1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

  1. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Boeken, maar weet wel precies wat ik wel kan lezen en wat niet. Ga meestal direct naar het kopje van de boeken die ik wel heb gelezen
     
  2. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de wiki moet je inderdaad goed oppassen. Ik ben er ook pas op gaan kijken toen ik alle boeken had gelezen.
    De site asoiaf.westeros.org vond ik zelf wel leuk om op te kijken per boek. Daar maken ze van elk hoofdstuk een apart topic en komen ook geen spoilers voor als in het still reading gedeelte kijkt. Altijd wel leuk om daar op te kijken als je net een paar hoofdstukken gelezen hebt.
     
  3. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je informatie wilt opzoeken over personages of plaatsen raad ik je Tower of the Hand aan. Je moet in die balk even invullen tot hoe ver je gelezen hebt en dan laat de site alleen informatie tot en met dat boek zien.
     
  4. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Het begint me trouwens op te vallen dat D&D (de producers) als eigenwijze tieners allemaal zelfverzonnen dingen erin schrijven en dat hun afleveringen veel minder trouw zijn aan het boek dan als ze geschreven zijn door bijvoorbeeld Brian Cogman.

    Over Dany en die bloodmagic
    Misschien zou je een vergelijking kunnen trekken met Jaqen, drie mannen hadden moeten verbranden dus mag Arya 3 namen noemen. In het geval van Dany hadden Drogo en Rhaego helemaal niet horen te sterven, dus kreeg ze die levens terug in de vorm van de draken? Het mooist vind ik toch om te bedenken dat het gewoon door de hitte van het vuur en haar 'draken'afstamming komt.
     
  5. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp het wel. Ze moeten keuzes maken. Ik vind de veranderingen niet storend. het ligt er ook aan welke aflevering ze moeten schrijven. In de aflevering van deze week was er ook meer vernaderingen in het script. waardoor ze wel dingen moeten verzinnen. Bij die van vorige week konden ze veel meer vanuit het boek schrijven.
     
  6. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar juist die veranderingen in het script veroorzaken ze zelf. Lang niet alle veranderingen storen mij, maar wel als ze gewoon duidelijk afbreuk doen aan karakter of zichzelf in de problemen werken doordat ze eerder wijzigingen maakten die ze nu op moeten lossen.

    Zo was Jon vorig seizoen gewoon een enorme sukkel en is the Blackfish veel meer een klootzak omdat ze hem combineren met de Greatjon. Laat een van die twee er dan gewoon uit ipv iemand te verzinnen die nergens op lijkt.

    Kennen jullie ook mensen die nu nog bezig zijn in ASoS? Ik probeer een vriend namelijk zover te krijgen om door te lezen tot
    de RW
    voor hij de laatste drie afleveringen ziet:+
     
  7. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ASOS nog niet gelezen, maar ik weet wel wat je spoiler is (alleen van naam en heb ongeveer een idee wat het betekent.) Maar dat gebeurt toch pas aan het eind van ASOS en dus ook aan het eind van seizoen 4?

    Erg leuk om in ACOK:
    Nu al kennis te maken met de Reeds, terwijl deze pas net in de serie zitten en nog maar weinig screentime hebben gehad.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2013
  8. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Die gebeurtenis gebeurt in het tweede deel van ASOS. Heb het net een paar dagen geleden gelezen :thumbup:
     
  9. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee het zit in het boek inderdaad over de helft, maar in de serie gebeurt het dit seizoen:)
     
  10. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat het helemaal aan het eind van het boek zat?
    Maar gezien alle gesprekken nu over de verschillende huwelijken, lijkt me het wel logisch.
    Is het bevestigt dat het dit seizoen gaat gebeuren? Zo ja, dan heb ik het gevoel dat dit in aflevering 9 gaat gebeuren, gezien de vele berichten daarover op andere sites.
     
