1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Nee dat is normaal, je zal er heel wat uurtjes in moeten steken om wat puntjes te halen met dit spel;)

2. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    kan je me miss vertellen of er al ergens punten zijn waar ik een tijd achievement of tijditem kan halen binnenkort???

en wat ik nog niet helemaal snap.. sommige aanvallen moet je A ingedrukt houden om te chargen.. maar wanneer is het beste moment om los te laten? In dat ''lege'' gedeelte'' of??? en waarom staan die andere met een lijn in die balk erook bij?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    in het oranje is de 'sweetspot' sterke aanval, met minimale oplaadtijd en het kost minder mp. 2x op a drukken zorgt voor een directe aanval. Afhankelijk van de streepjes en waar jij loslaat bepaal je wie er na jou aan de beurt is. Het is volgens mij zo dat als er bijvoorbeeld een streep onder Shu staat, dat Shu aan de beurt komt als je de charge loslaat na die streep en voor de volgende streep.

4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    iemand over die achievements??

5. dickvandergaag

dickvandergaag Old Skool RPG lover

Leuk Bevonden:
    0
  6. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik begrijp pas net het hele shadow systeem..

nu vroeg ik me af.. is er een limiet hoeveel classes shadows een character kan leren? want ik wil shu graag wat andere dingen leren dan dat ik hem nu heb gegeven
    en op welke momenten unlock je de mogelijkheid tot een nieuwe class?
    en weet iemand wanneer/hoe je meer skill slots kan krijgen?

7. Ashavan

Ashavan Guest

elke 10 character levels unlock je 1 shadow level. als je level 50-60 bent heb je alle shadow levels tot je beschikking en kun je elk personage alles leren wat je wilt.

Met Generalist schijn je meer slots te krijgen.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ben er trouwens nog niet helemaal over uit hoe ik mijn part indeel.....

Heb Shu nu als Monk, andere kereltje als black and white mage en haar nu als Guardian.

Geen flauw benul of dit nou een beetje verstandig is :+

edit: de levels van black and white and sword ed levelen alleen mee als je ook de bijbehorende class bent toch?

9. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    als je lvl 99 bent, heb je dan elke shadow character voor elke character max?

10. Ashavan

Ashavan Guest

Net even Generalist tot lvl15 gedaan. Wat een nutteloos iets. Je krijgt alleen extra accesoiry slots.

Als je lvl99 bent met je personages kun je al heel ver met je Shadows zijn. Geen idee hoe ver. Heb dat zelf nog niet gehaald.

Kevf. Zelf vind ik het niet verstandig om Jiro zowel black als white mage te maken. Stel hij gaat dood ben je zowel een healer als offensief magie kwijt. Daarnaast kost het ook veel MP en raak je later in de knoop.

De levels van sword/black/white etc stijgen idd alleen als je de corresponderende rank van je Shadow heb behaald.

Zelf heb ik Shu als sword/guardian. Hij heeft zo lekkere defense en met zijn aanvallen krijgt hij een % terug in HP.

Maro Monk en wellicht guardian erbij in de toekomst weet ik nog niet. Als monk doet hij meer dan genoeg goede zaken. Zeker sinds hij op lvl31-32 absolute counter kreeg. Als hij geraakt wordt mept hij terug en sterft de tegenstander :p

Jiro is bij mij White mage en Barrier. Hij zorgt bij gevaarlijke battles dat iedereen regen krijgt, een schild tegen melee en/of magische aanvallen. Rest healed hij de hele tijd. Als iemand poison of zo heeft lost hij dat ook op.

Kluke is dan Black mage en support. Zij geeft als eerste iedereen Quicka zodat ze sneller aan de beurt zijn en gaat dan los met haar offensieve magie.

Zola is gewoon assasin. Ze heeft dat nu op 35-37 staan geloof ik. Ze heeft long distance aanvallen waardoor ze bij de tegenstander ook de tweede linie kan raken. Daarnaast ook double attack zodat ze 2x per buurt aanvalt en zo makkelijker 500-700damage doet per keer. Welk ik als tweede class aan haar geef weet ik nog niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2007
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoe heb jij de formation staan dan?

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Generalist is JUIST belangrijk voor die slots. Als je 3 slots hebt kan je 3 erg belangrijke items equipen die je zeker later in het spel nodig zal hebben. En de black Belt en Lei etc equipen voor dubbele SP en Experience. Ik raad iedereen aan om alle characters tenminste op generalist even op 30 te doen voor die slots.

Heb nu met alle characters 2 classes op 99 en de anderen allemaal rond de 40 zitten. Ben nu rond de level 72.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Heb liever slots om extra skills te equippen dan. Krijg je die later ook bij Generalist? Want om nu 1 skill slot te gebruiken voor wat extra stats via accesoiry zie ik niet het nut van in. Zeker nu ik alles nog steeds snel in elkaar rag. Extra exp/sp is later van belang als je gaat levelen voor alle personages/shadows op max te krijgen.

@kevf
    Mijn opstelling is
    Shu-----------Maru
    ----Jiro---Kluke-----Zola

Shu en Maru krijgen de meeste klappen en met hun hoge HP is dat niet erg. Shu krijgt HP weer terug via zijn aanvallen en Maru deelt rake klappen uit met zijn Absolute Counter. Kluke is altijd het pispaaltje als er sterke magie in het spel komt. Maar niks wat een Shella spell en een regen spell niet kunnen fixen.

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Die slots komen vanzelf wel, je zit zo op +8 slots, had ik tenminste zomaar met alle characters. Tis juist handig om in het begin al de black belt etc te equipen in je extra accesoires slots, dan level je van het begin af aan al lekker op, hoef je niet te grinden om alles vrij te spelen.

Iemand al mechat shooting stage 3 perfect gehaald?8)

15. Ashavan

Ashavan Guest

Voor de duidelijkheid...
    Je krijg dus +8 skill slots? Of +8 accesoiry slots?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en wanneer krijg je die black belt ;)

Zit trouwens op zo'n dikke zes uur spelen nu en heb net

die vuur/ijswolf verslagen. Was eigenlijk zeer goed te doen. Tweede keer proberen was raak

17. Ashavan

Ashavan Guest

Dat gevecht vond ik kut. Wist niet hoe hem te verslaan. Halverwege kwam ik er achter. Heel me party dood behalve Shu en die deelde de laatste klap uit. Gelukkig, want als dat niet de laatste klap was ging hij er ook aan.

Zit nu rond de 18uur en ben bij de onderwater passage na Barberoy town disc2

Eind disc1 zat er wat schot in het verhaal,maar lijkt nu weer beetje te stagneren. Vind dat wel jammer. Maar ja...al die losstaande verhaaltjes en filmpjes zijn ook goed te doen.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    jup +8 skill slots en +3 accesoires met generalist.

19. Ashavan

Ashavan Guest

*gaat iedereen even generalist tot lvl 30 geven* ;)
    Zit nu in een gebied waar je makkelijk 15-20sp per gevecht krijgt als je meerdere monsters tegelijk doet. Dus zal dan wel snel gaan.

Wordt trouwens gestoord van die lasermoon. Hopelijk kan die straks kapot gemaakt worden.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hmmm dat is bij mij op het moment niet echt een kwestie van 'even'. Kan ik dat dan beter op een later moment doen?

Deel Deze Pagina