1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Borderlands

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Holy crap wat vet!! :D
     
  2. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Geduld is een schone zaak, maar... Ik wil het nú gewoon hebben! Ik kan echt niet wachten op het spel!\o/
    Nog 2 maanden wachten ongeveer en dan is het tijd om deze RPS te testen!
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
  3. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Voertuig!!!!!! :eek: _O_ \o/
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mooi om te zien dat er meer mensen enthousiast worden.
    Was bang dat veel mensen de game over het hoofd zouden zien. Maar dat gebeurt gelukkig niet. :)
     
  5. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Nah het lezen van die lap text hierboven ga ik deze toppert zeker ff halen, en ofc bij vrienden aansmeren.

    Heeft een beetje het L4D feel zonder de zombies en eindeloos geknal, met 4 man een level doorcruisen dat elke keer anders is, maar dan tien keer beter en (hopelijk) goed uitgewerkt.

    Toch lijkt me dat Free-for-all loot nogal anaal als je met onbekenden zit. Als je leest over die uber guns die je kunt krijgen dan kan de eerste die de kist openmaakt snel de loot gappen en de game leaven ofzo zeker gezien de gemiddelde XBL gamert zal dit vaak gebeuren. Misschien kun je een digitale dobbelsteen rollen ofzo of wie het meeste kills/headshot/etc maakt de eerste keus krijgt ofzo.

    Vraag me af hoe ze het gaan doen als er meerdere zijn met hetzelfde char, bijv 2x Roland ofzo. Als je met vrienden wilt spelen en een hele nieuwe char van lvl 1 moet beginnen terwijl hun op 30 zitten is ook niks.

    Die talent tree ziet er wel erg vet uit! Kun je precies de costumizen war je wilt en als het je niet bevalt (of de groep een andere specialiteit nodig heeft) kun je het altijd nog veranderen.

    Hier een wat duidelijker plaatje van de talent tree btw
    [​IMG]
    Ziet er intressant uit.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  6. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben je gek! Ik hou deze titel al een hele lange tijd in de gaten en ik ben daarom ook blij dat er steeds meer nieuwe info word released. Het was akelig stil een tijdje maar dat kwam dus door de nieuwe style
     
  7. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Dubbel post |:-
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  8. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn verrekte goede punten die je daar hebt....ben er zelf ook erg benieuwd naar hoe dat gaat werken...

    Nee hoor ik zit er al in sinds het ouwe stijltje :+
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik bedoel dat er voor alle info er 7 of 8 mensen het echt in de gaten hielden. Maar dat er nu gelukkig meer mensen bij komen.
     
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Na ff wat gelezen te hebben, je kan dus dezelfde chars in 1 game hebben, helaas nog niks over de loot distributie.

    Vraag me wel af hoe hard je een tank nodig hebt, of zeker de healer (roland), straks join je een game met aleen maar Mordecais & Lilliths, dan kom je ook niet echt ver, en als dat wel lukt dan is de rol van deze twee toch overbodig? Of wat :p

    Nog een stukje over de loot ;

    "Experience, cash rewards, and ammunition are automatically shared among the players in the group regardless of contribution, though currently, there's no loot system beyond a first-come-first-served dash for weapon drops. This free-for-all mentality also extends to rare weapon drops, so you'll want to be in the thick of the action (and close to the corpse) when the fighting stops to ensure you get your fair shot at the spoils. There's also currently no option to inspect the gear of other players in your party to help distribute the gear. We can see potential for dispute, especially when matchmaking online with strangers, but Gearbox assured us it's all part of the plan to help foster the intended value of the game's items and keep players coming back for one more boss. "

    Als je dus als sniper bent ben je gewoon zwaar de lul omdat je nooit dicht bij de actie bent, en als je als Brick (Melee/shotgunhoert/tank) speelt kun je alles gewoon pakken?

    Een digitaal dobbelsteentje had toch fijn geweest, zelfs als je met friends bent en de beslissing liever aan het geluk overlaat dan onderling discusseren.
    Misschien een soort roll systeem waar je kunt kiezen of het je Main Spec of Off spec is in een popup venster bij gele of betere qualiteit guns , bijvoorbeeld een assault rifle is handig voor Brick wel maar die gebruikt meestal alleen shotgun, die kan dan Offspec drukken en Lillith bijvoorbeeld kan dan Main Spec doen, de andere kunnen passen ofzo. Als twee dezelfde main/off spec kiezen dan word er gerollt.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat is wel nep, maar ik ga dit spel sowieso met bekende spelen. Samenwerken is een must dus de verdeling van loot zit wel goed. Nu nog hopen dat ook mijn vrienden deze game gaan halen. :9
     
  12. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik ga hem alleen spelen, en met een vriend in splitscreen.

    Online doe ik niet meer aan :)
     
  13. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Mja we zien wel hoe het uitpakt, ik speelde vroeger op de xbox1 Phantasy Star Online en de loot ging toch wel aardig, zelfs met onbekende zonder headset, het ligt meer aan de community op die game toch denk ik.
    De community op de verschillende Borderlands orums is raar genoeg ook heel anders, niet het standaard 12 jarig kutventje die aleen maar NOOBLOL U FAIL (aka Halo community) uitschijt maar gewoon normale gasten.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd het grootste deel zijn ook mensen die bijvoorbeeld BIA spelen, dus de meer serieuze mensen . Verder vind ik Gearboxity ook een fijn forum.
     
  15. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik begin nu toch te twijfelen.

    Is de game wel leuk in je eentje/offline co-op?
     
