1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Borderlands

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ga voor D.
    Borderlands is uniek, het is iets nieuws.
    Het is als een luchtverfrisser in een riool, het doet wonderen.\o/
     
  2. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Je enquête klopt niet helemaal. Want hoe kunnen Borderlands en Mass Effect 2 concurreren voor een GOTY-award als ze niet in hetzelfde jaar uitkomen? :+
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh ik zie het al. :+ Je zal inderdaad niet 'teleurgesteld' worden.
    Je zal al het negatiefs negeren. :p Een soort ontkenningsfase.

    Je hebt er zo lang naar uitgekeken, en je moet en zal dus niet teleurgesteld worden!

    Ik zeg niet dat het me geen goede game lijkt te worden (ik heb dit topic geopend...ik heb de game al gereserveerd), maar je hype lijkt een beetje ongezond. 8)
     
  4. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga het niet ontkennen. Als het slecht is, dan ben ik inderdaad teleurgesteld. Maar ik kijk met volle hoop hiernaar uit. Tuurlijk hoop ik op het beste, en als ik naar de filmpjes kijk, dan denk ik gewoon '' Dit is iets voor mij''. Ik heb ook volle vertrouwen in GBX. Ik bedoel, zelfs de baas is enthousiast en zegt dat mensen nog steeds voor verassingen staan. Dat klinkt goed in mijn horen. Ik heb ook al wat (MMO)RPG's gespeeld, en de leukste elementen komen hierin terug. En zolang ik met mensen kan spelen die ik IRL ken of via XBW, ben ik blij.
    Inplaats van mezelf in te houden, om niet teleurgesteld te zijn, kies ik ervoor om enthousiast te zijn. Als het daadwerkelijk de game is die ik voor ogen heb, dan ben ik gewoon echt blij en is mijn enthousiasme terecht.

    Het is toch beter iets positief te bekijken dan negatief? Misschien ben ik idd wel wat té enthousiast, maar het zal wel. Ik kijk er gewoon erg naar uit, en ik denk dat het GBX ook lukt een goede game neer te zetten.

    Simpelweg; als het teleurstellend is, dan jammer. Ben ik voor niets zo enthousiast. Ik heb tenminste met plezier uitgekeken naar de game, en heb ervan genoten te lezen over BL en alles erom heen. Als het niet teleurstellend is, dan '' It's partaaaay time! Where da coke at?!''.
     
  5. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Disclaimer: De post is erg groot, daarom zijn er spoilers gebruikt.
    DisclaimerII: Ik weet dat ik double post, maar anders ziet niemand het. Indien een mod het double posten hiervan irritant vindt, voeg dan naar uw eigen gemak de 2 posts samen.

    Bron: BeyondUnreal



    BU Previews: Borderlands
    By: Sir_Brizz September 01, 2009

    Once in a while a game comes along that shakes up the genre in such a unique way that you can't help but give it more attention or show it more interest. Borderlands is one of these games. Whether it's from the unique take on adding role playing elements to a first person shooter, the open world nature of it's objective-based gameplay or the crisp cartoony "comic book panel" look of the art style or just the fact that, finally, someone understands that co-op in a PC game doesn't have to be an exercise in pain, Borderlands is going to be a game to not only watch for this quarter, but one that you'll likely find yourself dumping loads of time into.

    [​IMG]

    The first thing to get out of the way is just the basics of the game. Most people probably don't know anything about it, or are just highly confused by what the game is. I've tried explaining it numerous times and failed at doing so, but Borderlands can be summed up with a simple statement. Borderlands is an FPS and an RPG that successfully bucks the trends those genres have drawn for themselves.

    I'm not going to delve too deeply into comparisons to other games, but I will mention Bioshock here for just a moment. Borderlands is probably what we could call Bioshock's counter-point, in that it is as much RPG as Bioshock is FPS, and as much FPS as Bioshock is RPG. Another game that is, at least, worth mentioning in this regard is Diablo, since the story progression and stat system are fairly similar. Like in Diablo, you get your "missions" from characters in the game world, but these missions are used more to drive you towards specific areas of the world and kill things than to force you into one path through the game. You can easily tread off the beaten path when you are either given multiple missions from characters or take a mercenary mission from a board outside one of the buildings in the main area. There are plenty of other games we could draw comparisons to as well, but Borderlands will surely become a resounding success all on its own without any help.
    [​IMG]
    The world in Borderlands is believable. You play in a colorful, interesting wasteland with a variety of creatures and bandits. During the game, you help out various people in the world, fighting off bandits and accomplishing various tasks like killing certain bandit leaders. Along the way to accomplishing these tasks, you'll run into all kinds of random drops with weapons of varying strengths and abilities. You can pick up these weapons to sell them, to give to teammates or to use. During the course of my limited play time with the game, I probably ran into 100 different varieties of guns. While the guns belong to the same few classes of weapons (and ammo), they all do various amounts of damage and often have special abilities. For example, some of them have incendiary abilities, shock abilities, poison abilities... still others have attached blades. There are so many combinations and abilities that I simply can't mention them all here, but they are numerous and they combine randomly on drop (based on your level).

    Probably my favorite feature of Borderlands is that it is designed, ground up, for 4-player co-op. Players can take on the persona of one of the four available characters in the game; Roland, Lilith, Mordecai or Brick. In addition, when looting, every player shares ammo and money pickups (meaning if someone found 50 ammo, you get 50 ammo, too) but you don't share out of each others piles, so some loser can't grief you by wasting all your ammo on a wall for 20 minutes or spending all of their money at every vending machine along the way (vending machines are basically stores in Borderlands). Each character has their own strengths and weaknesses and each one has a specific special ability, for example, Roland can throw stationary turrets on the ground, Lilith can turn invisible, Mordecai can throw a deadly bird and Brick can go into Berserk mode and punch the lights out of everything around. These, along with a few other abilities can be upgraded as you score experience and level up in the game world.

    [​IMG]

    Speaking of leveling, it works much like in any other role playing game. You get kills, you get experience. Increasing your level makes you stronger, gives you more health and shield and also earns you skill points that you can use to apply to various skills specific to each of the classes in the game. Roland, for example, can add a healing aura to his turrets. Then anyone who stands within a certain range of the turret gets healed. Mordecai finds a bird that he can throw at his enemies to rip them to shreds.

    [​IMG]

    The gameplay in the game is a very refreshing change from the "classic" gameplay in traditional FPSes. While competition is not heavy for ammo and money, Gearbox has shifted that to finding cool new weapons to use. Want the weapon a boss is using? Kill him and get to it first. Every weapon that an enemy is using will get dropped, and these can be anything from bog standard pistols to "badass" variants that are way more rare. Alright, I'll just say it. This game is FUN. I ran around for a good portion of the beginning of the game punching everything despite the fact that I was Roland and the PR rep kept commenting "You were born to play this game!" Haha! The variety you can choose for yourself in the gameplay is just amazing. Comical moments happened constantly in our play through just from random things happening.

    Ultimately, if you're into more progression-based games like Diablo and don't mind the litany of "Go to X, bring X back to this spot. Go to Y, kill him, go back to this spot." style mission objectives, you will find that you not only enjoy Borderlands as a single player experience, but you keep coming back to it again and again for more in the designed-in co-op. For my part, I'll be ready and waiting the instant the game releases. The feature set, the variety and the pure entertainment value sold me on Borderlands from the first moment in the game.

    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]


    Bron: VideoGamer



    Borderlands Preview
    By Neon Kelly - 03/09/2009 - 12:41pm GMT

    [​IMG]Gearbox boss Randy Pitchford is in ebullient spirits. He's presenting Borderlands to a roomful of journalists in Cologne, and though he's probably doing it for at least the fifth or sixth time, his enthusiasm is overwhelmingly infectious. It's clear that he loves his studio's latest game: He cheers on the demo players, yelling out advice whenever a new threat shows up, singing out praise when somebody scores a spectacular kill. As his presentation is interrupted by an unexpected squelch, Randy whoops for joy. "You ran over a midget!"

