[Boek] The Da Vinci Code - spoilers

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 25 jun 2004.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb net de engelse versie van the da vinci code uitgelezen ... nooit gedacht dat ik zo gevangen kon worden door zo'n meesterlijk boek. Ik was vorige week begonnen met lezen en was toen eerlijk gezegd net zo ver gekomen ... het boek start traag op (niet erg traag, maar de eerste paar hoofdstukken is een verrassende introductie) .... aan het eind van de week was ik bij hoofdstuk 14 .... de volgende week las ik verder (ik lees tijdens mijn wandel tocht naar mijn werk) .... ik betrapte me zelf dat ik het boek na hoofdstuk 14 niet meer kon neerleggen en ik las het boek daarna ook in een zucht uit (105 hoofdstukken) .... echt een meesterwerk _O_

    Hebben jullie ook het boek gelezen?

    NB niet het plot verklappen, want dit boek is echt een genot om te lezen ... als je het einde verklapt is het namelijk dezelfde doodzonde als vertellen dat

    Darth Vader de vader is van Luke Skywalker
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2004
  2. gamer2003

    gamer2003 xbox

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nog niet gelezen. Paar bekenden van mij wel,die vonden het ook een fantastisch boek. Ik ben van plan om hem ook snel te halen.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    echt ... ik dacht dat dit weer zo'n flut boekje zou worden, maar is vind dit boek een van de beste boeken die ik gelezen heb
     
  4. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Over wat gaat het feitelijk?
    Avontuur?Romantiek?Actie?Horror?Mysterie?...?...?...
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het is een thriller en het gaat over een mysterie met een schepje geloof ...

    (bron nu.nl)Vuistdikke pil over een stel wetenschappers dat op het spoor zit van de heilige graal. Een rechercheur verdenkt een van hen van moord, en zet een ferme klopjacht in. Ook een geheime religieuze organisatie zit hen op de hielen.

    In het Parijse museum het Louvre wordt het lijk gevonden van een hoog aangeschreven Franse curator. De man heeft voor zijn dood een mysterieuze code achtergelaten, die de politie op het spoor brengt van de Amerikaan Mark Langdon. De cryptologe Sophie Neuve, kleindochter van de dode, leest er een andere boodschap in dan de politie en slaat met Langdon op de vlucht.

    Geheim

    Al rap komt het duo erachter dat de code verband houdt met de even beroemde als beruchte heilige graal. Het spoorzoeken voor gevorderden is begonnen. Want het geheim van de graal is eeuwenlang met veel ingewikkelde procedures bewaard gebleven door een (alweer mysterieuze) sekte, en niet zonder reden: als de waarheid boven tafel komt, betekent dat machtsverlies voor het Vaticaan.

    En waar zoveel religieuze macht op het spel staat is het ellende geblazen, want ook de katholiek-orthodoxe genootschap Opus Dei (dat echt bestaat) bemoeit zich ermee. Binnen de kortste keren zitten Langdon en Neuve in een wespennest van samenzweringen, rituelen, religieuze doodseskaders, christelijke & heidense hocus-pocus en veel, heel veel symbolische verwijzingen.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2004
  6. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    ja dat zou wel handig zijn om te weten, je wekt m'n interesse ;)

    edit/ oh :+
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ok ff een spoiler toegevoed van nu.nl
     
  8. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke versie heb je?
    Ik zie een USA (Doubleday Books) en een UK (Transworld Publishers Ltd) bij bol.com
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2004
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Ik heb de amerikaanse versie ... maar beide vesies zijn bijna identiek ... de een is engelse spelling de ander amerikaanse
     
  10. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    op bol.com zie ik ook allemaal lovende kritieken, ik krijg stontaan zin om dat boek te gaan lezen. Naja.. eerst de Harry Potter serie maar eens uitlezen :)
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het boek word nu ook al verfilmd door Ron Howard (de rood harige ster van Happy Days)... maar is beter bekend als 2x oscar winnaar (beste regisseur/producer) A Beautiful Mind (2001) en Apollo 13 (1995) .... tevens was hij de executive producer van de tv serie "24" .... als hij dit verhaal gaat verfilmen weet je denk ik bijna zeker dat hij weer een oscar gaat winnen

    Akiva Goldsman is ook geen vreemde in het vertalen van boeken naar het grote scherm zo verfilmde hij o.a

    I, Robot (2004) (screenplay)
    Beautiful Mind, A (2001) (written by)
    Time to Kill, A (1996) (screenplay)
    Client, The (1994) (screenplay)

    Ik denk trouwens dat het volgende boek dat ik ga lezen I, Robot word ik heb nog geen Amisov boek gelezen ... het word eens tijd ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2004
  12. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig ben ik ook net gisteren begonnen met het boek. Ik weet niet wat er onder de spilers staat, maar ik hoop niet teveel voor mensen die het boek toch ook nog eens willen gaan lezen. ik ben nog maar bij chapter 4 maar het is toch al spannend.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    In de spoilers heb ik niet veel verklapt ... en zeker niet de verrassingen .... als je het verhaal leest heb je een groot oja gevoel ... ;) ...
     
  14. Machiel

    Machiel Just Be Me!!!

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de nederlandse versie gelezen en had hem binnen 4 dagen uitgelezen. Normaal doe ik er wel een week of anderhalf over namelijk ;)

    Het boekt kun je op een gegeven moment niet meer loslaten, je wilt gewoon weten wat er gaat gebeuren en hoe het allemaal afloopt. Zeker een topboek _O_ Iemand Phi al gecheckt :+
     
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Het was een heel sterk boek, maar tegen het einde veranderde het boek in een tenenkrommende romannetje. Heel ammer, met name omdat 75% van het boek uitermate sterk is!!
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Juist het einde vond ik subliem .... alles werd namelijk in het boek verklaard ... vooral de laatste slot scene ...
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Vond je????
    het feit dat de hele familie weer gezapig bij elkaar komt en dat ze niet de heilige graal opgraven...?

    Nee, ik vond het uitermate tegenvallen. Ik vond het duidelijk dat Brown niet goed wist hoe het boek te laten eindigen. Maar begrijp me niet verkeerd, hij eeft voor de rest natuurlijk wel een geweldig boek geschreven!
    alleen de theorie al dat vrouwen actief geweerd moesten worden uit het christelijke geloof omdat ze Jezus' goddelijkheid aanttasten is subliem!
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NB! Spoilers niet lezen als je het boek nog niet gelezen hebt!!!!


    :confused: ze hadden juist alles verklaard ;)

    ze hadden de heilige graal toch gevonden of was je de naam van de oma vergeten, geen opgraving nodig

    juist het einde

    in het Louvre was subliem!

    just my thoughts
     
  19. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat ik dees oom maar eens ga lezen, dit trekt me wel als ik nu lees... ik den kdat ik dan maar een poging ga wagen( lees bijna nooi tboeken, maar dit lijkt me wel wat)
     
  20. PureDigitalTV

    PureDigitalTV Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm goede tip, eens kijken of ze iets in de bieb hebben. Maar nu eerst nog ff mijn tom clancy boek uitlezen.>:)
     

Deel Deze Pagina