  16. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Denk het wel, als je van (veel) schieten houdt, er is blijkbaar veel te doen en de wereld schijnt ongeveer zo groot als die van Red Faction Guerilla te zijn. Denk dat het verzamlen van de uber wapens (653.000 totaal...!) erg verslavend kan zijn.

    En ... er zijn weinig alternatieven tot begin 2010. :thumbs:

    Mja niemand behalve de mensen die het dus gespeeld hebben kunnen dit antwoorden, misschien ff de IGN Preview van gister checken, en de preview video :
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  17. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Toch... je hebt alleen maar wapens... geen armor.
    Je hebt dus maar 1 item wat je echt kunt verbeteren en hunten/vinden.

    Hmmm....grrrr....
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Het maakt niet uit of de één level 100 is en de ander level 2, je kan altijd samen spelen. Ok, het verschil is wel...50x zo groot, maar in MMORPG's bestaat er iets als powerleveling. Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik hoorde dat levels niet uitmaken.}:]

    En als ik het goed heb gelezen op de forum van Borderlands, is het gewoon écht free-for-all loot. Daarom is het ook verstanding om met mensen uit je eigen omgeving/vrienden te spelen, zodat het er tenminste eerlijk aan toe gaat. Gewoon met bekende spelen/ mensen die je vertrouwt en ruil desnoods items als het nodig is, dan komt alles goed.

    @Tco: er zijn idd geen wapens, maar de verschillende shield die je kan vinden, zijn een soort van vervanging. Alhoewel ik eerlijk moet zijn, zou ik zo'n Fable-kleding systeem wel lekker vinden ( lekker dragen wat je wilt, stat-less kleding ). En je kan tenminste je vehicle pimpen met meer dan duizend dingen! Zolang er een buggy inzit, en je kan springen van auto naar auto, ben ik blij O-)
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  19. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Maar je had toch ook meer dan een miljoen wapencombinaties?
     
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Zover ik weet zijn er rond de miljoen + wapens die je ook weer kan aanpassen met bijvoorbeeld grenade mods etc. Of bedoel je iets anders? Oo

    Een preview van DoGaming over BL.
    Gamescom Live: Borderlands Impressions



    Thu, 20 Aug 2009, 2:03 pm
    by Ryan Peter, Do Gaming journalist
    Tags: Gamescom, 2K Games, Gearbox Software, Borderlands, FPS RPG hybrids, first person shooter role playing game, Randy Pitchford

    At Gamescom, 2K Games and Gearbox Software gave a closed presentation of Borderlands, a game that quite a few have been eager to see.

    Borderlands is another cross-genre game, mixing it up between the first-person shooter (FPS) and role-playing game (RPG) genres, says Randy Pitchford, Gearbox Software president.

    “Unlike other FPS-RPG hybrids, Borderlands comes more from the shooter perspective,” says Pitchford. “It's a shooter first, which makes it a lot more action filled than the other titles like Mass Effect, which are RPG's first. It is also the first co-op FPS-RPG game produced.”

    At the presentation four of the Gearbox developers on the game showed the media the co operative play mode in Borderlands, which appears to be its strongest focus. Gamers can play every mission as single player or in co-operative play, with up to four players. Console versions of the game will also allow for a split-screen mode.

    “You can invite players into a game, create an open game, or browse for open games,” says Pitchford. “The missions become more challenging as more players hop in for co-op play, but so do the rewards,” he adds.

    One of the unique RPG elements of Borderlands is that the player's character is persistent regardless of how gamers play. In other words, gamers' character's experience points get built up if gamers play single-player or co-operative play. No matter how or when they play, the experience gained counts towards the character.

    “You can also build as many characters as you like,” Pitchford adds. “Gamers' characters can specialise in many different classes.”

    [​IMG]

    Impressions

    From a graphical perspective, Borderlands is immediately striking. It basically looks like a comic book, reminding a little of the artistic style in Prince of Persia. Those that opt for more realism in games may not like this at first, but the choice of graphical style is a good one. It sets it apart from a normal shooter, and also helps to build a post-apocalyptic world and mood in a good way, reminding one very much of the cult movie Mad Max.

    The game does certainly have a lot of fast action. What is noticeable, from the outset, is that there appears to be a stack of weapons available to gamers. Pitchford acknowledges this, saying that there are over 16 000 weapons and modifications in the game.

    “There are also over a hundred optional side-quest missions in the game,” he adds. Vehicles in the game also allow for customisation, but the main focus of the game is on-the-ground shooting.
    [​IMG]Different versions and downloadable content (DLC)

    Pitchford says that the final release of Borderlands will take advantage of the platform it is released for in different ways.

    “The Xbox version will use the LIVE service, the PlayStation 3 version will allow for gamers to easily invite friends on the network, as examples,” he says.

    Gearbox Software says that there will probably be DLC for the game, and that gamers will be quite surprised at how large and how quickly the DLC will become available.

    “We're really excited about DLC, for Borderlands. The world we've built is really large and we're looking forward to hearing what people think about the game,” Pitchford says.

    All in all, Borderlands looks like a title that FPS gamers with an RPG slant should be looking at, especially if they enjoy fast-paced action shooting and co-operative play. For those that like player vs player, the game also allows for gamers to challenge each other for a quick duel in the middle of a co-op mission, or set up a PvP match at the Arena in the game (similar to the Arena in Mad Max). It will be interesting to see the kind of audience Borderlands will no doubt attract amongst gamers that prefer team-based competitive play.

    To sum it up, gamers should watch this space.

    Borderlands is releasing on October 23 for PC, Xbox 360 and PS3.


    Bron: DoGaming

    ''Pitchford talks up Borderlands DLC'' ( interview )

    Bron: Eurogamer
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina