1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

  1. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Yellow er staat vrij duidelijk boek 5 boven|:-
    DWD
    Jij gaat er dus vanuit dat dit het einde van Jon is? Daar heb ik eigenlijk geen moment echt in geloofd. Ik vond die brief van Ramsay een stuk schokkender.
    Maar idd bad-ass karakters! Tormund, Belwas, Barristan, Mance, Val<3:+, Aegon, Moqorro, Bran.
    Moet wel zeggen dat ik Stannis en al die ironborn maar irritante types vind, wat jullie?
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Oh nee hoor ;) Vooral de laatste zin uit mijn quote "Only the cold..." doet me vermoeden dat dit absoluut niet het einde van Jon Snow is. Net als die "dode" ranger die Bran en consorten hielp, denk ik dat dit niet het einde van Jon is. Zie hem dan ook zeker op een of andere manier terugkomen. Wel een freaking naaistreek en ik neem aan dat zijn moordenaars allemaal per direct gelyncht worden door de wildlings. Hoe George R.R. Martin beschreef hoe Wun Wun die knight uit elkaar trok vond ik _O_ Heb ook niet zoveel met Stannis btw. En Arya > alles en iedereen ;)
     
  3. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    ADWD spoilers!
    Ik geloof er absoluut niet in dat Jon dood is. Ik denk dat hij verder leeft in Ghost net zoals die prologue-character in zijn dieren (Varamyr Sixskins of iets in die trant?) en dat hij later misschien weer terugkeert in een/zijn lichaam al dan niet met hulp van Melisandre.

    Aanwijzinkjes hiervoor: 1) Die proloog-wildling deed het na zijn dood en hij dacht ook dat Jon een sterke warg kan worden. 2) Jons laatste woord is 'Ghost'. en :cool: Melisandre had zo'n voorspelling waarin ze eerst Jon zag, toen een wolf (of misschien wel specifiek Ghost, dat weet ik niet meer) en dan weer Jon. Dit kan je interpreteren dat Jon eerst in een wolf verandert en dan weer terugkeert.

    En Stannis vind ik eigenlijk wel een leuk personage, hoop dat hij nog leeft aan het einde van de serie (en ik geloof ook niet dat die brief van Ramsay op waarheid is gebaseerd) en dat hij misschien zal dienen als Hand of the King voor King in the North Rickon (al zal dat wel nooit gebeuren).

    Hebben jullie trouwens dat hoofdstuk uit Winds of Winter gelezen die op George's website stond? Klikje voor mensen die het willen lezen.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2012
  4. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    DWD
    O ja, Arya natuurlijk! Ben echt benieuwd wat voor rol de Faceless Men gaan spelen de komende boeken. En Bran wordt nu een beetje gepresenteerd als "de enige greenseer" heb ik het idee, maar Rickon en Jon hebben vanaf het begon ook als soortgelijke dromen gehad als Bran en allemaal zijn ze warg dus wie weet ontstaat er nog een Stark communicatienetwerk:9.
    Martin heeft trouwens een keer in twee jaar zo'n boek geschreven dus hij kan het wel sneller.
    Kan je trouwens ook echt aanraden om hier: http://asoiaf.westeros.org/ even rond te neuzen. Staat vol leuke theorieen.

    Bij mij stond dat hoofdstuk al in het boek, na de appendix:)
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2012
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    I know gast en ik weet ook heel goed dat ik de boeken nog niet gelezen heb. Ben net begonnen, zal wel even zo blijven. Ik vond het alleen behoorlijk schrikken.

    Wat is er dan volgens jouw nog schokkender dan wat ik eerder noemde? Je kunt gerust een spoilertag plaatsen. Ik lees hem wel, want de tegen de tijd dat ik toe ben aan dat boek ben ik het al lang weer vergeten.

    Ik ben gewoon benieuwd, that's all en daarom wil ik graag een beetje bij blijven met een aantal dingetjes. Ik bedoel er verder niets mee. ;)
     
  6. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    8), ok ik dacht dat je het had gelezen terwijl je het nog niet wilde weten, maar je vertrouwd dus volledig op je vergeetachtigheid:+. Tja, ik kan ook niet echt antwoord geven op je vraag omdat het voor jou niet echt ergens op slaat, tenzij ik vijf boeken aan achtergrond info en ontwikkelingen vertel. Dus raad je aan om gewoon snel te lezen:)

    ADWD
    Nah, Stannis is veel te koppig en onbuigzaam om een goed leider of adviseur te zijn imo.
    En over Jon, ik hoop eigenlijk dat ie gewoon niet gestorven is en dat zijn lichaam natuurlijk wordt genezen. Melisandre moet zo ver mogelijk uit de buurt blijven met d'r gepruts. Laat Val en Tormund hem maar meenemen en verzorgen, Jon is van Ice en het noorden, niet van Vuur (Melisandre's gekwakzalf).
    Of dat Alys Karstark hem opvangt en verzorgt. Tenzij Jon natuurlijk de zoon is van Rhaegar en Lyanna, dan zou hij zoon van Ice en Fire zijn.
     
  7. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zat van de week nog eens de epiloog van ADWD te lezen en

    A Dance With Dragons spoilers
    damn, Westeros is nu wel echt een grote puinhoop. In het noorden heb je de wildlings/nights watch dat nooit goed kan aflopen. Bij Winterfell zit Stannis, Bolton, Frey en noordelijke lords zoals Manderley. Rickon houdt zich ook nog ergens op (Skagos als ik het goed begreep), dus dan heb je drie facties die de macht willen hebben in het noorden. En in het zuiden heb je de Lannisters die nu geleid zullen worden door Cersei (die echt compleet gestoord is nu) of misschien Jaime (al heb ik geen flauw idee hoe het zal aflopen met Brienne) en die zonder Kevan nu waarschijnlijk gaan ruziën met de Tyrells. Dan heb je nog Connington met (al dan niet neppe) Aegon en de Martells ten zuiden daarvan. De Iron Islanders zitten ergens in het westen en als laatste heb je nog de Vale met Littlefinger en Sansa.

    Pff... Ik zie niet in hoe dit ooit weer een vredig koninkrijk kan worden in twee boeken tijd. En Winter has arrived nu..!
     
  8. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    ADWD
    Hahah, ja het klinkt wel behoorlijk wanhopig. Kan me ook best voorstellen dat het gewoon eindigt in de winter in een grote puinhoop, maar dat er hoop is op vrede en lente (alle legers zijn immers doodgevroren dan:+) Zou ook goed bij de titel "A Dream of Spring" passen.
    Maarja je vergeet nog de Mormont's die met Robb's testament onder weg zijn langs Howland Reed. In het echte Noorden heb je nog de Lands of Always Winter waar de volgende boeken naartoe gaan en Bran die baas wordt. En hoewel nu nog Essos komt Dany natuurlijk met Dothraki, draken, Tyrion, Victarion etc. ook een keer naar Westeros.
    Zou het trouwens wel lelijk en slecht vinden als Aegon nou weer nep blijkt te zijn hoor.
    Oh ja! Manderly met zijn Frey pies, baas boven baas_O_
     
  9. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben benieuwd hoe ze in de volgende afleveringen...

    Major Clash of Kings spoilers
    de 'dood' van Bran en Rickon gaan doen. Ik gok dat ze aan het eind van de volgende episode vermoord gaan worden. Ik hoop maar dat ze het zo doen dat het echt lijkt alsof ze dood zijn en dat ze die illusie een aantal afleveringen kunnen ophouden. Hopelijk laten ze zien dat Theon twee jongetjes vermoord, zonder dat goed te zien is wie de jongens eigenlijk zijn. En dat hij dan in de aflevering daarna aan Asha uitlegt waarom hij ze vermoord heeft. Aflevering 9 heeft dan waarschijnlijk geen Theon en hopelijk zien we in aflevering 10 dan Bran en Rickon uit de crypts komen in een verbrand Winterfell. Ik vond het in het boek één van de betere momenten uit Clash, zeker omdat je in de Theon-chapters na de moord altijd het idee bleef houden dat er iets niet klopte.
     
