1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

1. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo zeg,vanochtend om 10 uur begonnen met downloaden, nu staat ie op 43%... hahaha.. naja, vanavond moet ie er wel zijn hoop ik maar.

2. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    staat nog geen 4 min aan bij mij en is al op 10 procent :+

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Nou ik denk iets anders, boven de balk van het chargen zie je je tegenstanders en teamgenoten met een lijntje naar de balk toe. Volgens mij moet je de attack zo timen dat hij op de lijn komt van de aanval, zit hij er precies op heb je een perfect attack. Maar waarom je teamgenoten erop staan snap ik niet, bij healing spells is het wel logisch natuurlijk maar bij attack zie ik de logica er niet achter.

Het blijft voor mij gissen O-)

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Misschien dat je dan een team attack combo hebt ofzo?

5. kenshin

kenshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb hem nu een tijdje gespeeld en weet nu zeker dat ik hem niet koop had er zoveel meer van verwacht

/Mod Gelieve interpunctie gebruiken.

6. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb amper 5 min gespeelt en eh....moet nog langer spelen om te zeggen dat die cool is :p Maar waren leuke 5 min!!!

7. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Vette game alleen in de demo ben je best wel overpowerd >_>. (sorta)

8. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kvind het wel een vette game, of ik m ga halen weet ik allen niet. wat me ook wel opviel was het einde van het eerste level dat vond ik nogal vaag... waar die vent al je powers overneemt, je poppetjes vallen op de grond neer, ik dacht echt van, mmh, ben benieuwd hoe dit gaat lopen in het verhaal! dat je ff je krachten niet hebt ofzo... maar daarna was het direct vechten, en waren je poppetjes weer op volle power met alle krachten.. :confused:

Laatst bewerkt: 11 jul 2007
  9. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Ik vond de demo niet echt leuk maar dat ligt er meer aan dat het niet mijn soort type game is :).

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ok, zo es even de dmo proberen, hij was iedergeval binnen 20 min binnen:thumbs:

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is mijn type game ook niet ik vind het een beetje saai.

12. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Eh dat met powers deden ze extra...om je zo een beetje telaten zien wat je allemaal kan krijgen later in de game...Dus dit heb je niet in het begin al ;)

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dit is wat ik over Blue Dragon op een andere forum heb geschreven:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Well, I've played it too and my preference deffinately goes to the Eternal Sonatra demo. Much more colourful and vibrant looking world. The battles feel more engaging and even the music and sounds are more pleasant to the ears.

That said from what I've seen Blue Dragon has a ton of depth (it's goes deeper than Eternal Sonata methinks). Scrolling through the character menus I discovered tons of skills, character professions and spells. So there's deffinately alot of character/ party tailoring possible.

The super specials are great looking, but also bring another problem into the light: the framerate's literally all over the place. It even sometimes dips into the teens when the big fireworks start (when super attacking an enemy). But not only when seeing those big magicks, but also when all those shadows are summoned (when the characters take their first turn) you'll see the framerate slowly drop from thirties to twenties. Not that this game looks ugly, but it doesn't look *that* good to warrant such low framerate. Eternal Sonatra deffinately wins hands down in the visual/aural/technical department.

Now, this is just a demo and I'm still interested in the full game. The character tailoring looks promising. But let's put it this way: I've completed the Eternal Sonatra demo four times already. I finished the robot dungeon for Blue Dragon and played a few minutes of the forest dungeon... and grew tired with it. I will finish that level another time, but I'm already certain I won't be replaying both levels after that.

EDIT: The Blue Dragon demo does have more highlights though: the boss battle against several red robots (one with bombs, one with knives and one with guns and two more) was awesome. The vid where the scientist absorbs the shadow powers delivers another "whoa" moment.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kort samengevat: ik ben veel meer onder de indruk van de Eternal Sonatra demo. Maar toch blijf ik deze game in de gaten houden, want de diepgang is wel iets dat me aanspreekt in Blue Dragon.

De demo draait trouwens best wel langzaam af en toe, te traag als je het vergelijkt met wat je op het scherm te zien krijgt als je het mij vraagt.

14. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hmm heb het demo ook gespeeld moet zeggen dat het niet mijn spel is... vind dat turned based niks geef mij maar snelle actie. Maar goed dat is mijn mening :) na 2 minuten het demo gespeeld te hebben wist ik gelijk al dat dit niks voor mij was.

15. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Heb de demo binnen na tien minuutjes downloaden. Zometeen even Blue Dragon testen.

16. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Normaal vind ik dat turn based ook niks... teveel gedoe, maar de hele stijl van de game is echt super nice, ga em zeker wel halen, ook al haat ik turn based shit... toch proberen.

Wel veel opties in het spel. Moest tegen die 4 koppige slang vechten.. die was als eerst, verlamd ie al mn poppetjes in 1 keer, ist spel afgelopen8) wat is dat voor vage shit:confused: Ik heb niet eens wat kunnen doen en dan ben ik al game over? Dat stoorde me wel behoorlijk:x

17. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Lijkt me wel een vette game, maar omdat je in de demo ergens in het spel gedropt wordt, en je al veel powers hebt, is het al lang niet zo leuk als dat je het spel vanaf het begin af aan speelt, en echt een band hebt met je personage.

18. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dat heb ik juist ook nu is het allemaal wat té ultiem of nou'ja hoe zit ut met de skills die power-up charge etc...

19. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn nou nog eens goede RPG's!

Old-skool Final Fantasy same shit!

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Tis eigenlijk heel simpel. Elke actie kost tijd. Je kunt sommige acties ook nog verder opladen, maar dat kost ook meer tijd. De streepjes op de balk geven aan wanneer iedereen aan de beurt is. Je kunt bijvoorbeeld een aanval opladen en dan het opladen net laten stoppen voor het streepje van een vijand. Dat wil zeggen dat die aanval dus net afgaat voordat die tegenstander aan de beurt is. Misschien heb je hem net genoeg opgeladen dat ie de tegenstander doodt... of juist net niet voldoende. De vraag is dus steeds: kies je voor snelheid of voor damage? Want als je aanvallen niet oplaadt is je mannetje weer sneller aan de beurt. Op deze manier kun je ook spreuken opladen. Bij een beschermingsspreuk zie je bijvoorbeeld dat deze steeds meer mannetjes van je eigen team beschermt... maar het kost dus ook meer tijd om deze spreuk af te vuren (en in die tijd vangen ze misschien wel klappen op, dus wil je riskeren zo lang te wachten?).

Laatst bewerkt: 11 jul 2007

Deel Deze Pagina