Blueprint for disaster - Enschede 13 mei 2000

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MAX3400, 25 jul 2006.

1. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die een (objectieve) documentaire willen zien over Enschede op de dag van 13 mei 2000 en kennis willen nemen over hoe dramatisch die dag was voor de betrokkenen; zet deze dinsdagavond 25 juli 2006 om 22:00 je TV dan op Discovery Channel.

De documentaire laat, in een combinatie van beelden van die dag en grootschalige reconstructies op een terrein van Discovery Channel, de kijker heel dicht bij de plek komen waar S.E. Fireworks kantoor hield en waar een combinatie van factoren resulteerde in de tragische dood van 23 mensen.

Waarschuwing: Discovery Channel heeft via verschillende kanalen bevestigd dat het hier om een zogenaamde uncut/uncensored versie gaat. Het kan dus voor sommige mensen als zeer schokkend worden ervaren!

Ikzelf vind de documentaire waarschijnlijk erg leerzaam en zal een flink aantal mensen in binnen- en buitenland een beter beeld geven over wat nou de kern van de oorzaak was en de gevolgen voor Enschede, hierbij niet overgoten met het langdurige justitiele touwtrekken over de schuldvraag (alhoewel dat voor sommigen natuurlijk veel belangrijker is/was).

Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  2. basovich

basovich Guest

had er niet zo heel veel van meegekregen, ik dacht gewoon: oh, een brand met een paar doden en kapotte huizen, maar het zal toch wel wat meer zijn geweest. Vanavond dan maar even kijken.

3. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Meer weet/wist je er niet van? Herinner je je niet meer dat dat in het nieuws was?

4. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me voorstellen wat er is gebeurt etc. maar ik was toen tien dus erg verrassend vind ik het niet, dat ik er niks van weet. (de meesten hier zijn rond de 16..)

5. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een uitgemaakte zaak toch; je was nog niet eens 9 toen het gebeurde dus wat dat betreft zal je je inderdaad wel met andere interesses hebben beziggehouden.:):

6. smokehaze

smokehaze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mooi at je dat hier heb gepost anders was ik weer vergeten ik ga zeker kijken

7. DvDongeren

DvDongeren Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    6 jaar geleden alweer? God wat gaat de tijd snel :eek:
    Maar dit gaan we wel even kijken, bedankt voor de tip!

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Goede tip! Heb toen de hele dag voor de tv gezeten, net als bij 9/11. Vooral de beelden van die omvergeblazen camera man staan me nog bij.

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Kan mij die dag nog precies herinneren. Woon op ongeveer 30-40km afstand van Enschede en ineens zag je in de verte de hele lucht zwart worden. We dachten eerst dat het onweer was tot we het op de tv zagen.

Ga vanavond denk ik wel even kijken :)

10. Shizzel

Shizzel Guest

Ik was toen ook iets van 10 ofzo, toen dit gebeurde.
    Herinner me nog wel een erg grote rookwolk (woon in Haaksbergen, dichtbij Enschede).

Heb wat filmpjes van de ontploffing gezien, en het was echt niet alleen maar vuurwerk. Leek mij eerder een grote bom/mijn die is ontploft, want de 2de knal is niet haalbaar met vuurwerk (denk ik dan :p).

Bedankt trouwens voor het melden van dit, heb reclame gezien van Blueprint for disaster, maar niet speciaal voor deze ramp. Ty!

Edit: Crap, tis vandaag al dinsdag hé :|... Vanavond al dus. Najah, dat herinnert mij eraan dat ik folders moet doen vandaag...

11. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    meer was het ook niet, wij in nederland maken iets veel te snel tot een ramp. Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar wereldwijd sterven er in de zelfde tijd meer mensen aan allerlei ziektes en hongen e.d. net als met de cafébrand in volendam, men noemt het een ramp maar in feite was het "gewoon" een uitslaande brand met een tragische afloop.

12. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wow...dat is alweer een tijdje geleden. En mijn zussen toendertijd zo balen dat het Songfestival steeds werd onderbroken:lol:

Maar inderdaad zeer tragisch. Een van de dingen die je niet echt snel vergeet.

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Ik vind 23 doden,950 gewonden en 1250 mensen dakloos toch best wel een ramp

14. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    ik niet .... de tsunami met meer dan 150.000 doden ramp wat er in enschede is gebeurt zou ik plaatsen onder de kop: tragisch ongeluk ik bedoel wat is 23 doden nu ? ja dit klinkt hard maar we zijn wel met 6+ miljard mensen op deze aarde en er gaan er echt wel meer kapot aan andere dingen dan dit.

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je hebt groot gelijk hoor!!! Vooral niet druk maken om de "kleine" voorvallen als het vuurwerkvoorval in Enschede. Waarom zouden we, er gebeuren immers veel ergere dingen in de wereld. Als we allemaal zo gaan denken zal het een aardig zooitje worden in de wereld, nog erger dan het nu al is.

Denk ff goed na kerel, deze opmerking van jou is wel erg dom en kortzichtig hoor. Wat is 23 doden nu duft je gewoon te zeggen. HALLOOOOOOOOO... Plaat voor je harses? Ow, sorry, je bent doof.....

Als je je al niet druk kunt maken om zoiets als de vuurwerkramp (ik weet, jij hebt liever dat we het een ongelukje noemen) in Enschede dan ben je al helemaal niet de juiste persoon om ons erop te wijzen dat er in de wereld veel ergere dingen zijn die wel onder de noemer ramp vallen. Wat weet jij er nou van kerel...... Ik heb helaas een ramp moeten meemaken (Bijlmerramp op 04 oktober 1992) dus ga jij nou niet vertellen wat wel en niet onder een ramp behoort te vallen.

Als er dus volgende week een ramp gebeurt met 300.000 slachtoffers dan valt een tsunami ramp met 150.000 slachtoffer ook onder een "gewoon" ongelukje? Think again mate....... 23 doden, 950 gewonden en 1250 dakloze mensen is ronduit een ramp. Voor iedereen die erbij is geweest, er vlakbij woonde, kennisen of familie daar had/heeft, brandweermensen, hulpverleners is het een ramp.... Dus ja, het is een ramp. Voor iedereen die de mensheid een warm hart toedraagt. Het gaat niet om aantallen, het gaat om gevoelens en mensenlevens. Je zou boekhouder moeten worden aangezien aantallen zo belangrijk voor jou schijnen te zijn.

16. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    juist

17. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    WAT?? Ze gooien hier gewoon een andere aflevering over de kabel???

Of zitten er meer mensen te kijken naar een enorm schip?

18. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    indd dat zou beetje klote zijn

19. smokehaze

smokehaze Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    saaaaaaaai ik wil vuurwerk zien ik zie ook en boot

20. vision 360

vision 360 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Is er nou de verkeerde aflevering op of vergiste MAX3400 zich in de datum?
    Ik ging er speciaal voor zitten, maar ik zie alleen een schip dat kapseisde...

Deel Deze Pagina