  10. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    en als het niet duidelijk is.
    Lyanna stark is nooit gekidnapped door Rhaegar, ze wilde niet met Robert trouwen, en hij niet met zijn zus. Ze zijn gevlucht. Maar dat kon de mad king niet verdragen dus werd het maar een kidnapping.
     
  11. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    He8)?! Alles wijst erop dat het geen kidnap was, maar je weet het natuurlijk nooit zeker met Martin. Maar wie wilde niet met zijn zus trouwen? Rhaegar was gewoon al met Elia getrouwd hoor. Heb nergens het idee gekregen dat Aerys Rhaegar's gedrag niet 'kon verdragen', volgens mij waren ze gewoon gedistantieerd geraakt en kwamen Brandon en Rickard boos bij Aerys en die vond hun boosheid onacceptabel.
     
  12. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    De serie slaat echt volledig de plank mis inmiddels.
    Pyat die daadwerkelijk wat dreigends kan:')? Tywin als vriendelijke opa:') Jon als arrogant knulletje dat werkelijk niks kan met een wolf die nergens te bekennen is en die 's nachts slaapt (Walkers en wights anyone?), zonder wacht, middenin wildling territory:')
     
  13. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    We moeten de serie echt los gaan zien van de boeken, er wordt dit seizoen wel heel erg afgeweken. Een aantal punten die ik wel jammer vind:

    Clash of Kings spoilers
    - Stannis lijkt nauwelijks een bedreiging te zijn. In het boek wordt bijna om de paar regels "help, help, Stannis komt eraan!" gezegd, in de serie heb ik echt niet het idee dat hij zo'n bedreiging vormt. Misschien de komende aflevering nog.

    - Tyrions verhaal is flink versimpeld. Ik vind het meer dan prima dat ze de vele Shae-gedeeltes flink ingekort hebben, maar ik mis in de serie het gevoel dat Tyrion er alles aan doet om meer macht in King's Landing te krijgen. In de serie doet hij bijna niks anders dan over Joffrey zeuren tegen Cersei, waar zijn zijn plotjes en schemes? En misschien nog wel belangrijker: waarom lijkt hij nauwelijks iets aan de verdediging van KL te doen?

    - Robb's successen komen imo niet goed over. Het lijkt nu alsof hij het hele seizoen bijna niks anders heeft gedaan dan in een tentenkampje zitten, terwijl hij in de boeken een zeer succesvolle campagne in de Westerlands voert.

    - Ik vind de Tywin en Arya conversaties een erg goede toevoeging, maar het is wel jammer dat het lijkt alsof Arya het naar haar zin heeft in Harrenhal. In de boeken wordt ze mishandeld, bedreigd en ziet ze allemaal verschrikkingen. Dat is juist in haar ontwikkeling een aardig belangrijk punt. En ik had eigenlijk verwacht dat Tywin afgelopen aflevering weg zou gaan en dat Bolton de macht over zou nemen. Ik wil onze Leech Lord!

    - Erg jammer dat de meeste seriekijkers door lijken te hebben dat Bran en Rickon helemaal niet dood zijn. Ik vond dat eigenlijk het beste moment uit CoK, dat je eerst denkt dat ze dood zijn, dan begin je wat vreemde dingen te ontdekken en uiteindelijk blijken ze te leven. En waar zijn ze in de serie eigenlijk heen gegaan? Volgens mij zitten ze niet in de crypts, wat ik in de boeken erg cool vond. Dat, hoewel ze geen macht in Winterfell meer hadden, er toch een plaats van de Starks was.

