[Boeken] Halo - The Flood.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 4 mrt 2003.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het tweede boek van Halo is te bestellen bij Proxis.be (pre-order). Boek is niet geschreven door Eric Nylund (Halo, The Fall of Reach) maar door William Dietz.
    Ik ben benieuwd in hoeverre the Flood aanwezig zal zijn, daar ik niet echt een fan ben van de beestjes.

Ik neem aan dat het een inleiding is/wordt van Halo 2, net als tFoR dat was voor Halo #1. Benieuwd naar hoe hij aan zijn nieuwe MJOLNIR suit komt, Dr. Halsey(zo heette ze toch?) is immers dood, althans, dat concludeer ik uit het feit dat Reach vernietigd is.

*doopt tot officieel Halo-verhaal-speculatie-topic*

[Edit- Martijn]
    't Is Dr. Halsey - get your facts straight :)
    [/Edit]

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    vorige posts zijn weg... doe deze dan ook maar weg :p

Laatst bewerkt: 4 mrt 2003
  3. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor Freakonick:
    ==============================================
    Voor iedereen die het boek wilt kopen.

Hier is de directe link:
    Directe Link naar het boek: Halo The Fall Of Reach @ Bol.com

Eric S. Nylund
    The Fall of Reach

Adviesprijs: € 12,50
    bol.com prijs: € 10,99
    U bespaart: 10 %

5-7 werkdagen
    Paperback | Ballantine Books | USA Edition | 2001
    ISBN: 0345451325
    =============================================

Ik wacht wel tot het boek bij Bol.com komt. Hopelijk snel.
    Moet em echt hebben. Ik hoop ook dat het verhaal net zo mooi vertel wordt als in The Fall Of Reach

4. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kewl...wat is ASEL?

Heeft iemand hier al ervaring met Proxis.be?
    Ik wil wel eens weten hoe die zaak is .. maybe is het beter wachten totdat tie bij Bol.com komt.

5. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog niet een Halo boek gelezen...het spel heb ik wel...
    Is het een beetje een boeiend boek??

Ben ook geen fan van de flood :p maar wel van halo :)

Ik denk dat de flood een invasie op aarde wil gaan uitvoeren en dat het hele boek daarover gaat...verder denk ik dat de flood eigenlijk een zeer ontwikkeld volk blijkt te zijn dat ook nog sterke "units" heeft ... "brutal??"

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb de Halo OST bij Proxis bestel; Puike site.

Back on-topic; Wat doet de monitor buiten Halo? Gaat hij andere installatie's (Halo is #4) activeren of gewoon de Master Chief plagen..? :+

7. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het boek gister ontvangen (halo; the fall of reach)

ik heb trouwens ook de soundtrack van halo bij proxis gehaald...

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Prijzig, maar o zo heerlijk om naar te luisteren :) Ik heb helaas geen tijd om me weer opnieuw te storten in tFoR. Liefst lees ik die nogmaals voordat ik aan the Flood begin.

9. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beter speel je het spel na het lezen ook nog effe snel.
    Effe uitspelen en dan The Flood lezen.

Jammer dat je niet gelijk kan instromen in Halo 2 :'-(

10. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Dat Dr. Halsey dood is is niet voor 100% zeker (zoals wel meer dingen een beetje in het midden gelaten worden in TFoR). Tuurlijk wordt Reach "glassed" en tuurlijk zijn er geen overlevenden. Maar wat als Dr. Halsey niet op Reach was. Ze kan bezig zijn geweest met de training van de andere groep Spartan II's. Die werden waarschijnlijk niet op Reach getraind daar de MC zelf duidelijk maakt in het boek dat hij ze nooit gezien heeft terwijl hij op Reach was.
    Offcourse nothing but speculation :)

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ervan uitgaande dat ook het binnenste van Reach was vernietigd, Halsey zat immers ver onder de grond...

12. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Daar gaan we maar even vanuit. De Covenant was in ieder geval wel op de hoogte van het belang van Reach als militaire basis van het hele UNSC universum. Ook gingen ze voor de nuclear reactors van de Super MAC's en waar zaten die, juist. ver onder de grond.

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    True. Iniedergeval moet Halsey het overleefd hebben, somehow. Er is niemand anders met de verdere kennis over de Spartan's en hun MJOLNIR suit, ervanuitgaande dat de andere technische mensen ook op Reach zaten en ook het leven gelaten hebben.

14. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Het Mjolnir suit is volgens mij ontwikkeld (iig getest) op de damascus testing facility, nou weet ik zo snel niet op welke planeet dat was, maar wel een in de Outer Colonies. De Outer Colonies waren dan weer helemaal vernietigd door de Covenant. Hmm..

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Book Description
    The Human-Covenant War, a desperate struggle for humankind’s very survival, has reached its boiling point on the mysterious, ring world called Halo. But the fierce Covenant warriors, the mightiest alien military force known, are not the only peril lying in wait.

As the fortress world of Reach and its brave defenders were bombarded to rubble, a single cruiser fled the carnage with the battle’s only human survivors—Captain Keyes, his crew of a few hundred Marines, and the last remaining SPARTAN super-soldier, the Master Chief.

With the cruiser’s artificial intelligence, Cortana, concealed in his battle armor, the Master Chief crash lands on Halo in the midst of a massive Covenant occupation. Curiously, the alien soldiers appear to be searching for something hidden on the ring. Built by a long-dead race, Halo harbors many deadly secrets, but one overshadows them all. Now the Master Chief must lead the scattered troops in a brutal race to unravel Halo’s darkest mystery—and unleash its greatest source of power. . . .

This novel is based on a Mature-rated video game.

De beschrijvind het zal het genoveliseerde verhaal zijn van HALO (het spel)

16. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
  17. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er staat ook nergens in het boek vermeld dat Kelly,Linda of 1 van de andere Spartan 2's zeker dood zijn,misschien zijn die nog wel net ontkomen in een Pelican of een Longsword,vlak voordat Reach helemaal werd geglassed

18. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn beide boeken trouwens in het Engels of is er ook een vertaalde versie beschikbaar ?

En een andere vraag: zijn de boeken de moeite waard om te kopen ? Het spel heb ik helemaal uit en ...... GEWELDIG !!!!!
    Dus een aanvulling via het boek is welkom.

19. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Gogeta:

Je had Fred die dood ging, die is zeker dood (wordt vermeld). Linda was die 'snipster' he. Die werd gekilled op dat docking station, de masterchief bracht haar terug naar de PoA, naar de cryo bay. Jij wordt 'wakker' in cryo bay A, Linda zou dan in B kunnen zitten. De deur naar cryo bay B zit ook dicht in het spel. De PoA wordt alleen wel vernietigd in het spel. En Linda kon alleen weer revived worden door de top chirurgen op Reach. 'k Geef er weinig (geen) kans op overleving.
    Waar Kelly dood is gegaan kan ik me zo snel niet herinneren. Maar ga er maar van uit dat iedereen van de Oorspronkelijke Spartan II's dood is behalve de MC.

20. tarzan

tarzan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is tha raptor:

ja, dat is ook het verhaal.
    en over de training van de nieuwe spartans waarmee Mendez bezig was: hoeveel tijd zit tussen de vernietiging van halo en het begin van de nieuwe spartans?

Deel Deze Pagina