1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

  1. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Pff, het is wel heel erg lastig op hard. Heb eindelijk de eerste baas verslagen met veel moeite, en nog geen 15 minuten later moet ik een nog sterkere robot verslaan die me helemaal inmaakt. 8) Zit te denken om 'm toch maar eerst op normal uit te spelen.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Sinds ik aan dit spel ben begonnen, heb ik BioShock niet meer aangeraakt. :D Erg verslavend :)
     
  3. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    wat kan ik doen wanneer ik als 'abnormal state' poison heb. Nu gaat er telkens iets van mijn health af
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Je kan em met Jiro healen met heal poison.
     
  5. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    okeej dankje ga het proberen
    Ben nog niet zo heel ver en dit is voor mij de eerste keer dat ik een rpg speel dus erg wennen. Vind het wel een erg mooi en leuk spel.
    Ik moet nog die ene rare draak verslaan om een indicatie te geven waar ik ben :p
    Dat lukte giste iig nog niet maar we zien het wel
     
  6. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Fok it! Ik zit vast in the Flying Fortress. Na het moment dat Nene vlucht en je zijn bondgenoot moet verslaan. Lukt me niet! Iemand strategien? Mijn party bestaat uit 2 lv. 21 en 2 lv. 20.
     
  7. kenshin

    kenshin Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    veel water aanvallen doen en gelijk eerst die kleine robotjes verslaan als hij die oproept je moet ook de extra optie bij jiro aanzetten dat hij twee keer suport kan gebruiken en dan gebruik je veel supports zoals dat je voor 1 gevecht extra hp erbij krijgt ben zelf ook lang met deze baas bezig geweest
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Gewoon je poppetjes goed indelen. 1 die je weer kan heale, 1 magic, 1 generalist etc. Ik ben in het hele spel nog nooit een keer dood gegaan daardoor, ben nu tijdje bezig op disc 2 al. Tis opzich niet moeilijk. Alleen die achievements en button bash dingen... slaat opzich nergens op want button bashen zegt niks over je skills maar wel over de gezondheid van je duim (als je nog geen rsi heb erin) ;)
     
  9. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind beetje jammer dat je geen emoties op de gezichten kan lezen
    behalve dat de wenkbrauwen omhoog en laag gaan
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
  11. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar ik vind GameSpot toch wel wat kritischer, en daarmee voor mij informatief interessanter/betrouwbaarder, dan IGN. GameSpot gaf BioShock ook een 9.0 en na een tijdje BioShock spelen kan ik me daar ook prima in vinden en ben ik scores als 9,8 tot zelfs 10 voor dat spel overdreven gaan vinden. BioShock is een zeer sterke titel maar hij is niet perfect.

    Maar om even terug te komen op Blue Dragon....ik heb bij dat spel altijd een beetje het idee gehad dat als het op een andere, eventuele last-gen console was uitgekomen, er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid had wegens betere alternatieven. Maar goed, in het land der blinden is eenoog koning. In oktober komt de concurrentie :)
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  13. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Damn, je bent gewoon het tegenover gestelde van een fanboy. :{ Waarom haal je zoveel lol uit negatieve feedback van Blue Dragon? Er zijn ook genoeg positieve dingen en volgens mij heb je de volledige game niet eens gespeeld, of wel? Zoals meestal ligt de waarheid in het midden. De game verdient gewoon rond de 8 of 8.5. Goed punt voor een erg vermakelijke game.
     
  14. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    tja over wat voor cijfer een game krijgt is voor iedereen persoonlijk
    PU gaf bijvoorbeeld transformers een 2, terwijl ik het een best vermakelijke game vind en het een 6- geef
    al die reviews zeggen niks, tis je persoonlijk smaak
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Idd, die jonge moet niet zo zeuren. Tis een super leuk spel, klaar. Hij heeft de volledige game waarschijnlijk niet eens gespeeld en zit gewoon wat te ijlen_0/ En ook al vindt hij em niet leuk, like we care. Zijn ook mensen die halo niks vinden of bioshock. Dat zegt niks over de game, maar wel over de
    'smaak' van iemand. Done:b:



    Weet iemand hier hoe je de achievements voor het redden van Kluke kan krijgen? Ze is nu net ontvoerd door Nene en ben ontsnapt uit de gevangenis bij de robots en nu ben ik op een sneeuwlandschap waar Nene ontsnapte in zn grote robot. Heb ik nu die achieevements gemist of andere? Of komt dit later nog? Ik dacht dat je voor die achievements weer moest button bashen. Anyone that knows?
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  16. Metal_Wolf

    Metal_Wolf Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    0
    Even 2 spoilers gemaakt.

    Nee je hebt er nog geen gemist

    Je hebt voor het redden van Kluke 3 achievements.

    Eerste haal je als ze van de robot afvalt door A te drukken op het juiste moment.

    Tweede haal je door binnen het uur bij Nene te zijn.

    En de derde is inderdaad een button bach achievement, je moet zorgen dat Kluke niet stikt door de ring om haar nek. Overigens komt direct hierna weer een button bach achievement voor Shu.

    Het lastige van deze achievement is dat je niet een stuk ervoor kan saven. Moet je de achievement opnieuw doen moet je jammer genoeg ook weer de bossfight ervoor halen.

    Maar ik had ze allemaal in 1x gehaald en het stelde gelukkig weinig voor. Gewoon een kwestie van goed opletten.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb inmiddels de review van Gamespot gelezen. Wat een onzin zeg, lachwekkend gewoon.

    The Bad:

    -Unfortunately, class system turns party members into a generic mishmash of spells and skills: Heb je zelf in de hand. Je kunt zelf kiezen om slechts één class the gebruiken of ze allemaal te gebruiken.

    -You won't care about the long, boring story or cookie-cutter characters: Het is geen Shakespear, maar het verhaal is boeiend genoeg om je te motiveren om door te spelen. En daar gaat het naar mijn idee ook om in een RPG.
    -Visuals are bland and rely too much on blurry depth-of-field tricks: persoonlijke smaak, ben het er persoonlijk niet mee eens. De game ziet er fantastisch, kleurrijk en betoverend uit..
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dus voor de eerste moet je eerst die robot weer tegen komen met kluke erin, want ik zit nu in dat sneeuwlandschap en ik ben nu alles beetje aan het verkennen, zit nu in een dorpje. Maar ik kom hem dus gewoon vanzelf weer tegen? En voor die tweede, die moet dus binnen een uur vanaf dat Kluke van de robot afvalt?
     
  19. Metal_Wolf

    Metal_Wolf Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die kom je vanzelf weer tegen als je verder gaat met het verhaal.

    Nadat Kluke van de robot af valt krijg je een filmpje te zien waarin Nene je een uur de tijd geeft haar te redden. Je moet een heel stuk doorlopen dus mijn tip is vermijd vijanden zoveel mogelijk of vlucht tijdens een gevecht. Maar het is niet echt moeilijk, had zelf nog ruim 20 minuten over.

    Een tip, ga trainen tot lvl 40 of hoger voordat je verder gaat met het verhaal want de bazen zijn echt moeilijk.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    1 ) Dan klopt die hele statement toch? De weinige persoonlijkheid die je ventjes hebben wordt nog verder verstrooid.
    2 ) Kwestie van smaak zullen we maar zeggen. Als ik zo de reviews lees, is het allemaal ontzettend voorspelbaar.
    3 ) Alweer persoonlijke smaak, maar wat ik van de demo heb gezien vond ik het er totaal niet fantastisch en betoverend uit zien.

    Het commentaar van Gamespot bevalt je niet. Dat maakt het nog geen slechte review.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2007

Deel Deze Pagina