieuwe marktleider ... blu-ray of hd-dvd .... waarom zou je nu 100 euro meer willen betalen voor een produkt dat je nog niet gebruikt? of de meeste mensen nog niet bezitten?

15. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Nee nu niet. Maar ik hoopte eind dit jaar een LCD TV en Xbox 2 te hebben. Maar er is dus ook wel redelijke kans dat Hier ook HDTV Films op normale dvd's komen?

Maar ik wil dus vooral een LCD tv aangezien Xbox 2 zelf wel HDTV TV's ondersteund en de huidige 480p dus denk ik niet echt toereikend meer is. Maar klopt het dus dat als je een LCD tv koopt dat je dan dus in feite HDTV hebt (op die paar pixels na) ?

Oh en je hoeft niet meteen zo een grote te downen, download anders eerst eens robotica... gewoon om eens te zien :D Ik heb ook nog Godsend en Magic of flight gedownload, echt te mooi gewoon :cool:

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    LCD is geen HD ... sterker nog dan moet jeterug naar een CRT beeldscherm

Nee LCD is slecht = geen HDTV (tevens hoge energie kosten)

HDTV slaat nog niet aan in europa word hier pas 2007 verwacht

17. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar denk even mee:

Een gewone TV heeft 480 beeldlijnen. Dus is optimaal om 480p mee te bekijken.
    Een speciale HDTV (projectie tv bijvoorbeeld) heeft 1080 lijnen. Is dus het best geschikt voor 1080i/p
    Een LCD TV (gemiddelde grote) heeft 1280x768 en sommige die wel echt geschikt zijn voor HDTV: 1280 x 720. Hiermee kan je dan dus optimaal HDTV 720p lijkt mij mee kunnen zien. En bij 768 moet het beeld iets veranderd worden maar niet extreem veel...

Dus dan kan je een LCD tv dus gewoon gebruiken als een (soort van) HDTV TV, niet super optimaal maar wel stukken mooier dan een gewone (CRT) 480 TV.

Of zit ik hier nou ergens ongelovelijk fout?

Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De budget LCD schermen zijn over het algemeen prut en de kleuren vallen vaak tegen ... als je een mooie crt wilt kan je beter een Pixelplus TV van Philips nemen ... (ik ben nog steeds onder de indruk van deze beeld kwaliteit). Een tussenvorm op weg naar HDTV of wachten op een echte HDTV ... tevens zijn er ook nog geen Nederlandse uitzendingen in HDTV... dus in Nederland is het nog niet nodig om nu een HDTV te gaan kopen ... in Nederland zenden we zelfs erg weinig programma's uit in breedbeeld :mad:

19. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je wel gelijk in, maar ik aangezien de LCD prijzen nu zo hard dalen moet het dus mogelijk zijn om over een paar maanden een redelijk goede voor een leuke prijs te kopen (€ 800-900) En heb net in XBM gelezen dat HD centraal staat in de Xbox 360 dus dat is opzich ook wel bemoedigend :) Daarbij zou ik hem ook niet voor televisie kijken hoeven want dat schiet indd niet op! Maar meer voor films waarvan ik hoop dat dat sneller doorbreekt. Al heb ik nu al wel behoorlijk leuk beeld :D (Digitaal)

Ik heb nu een 4:3 55cm tv'tje en wil dus graag groter en breedbeeld en dan lijkt mij LCD dus ideaal door de vele pixels waardoor je in theorie dus een scherp beeld moet kunnen krijgen. (als het net zo werkt als een TFT scherm...)

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    damn, al die mensen die op deze topic zitten te zeggen dat blu-ray veel te groot is,... zijn in mijn ogen maar achterlijk hoor(srry, wil hier niemand dissen ofzo,maar hier kan ik niet tegen).
    Vroeger met de playstation: deze console was de enige toen die toen cd's gebruikte, in het begin niet vol te krijgen, maar na verloop van tijd moesten ze bij veel games 2 cd gebruiken ,en bij de final fantasy games zelfs 4!,wat heeft dit nu met blu-ray te maken, alles, als sony dvd zou houden voor hun ps3 dan zouden ze heel dom zijn, want ze moeten mss al voor final fantasy 12, al 2 dvd's gaan gebruiken,... als ze voor een ps2 spel(hoe groot het spel ook is) al 2 dvd's moeten gebruiken,wat gaat dat dan niet zijn met de playstation 3?! Hoeveel te mooiere graphics hoeveel te meer het in beslag neemt, blu-ray is gewoon nieuwe en coole technologie , ik vind het toch heel goed van sony,nooit zitten kloten met 2 disc's,... en noem maar op...

Deel Deze Pagina