    De veranderingen in Dany's verhaal boeien me niet zo eigenlijk. In de boeken vond ik haar verhaal toch al niet zo boeiend. Jon komt inderdaad wat te sloom/onhandig/dom over, maar voor de rest vind ik de veranderingen in zijn verhaal wel best. Die scènes met Ygritte waren wel grappig.
     
  14. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    De soundtrack van seizoen 2 is te downloaden en er zit wel één heel speciaal nummertje bij, namelijk... (zeer vage CoK/SoS spoilers):
    The Rains of Castamere gezongen door The National!


    And who are you, the proud lord said,
    that I must bow so low?
    Only a cat of a different coat,
    that's all the truth I know.
    In a coat of gold or a coat of red,
    a lion still has claws,
    And mine are long and sharp, my lord,
    as long and sharp as yours.
    And so he spoke, and so he spoke,
    that lord of Castamere,
    But now the rains weep o'er his hall,
    with no one there to hear.
    Yes now the rains weep o'er his hall,
    and not a soul to hear.

    Zouden we die dit seizoen nog horen of is het eens soort extraatje? Eén van de nummers heet trouwens
    Three Blasts
    dat mijn vermoeden dat we met de SoS-prologue het seizoen eindigen aardig bevestigd.
     
  15. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    ADWD Spoiler
    Die dode man die Bran begeleidt zou best wel eens de Broer van Ned kunnen zijn, ik zou trouwens ook wel willen weten wie nou die nieuwe ridder van de koningsgarde is die lange robert, bepaalde mensen dachten hem te herkennen
     
  16. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Meen je dat nou:eek:!? Volgens mij is dat toch wel vrij overduidelijk The Mountain (met of zonder hoofd is onduidelijk), aangevuld met wat andere van Qyburn's experimentele gevangenen. Iig het lichaam van Gregor.:)
     
  17. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    George heeft een nieuw stukje uit The Winds of Winter vrijgegeven, je kan het hier lezen. Ik heb het nog niet gelezen. Hij mag zijn site trouwens wel eens een likje verf geven zeg, het ziet er wel heel erg jaren '90 uit :9
     
  18. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Om dit topic even omhoog te schoppen:

    Waar kijken jullie het meest naar uit komend seizoen? Ik ...

    Storm of Swords-spoilers
    ... kan niet wachten om de reacties op de Red Wedding te lezen. Dat gaat een heerlijk dagje worden. Hopelijk weet de show het goed te verbergen wat er komen gaat. Al waren er in het boek heel wat aanwijzingen dat er wat ging gebeuren, maar ik was zo blind dat ik het niet doorhad.

    Verder heb ik vooral zin in Jaime en Brienne, in het boek waren dat mijn favoriete hoofdstukken. Vooral het gesprek tussen Jaime en Roose Bolton lijkt me leuk worden om te zien en natuurlijk Brienne en de beer (aflevering 7 heet 'The Bear and the Maiden Fair', dus het zal wel het einde van die aflevering zijn).

    Ik vraag me ook wel af wat ze met Theon gaan doen de komende twee seizoenen, gaan we vooral martelingen zien door Ramsay of slaan we heel wat episodes over (zoals ze nu met Davos doen) en zien we alleen het eindresultaat?
     
  19. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Spoilers van ALLE boeken
    De dood van the king natuurlijk :) Of was dat niet dit deel?
     
  20. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet lezen als je storm of swords nog niet gelezen hebt.
    Dat is inderdaad in dit boek, maar de dood van Joffrey gaat waarschijnlijk begin seizoen 4 worden.

    Verder kijk ik sowieso uit naar de red wedding. Het gevecht bij the wall wordt hopelijk ook tof, maar ik weet niet of ze dat dit al laten zien.
     

Deel Deze Pagina