1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

  1. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik was ook rond level 24 denk ik. Ik zat op ruim 15 uur toen ik aan de tweede disc begon. Ik dacht dat ik teveel levels had gehaald omdat alles te makelijk was.

    Ik wist niet eens dat je een ander poppetje kon kiezen om te lopen. Ik ga het vanavond proberen.

    Ben nu aan de derde disc begonnen. Super spel dit! :D Heb ook Bioshock, wat ook geweldig is maar ik speel liever Blue Dragon. Framedrops zijn afentoe wel irritant maar het verhaal is zo simpel dat het daardoor niet moeilijker te volgen wordt.
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    In het menu zie je een sterretje staan achter Shu. Met de rechterbutton kan je het sterretje verplaatsen. Dus het sterretje achter Zola zetten, en je bent Zola. Of degene die je maar wilt zijn ;)

    Het spel is inderdaad nog niet echt moeilijk, maar af en toe zijn er toch vijanden die een flinke hoeveelheid HP slaan. Zeker als de vijand eerst "power up" doet. Maar vaak heb ik ze dan al verslagen. Ik vind al die filmpjes in het spel ook tof. Ik zie dat altijd als een mooie beloning voor het spelen :)
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    heb even vraag over class veranderen van je shadow. Zoals eerder gezegd gaan je stats omlaag maar kun je skills leren.

    nou wil ik weten als ik van sword master naar guardian ga, en daarna weer terug, gaan er dan weer stats af als ik terugga? en duurt 1 class maximaliseren lang? anders max ik eerst swordmaster en maak shu dan guardian

    of gaan die stats gewoon omlaag omdat op level 1 alle klasses even goed zijn (hoewel de stats verschillen zijn ze opgeteld even hoog ongevver)maar mijn huidige klasse nu hoger is?

    en nog een vraag:p ik kom bij de eerste spellshop. Moet ik alles kopen of kun je dezelfde spells later nog krijgen bij andere winkels?
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2007
  4. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik zelf ervaren heb is dat je skills gelijk blijven op je shadow. Dus als je Sword Master wat levelt en je gaat naar Guardian om daarna weer naar Sword Master te gaan, zul je het level van je Sword Master (en dus je stats) weer oppakken.

    Spells kun je later weer kopen, maar ik raad je aan ze meteen te kopen. Maakt het spel weer wat leuker :D
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    hmm

    hmmm, je bedoelt toch niet de eindbazen van Nene's Fortress? Die heb ik allemaal op l35 verslagen. Ik kwam er als l37 uit! Geen centje pijn.

    De eerste boss in het spel die me wat moeite kostte is de robot die tevoorschijn komt in dat bevroren dorp. Die deelt klappen uit van 400 per stuk. Wel in eer keer gehaald, maar voor het eerst met een aantal revives aan mijn kant (Als l37 heb ik em verslagen).
    Overigens vind ik die buttons mash toestanden totaal out of place in een RPG. Wat een onzin!

    En die moons neerschieten. Rhaaaaa, wat een k*t stuk; Gewoon op easy gedaan. Ik ben niet van de arcade shooters en al helemaal niet binnen een RPG.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja ben nu met de standaard classes rank 10. Ik twijfel om nu al te veranderen.

    Heb wel een plan ik heb nu 3 poppetjes, die andere 2 bedenk ik later wel voor de overige klasses.

    Shu is mijn vechter, hij is sworod master en guardian. Jiro is verdedigende magie, white mage en barrier mage. En kluke aanvallende magie, support en black mage.

    van screenies te zien zal dat piratenmeisje wel assasin zijn en dat gele poppetje zie ik nog wel
     
  7. dickvandergaag

    dickvandergaag Old Skool RPG lover

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0

    Wat ook gruwelijk is: train je barrier class tot level 50 en gebruik de field barrier 3 en loop door al die robo's heen!!! en je hebt in no time je classes op level 99 met de double SP items equipped!!
     