  11. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    In de eerste paar boeken was Jon ook nog beetje een sukkeltje, ik stoor me meer aan het slechte acteerwerk van Kit harrington.
    Dat van de blackfish vind ik wel meevallen, hij was misschien wat minder agressief in de boeken, maar staat wel bekend als een harde vent. Karakters combineren van minder belangrijke karakters heb ik geen moeite mee zolang het een doel heeft.
    Tuurlijk zijn er veranderingen waarbij ik me afvraag of ze nodig zijn, maar ze zijn niet zodanig geweest dat ik mij eraan gestoord heb.

    @Cheese
    Het is idd bevestigt (Ep9)
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2013
  12. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar een van de belangrijkste stukken persoonlijke geschiedenis van the Blackfish is dat hij tegen gedwongen huwelijken is. Dan zou hij nu zijn Lord fysiek bedreigen, omdat die niet direct met zo'n Frey wezel wil trouwen (fist to teeth bs)?

    Naar welk character kijken jullie het meest uit?

    Iemand anders hier trouwens de Dunk & Egg stories gelezen?
     
  13. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat ik het mij slecht herinner, moet de boeken maar weer eens lezen. Maar ik dacht dat de Blackfish Edmure ook overhaalde om het te doen, weliswaar niet met dreigementen.

    Ik kijk op het moment niet echt uit naar een character, mischien de the red viper en Coldhands, maar meer naar bepaalde story arcs in het algemeen, voor mij is dat denk ik Aryas, Brans, Stannis en in mindere mate Jon. Jons arc vind ik de boeken heel vet, maar in de serie niet zo, mede door de acteur.

    Dunk & Egg stories ben ik wel van plan om te lezen, dat speelt zich ook af in Got universum toch? Maar dan in tijden van de rebellie?
     
  14. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, speelt zich af in Westeros. Ten tijde van de overovergrootvader van Dany, net na de Blackfyre rebellie, Robert, Ned, etc. zijn allemaal nog niet geboren.
     
  15. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch jammer dat de RW voor mij deels gespoiled is vooral door de manier waarop, door dit artikel:
    http://www.wired.com/underwire/2013/04/spoiler-culture-game-thrones/
    Bovenaan staat dat het spoilers bevat voor Game of Thrones en andere series, ik was er een beetje overheen aan het lezen en ik las de spoilers en ineens, fuck you major ASOS spoilers er tussendoor gegooid.

    Dat is het enige dat ik ervan weet en en benieuwd hoe de aflevering gaat worden.
    Grote boeken spoiler:
    Toen ik GoT nog maar een paar keer had gezien en niet echt geweldig vond, wilde ik een keer iets lezen over de Throne Room en meteen in de eerste alinea stond dat Joffrey daar zou sterven. Ik weet niet of het tijdens de RW is, maar ik heb wel een vermoeden gezien de naam. Bevestig of ontken mijn vermoeden aub niet btw.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2013
  16. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Geen echte spoiler, maar voor het zekerste maar. (Betreffende boek 2 of 3, weet het niet meer zeker :+ )

    Een maat van mij kijkt de serie en hij zegt dat Daenerys haar draken gestolen worden op een bepaald moment in de serie. Maar ik kan mij toch niet herinneren dat dat in de boeken gebeurd? (Ik zit nu in het eerste deel van A Dance with dragons.)
     
  17. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebeurt ook niet. Dat hebben ze gedaan, omdat het verhaal van Dany in boek 2 niet heel erg spannend is.
     
  18. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Mwa, dat was echt weer zo'n compleet nutteloze verandering imo. Het werd er niks spannender door. HotU was spannend zoals het was in het boek en in de show was het onrealistisch want zonder draken zou Dany zo zijn omgelegd.
     
  19. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo benieuwd naar de volgende aflevering, gelukkig is maar een klein deel al gespoiled.
    [​IMG]
     
  20. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn veranderingen die voor Tv wel werken. Het ding was gewoon dat in boek 2 niks, maar dan ook niks gebeurd bij Dany, tot het eind. Dany is op tv nu eenmaal een van de favoriete karakters van veel mensen ( In de boeken is dat wel wat anders) dus die willen ze zoveel mogelijk in beeld hebben, hetzelfde met Tyrion.
     

Deel Deze Pagina