1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue tooth adapter vraagje(s)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lars, 18 dec 2003.

  1. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb sinds gister een blue tooth adaptertje aangeschaft i.v.m. me nieuwe telefoon, maar nu vraag ik:

    1.Hoe word de snelheid aangegeven?? of is dat ALTIJD een vaste snelheid?? tell me, want ik heb geen idee ervan
    2.als het goed is kan ik namelijk een netwerk aanleggen via zo'n ding?

    wat ik wil proberen is namelijk met een vriend van me Counterstrike proberen te Lannen die heel dicht in de buurt woont (zeg maar tegenover me)

    http://www.dixons.nl/Store/product/...puters_Randapparatuur_Netwerk&prid=0007039584

    hij kan 100 meter, maar me telefoon kan blijkbaar niet zo veel die valt uit na 10-15 meter (weet niet precies hoe dat zit ivm muren etc)


    deze heb ik
    (plaatje) [​IMG]

    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2003
  2. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    1. Weet ik niet, want ik heb er geen persoonlijke ervaring mee.
    2. Ja, je kunt in een soort netwerk met andere apparaten communiceren die ook Bluetooth ondersteunen. Mocht je koffiezetapparaat het ondersteunen, dan zou je die vanaf afstand kunnen zetten (aan en uit doen natuurlijk, voor het water, de koffiefilter en koffie zul je een huishoudrobot moeten aanschaffen :p).

    Volgens mij zijn de signalen van Bluetooth niet zo sterk dat je er de overkant van de straat mee kan halen. 't Is voornamelijk voor in het huis bedoeld.

    Wat ik weet is Bluetooth een betere versie van Infra Rood (IR); je kunt sneller en van een verdere afstand twee apparaten met elkaar laten communiceren.

    Misschien dat er op www.bluetooth.com handige informatie en tips voor je staan.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2003
  3. Dark-C

    Dark-C Darxhadow

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Bluetooth heeft volgens mij maar zo'n 10 tot 15 meter bereik.
     
  4. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    updated boven aan pagina :)
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2003
  5. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier op mycom.nl het een en ander gevonden.

    [​IMG]
    Deze is €29,-.
    Merk: A-merk
    Type: Bluetooth USB dongle
    Snelheid: 723Kbps
    Standaard: BlueTooth 1.1
    Bereik: 10 meter (binnenshuis)


    [​IMG]
    Deze is €39,-
    Merk: MSI
    Type: MS-6967
    Toepassing: Bluetooth USB dongle
    Snelheid: 723Kbps
    Standaard: BlueTooth 1.1
    Bereik: 100 meter


    Zoals je ziet zijn ze bijna het zelfde...
    Alleen is het berijk van de 2de stukke groter....
    Dus we weten nu wat de snelheid is en wat het berijk van een bluetooth kan zijn.
    Maar waarom staat er bij de 1ste alleen binnenshuis?
    En kan die 2de dan bijvoorbeeld naar een huis wat +- 100 meter verder op staat???

    Als iemand die antwoorden weet?
     
  6. Richard

    Richard I'm live enabled

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou naar mijn weten heeft bluetooth toch echt een maximum bereik van 10-15 meter, dus volgens mij klopt die 100 meter niet. Maar kan het ook mis hebben
     
  7. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    ja je hebt het mis
     
  8. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarschijnlijk is het 100 meter zonder obstakels, maar door minimaal 2 muren ga je 100 meter niet halen vrees ik. Je kunt het uiteraard altijd proberen...
     
  9. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk niet dat je 100 meter gaat halen. Daarvoor zou ik gewoon een draadloos netwerk adaptertje nemen. Of een los access point wat je bij je raam kunt zetten.

    Een GSM gaat inderdaad niet veel verder dan 10 meter met bluetooth.

    De range Bluetooth devices worden aangegeven in Class 1 of Class 2. MSI heeft meerdere dongles, waarvan de ene 10m is en de andere weer 100m. Ook de profielen welke ze ondersteunen kunnen verschillen.

    Binnen of buiten maakt niet uit. Als er ergens een dikke muur of een gebouw zit vermindert de aangegeven afstand drastisch.

    De snelheid is volgens mij altijd 723Kbit/s, dat is dus niet heel erg veel. Een standaard draadloos netwerk kaartje is al 10Mbit/s, de betere 54Mbit en er is zelfs al 100Mbit/s.
     
  10. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    denk ook niet dat het gaat lukken cs tegen elkaar over bluetooth te spelen ;)
     
  11. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    't Probleem zit 'm in je telefoon.

    Je dongle kan waarschijnlijk die 100 m. gewoon aan. Als het erop staat, kan je dat gewoon vertrouwen.

    De bluetooth module in je telefoon heeft helaas het kleinere bereik van 10m... Dus dat die connectie wegvalt na 10m. is niet zo gek.

    Maar de overkant v.d. straat ga je niet halen. Ik weet niet precies hoe bluetooth werkt, maar volgens mij zijn het radiosignalen die in dit geval niet kunnen buigen. Oftewel: je kan niet door deuren/muren heen.
    Daarnaast wordt de sterkte van het signaal heel sterk beinvloed door externe factoren: mobiele tel. signalen, magnetron signalen, radardetectoren, magnetrons, etc....

    Als je draadloos tegen die vriend van je wil gamen, kan je het misschien beter doen m.b.v. WLAN usb dongles. Deze zijn ook niet al te duur (misschien ietsjes duurder dan je Bluetooth USB dongle), maar het bereik is veel groter en het signaal wordt minder snel gestoord. Daarnaast is ook de snelheid veel groter van WLAN, vergeleken met Bluetooth.
    Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de snelheid van Bluetooth toereikend is om CS te spelen.

    Je hebt dan geen router of extra appratuur nodig, omdat je gewoon jou en zijn computer 1 op 1 kan connecten met die WLAN usb dongles... hoe DAT precies werkt, weet ik eerlijk gezegd niet, maar het schijnt niet al te moeilijk te zijn. Daarvoor kan je via google genoeg tutorials vinden, denk ik...

    Succes
     
  12. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Fuck, ik zie net dat BounceMeister al het antwoord eigenlijk heeft gegeven... sorry...
     
  13. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    MSI bluetooth usb dongle

    Hallo allemaal,

    Ik hoop niet dat ik weer offtopic ben hiero!?! Ik heb een bluetooth stick zoals ik hierboven heb beschreven. Als ik die deinstalleer dan knalt hij mijn internetverbinding eruit. Ik wil hem best laten staan maar dan wil hij de hele tijd weer gaan installeren, ik wordt er :mad: van. Misschien heeft iemand het zelf ooit eens opgemerkt of heeft iemand er ideen over dan hoor ik het graag...

    Greetz,
    JP
     

Deel Deze Pagina