1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

  1. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Daar sla je de nagel op de kop.

    Ik vind Dany's hoofdstukken meestal maar saai en uitgerekt.

    Midden DoD spoiler
    Nu komt er wat spanning nadat ze een bloedende handschoen heeft gekregen van 1 van de 13 en haar draken kinderen eten + de zwarte weg is. Verder zit ik nog niet *)


    GIGANTISCHE spoiler voor SoS en de serie
    Is de Red Wedding de volgende aflevering? Ik kan namelijk niet wachten om met vrienden die de serie kijken het daarover te hebben :b:
     
  2. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
  3. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu over de helft van ACOK en weet dat aflevering 9, de RW, pas over twee weken komt, ik weet slechts voor een klein deel wat er gaat gebeuren. Nu vroeg ik me af wat vetter zou zijn, eerst lezen de RW lezen of eerst de RW in de serie kijken. Ik wil sowieso die maandag meteen de aflevering zien of het al gelezen hebben in de boeken, dus ik moet dan wel even meer gaan lezen.
     
  4. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Aangezien de vrouw van Robb in tegenstelling tot de boeken niet van adel en
    zwanger is.
    Vermoed ik dat bij de
    red wedding ook zij anders zal eindigen
    dan in de boeken.
     
  5. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Lezen 100% lezen.
     
  6. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt dan even doorlezen, gelukkig heb ik toch bijna vakantie. Ik ben wel echt benieuwd waarom the Rains of Castamere zo'n grote rol gaat spelen tijdens de RW. Ik heb wel een idee, maar snap nog niet echt waarom het zo'n groot plot point is. Na hoeveel bladzijdes kom je in het boek eigenlijk bij de RW?
     
  7. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende week is geen aflevering dus je hebt nog even;) Volgens mij is het rond pagina 650.
     
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet jij niet even oppassen dat je dingen zit te spoilen in de TV thread?
     
  9. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij wordt er ook onbewust gespoiled in de tv thread, maar het zou wel beter zijn als niemand het heeft over "massive cliffhangers volgende aflevering etc."

    @Cheese: Sowieso lezen, zeker als ik goed begrijp hoeveel of weinig je er tot nu toe per ongeluk van weet.

    Buiten het feit dat het Dany-Qarth verhaal vreselijk onrealistisch was in de serie, snap ik niet hoe mensen dat spannender kunnen noemen? In beide gevallen is de enige werkelijke gebeurtenis dat ze een soort eng spookhuis/tovenaarsnest ingaat.
     
  10. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft blijkbaar gewerkt want de mensen die ik ken die het boek niet gelezen hebben vonden het vet wat in Qarth gebeurde. Ik vond het ook niet spannend, maar voor mensen die het verhaal niet kennen is dat natuurlijk anders.
     
  11. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je precies?

    O, over die bloedzuiger shit.
    ASOS:
    Ik weet alleen dat Robb dood gaan daarvan. De rest was pure gok.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2013
  12. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    ASOS:
    Ik heb dus net de RW gelezen, maar ik vond de shock heel erg meevallen. Ik hoop dat de aflevering het beter weet te brengen.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ze moeten wel, anders valt het seizoen helemaal in het water voor veel fans. Het lijkt me niet dat ze daar ep10 voor gaan gebruiken, want zoals ik al in de serie topic zei is dat meer een voorbereiding op season 4, zoals ep10 season 2 een duidelijk voorbereiding op season 3 was.
     
  14. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk ook wel dat het komt, omdat je al wist wat het was en het in de tv serie een stuk duidelijker naar voren wordt gebracht dat er iets gaat gebeuren. In het boek ook wel, maar niet in die mate.
     
  15. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    De titel van de episode geeft het gewoon aan? geen reden om het af te vragen dus.
     
  16. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist wel dat het deze aflevering zou gebeuren, maar ik vond de RW in het boek enigszins tegenvallen, dus hoop ik dat het in de serie beter is.
     
  17. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    wist je er van voor je het las?
    Dan kan de verwachting idd tegenvallen. Ik had juist wel een shock gevoel. Had even een moment de neiging het boek tegen de muur te gooien.
     
  18. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist dat Robb en Cat dood gingen en ik wist dat het tijdens de bruiloft van Edmure en Roslin ging gebeuren, meer niet.
     
  19. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus eigenlijk wist je alles al :p
     
  20. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist dus niet hoe het ging gebeuren en door wie ze genaaid gingen worden.
     

Deel Deze Pagina