  8. dickvandergaag

    dickvandergaag Old Skool RPG lover

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat zeg ik!!! hahaha 8) goed lezen he....ik zit met mijn sword master skill op lvl 88...
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik bedacht me net iets. Wie zegt dat die upgrades gebruiken onvoordelig is?

    zeg dat je 10 SP points nodig hebt om te levelen van lvl20 naar lvl21.

    Als je ervan uitgaat dat als je met enchantment 21 wordt en dan voor 21 naar 22 meer dan 10 SP points nodig hebt is het wel nadelig

    maar stel je maakt je eigen met enchants een flink aantal levels hoger maar naar het eerst volgende level dat je bereikt door vechten hoef je nog steeds maar 10 SP dan is het voordelig ze vroeg te gebruiken zodat je er langer plezier van hebt dat je gestegen bent
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Net ook de achievement gehaald voor 10+ enemys tegelijk aangevallen. Was opzich wel te doen, ik had er zelfs 12:)

    Waar kan je die sp verdubbel accesoires/skills weghalen? ben ze nog niet tegengekomen.
     
  11. Metal_Wolf

    Metal_Wolf Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is er eentje die ik nog wil hebben.

    Ik weet wel waar ik veel vijanden kan vinden, vlakbij ancient factory die poppetjes met speren en bij de draaiende mechat base in de sneeuw maar ik krijg er nooit meer dan 6-7 getriggered.

    Of moet je dat met een field skill doen?
     
  12. Metal_Wolf

    Metal_Wolf Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie het als afwisseling :)

    Ik had er in ieder geval plezier in en heb ze ook allemaal binnen een paar pogingen gehaald.
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Hijs is niet super moeilijk. Idd bij de mechat op het snowfield. Gewoon bij een groep van die robots staan, en dan wachten tot die mechat weer wat robots heeft neergestrooid. Probeer een grote groep te vinden en lok zoveel mogelijk op een bult, zonder aangevallen te worden. Met een beetje geluk haal je net de 10 en anders met je ring steeds stukje opschuiven. Mij lukte het in een paar keer, had er zelf dus nog meer dan 10 erin zitten.
     
  14. Metal_Wolf

    Metal_Wolf Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    0
    Had dat daar al een paar keer geprobeerd maar het lukte me maar niet, misschien toch beter m'n best doen :)

    Dalijk weer eens proberen dan, bedankt!
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmmmm....

    Ik heb zola terug en de mechat en kan dus ineens overal naartoe. Tis me alleen niet duidelijk waar ik naar toe zou moeten.
    Ben naar wat van die interest points gegaan en kwam daar bosses tegen die mijn party met gemak wipen... Party @ l38 atm, hoogste rank is 40.
    Iemand sugessties ?
     
  16. dickvandergaag

    dickvandergaag Old Skool RPG lover

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je nou aangevallen word en je gaat flee gebruiken dan ben je even invincible dan kan je jezelf goed zetten en je gotcha je hebt het
     
  17. dickvandergaag

    dickvandergaag Old Skool RPG lover

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    de black belt--> Jiro's vader zodra je Jibral gered hebt
    --> Ancients Ruins Forest in 1 van de kisten
    de eye patch --> in de desert bij de glasspires heb je een treasure autograph wat je aan die vent in het laatste schapekamp moet geven dan krijg je dit item
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    zocht voor filmpjes van blue dragon op youtube. Wist niet dat blue dragon op een anime gebaseerd is. En er zijn nog meer mensen met een schaduw zoals Shu en de party. Komen die ook in het spel voor?

    http://www.youtube.com/watch?v=oa_65uF2UsU
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Het is andersom, de anime hebben ze op het spel gebaseerd. Ook al is de verhaallijn helemaal anders. Het zal wel uitgemaakt hebben van de reclamecampagne van Microsoft om Blue Dragon populair te maken en voet aan de grond te krijgen in Japan
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    zou die ook in Nederland uitgezonden gaan worden? Vind het echt iets wat Jetix uit zou kunnen zenden
     

Deel Deze Pagina