    This is the third time I've seen Borderlands in as many months, and I have to admit that I'm almost as excited as our host is. Indeed, after my first hands-on with the game in July, my only complaint about today's appointment is that I'm stuck in the spectator's seat. Still, this is Cologne: time is a valuable commodity here, and as a result play-tests are comparatively scarce. As expected, some of the demo focuses on things we've seen or heard about before, but there are new details too - and I seize upon them like a hungry dog. Borderlands is my most anticipated game for the rest of 2009, and I'll take any fresh info I can get.

    First up, we get a peek at the one of the game's vehicles - a lightweight two-seater buggy that, like pretty much everything else in Borderlands, looks pretty damn cool: the cockpit sits low to the ground while the front wheels are mounted on a pair of arms protruding forward, and at the back of the vehicle there's a hefty-looking gun turret. This thing probably wouldn't get your kids to and from school, but for a murderous rampage across the alien deserts of Pandora, it's pretty much the perfect ride. In keeping with the co-op nature of the game, one player shoots while the other drives - but if you get bored with your role, it's possible for characters to switch positions while the buggy is still moving.

    There are four people playing co-op in today's show, and in the space of 25 minutes they blaze through several quests. First up there's a rescue mission, although the subject of this task is hardly your typical damsel-in-distress. The assignment is dished out by a chap named Scooter - a Mr Garrison sound-a-like who wants to free his chum from a group of bandits.

    "Lucky's an old buddy of mine," explains Scooter. "And by old buddy, I mean 'asshole that ruined my mum's girl-parts. It sounds like he's in trouble, so you go on ahead and try to keep him alive long enough so I can kill him at a later occasion." How terribly charming! For bonus yuks, it turns out that the jokers at Gearbox have given this quest the title "Get Lucky".

    There may be a subtle way to handle this mission, but if so it's not on display today. Instead the gang roars into the bandit camp with guns blazing, taking down several masked thugs who are riding around in vehicles of their own. The resulting battle is loud, bloody and messy. One of the many things I love about Borderlands is that the audio work is brilliant: I caught the entire demo on my dictaphone, and when I listen back to the tape it sounds like several arms dealers doing battle in a mental asylum while someone makes love to a giant mantis... with Randy Pitchford providing the commentary.

    [​IMG]Lucky is eventually found sitting on an abandoned toilet in a corner of the bandit's camp. Skip forward a few minutes, and the gang are already onto their next task - the destruction of an enormous creature named Skagzilla. Mr Zilla is (or was) the big brother of the alien dog-lizard things I mentioned in my last preview; he's huge, jumps about barfing killer vomit, and survives roughly three minutes worth of sustained bullet-rain before he finally keels over and goes to Reptile Heaven. As he dies he drops a load of loot, including several rare guns. It's always a good idea to grab new weapons, since you can always sell them back to vending machines if they turn out to be rubbish.

    Somewhere amidst all this chaos, a whole bunch of other interesting things happen. The player controlling Lillith uses her Phase Walk - an ability that turns her into a sort of psychic ghost. Once invisible she sneaks into the middle of an enemy camp and then detonates, unleashing a lethal shock-wave. At another moment, Roland (the all-round soldier class) challenges Brick (the tank class) to an impromptu duel by smacking him in the face. Brick responds in kind, and suddenly a dome-shaped force field appears to trap the two mercs in a makeshift arena. The two duke it out, but Brick's massive fists give him the edge and he swiftly beats Roland to a pulp. This is no big deal, as these spontaneous fights are merely a bit of fun that allow players to humiliate each other. To show that there are no hard feelings, Roland later gives Brick a health boost by shooting him with healing bullets. That's right, healing bullets. I don't know who came up with this idea, but whoever it was they deserve a medal.

    After merking Skagzilla, the quartet's next objective is to activate part of the Fast Travel Network. Randy explains that this is part of the game's teleport system, allowing players to warp between any of several terminals that can be discovered around Pandora. The activation process is pretty straightforward, but needless to say the gang is attacked halfway through the job - this time by quick-moving insecty things called Scythids. This variety of Scythid seemed to come crawling out of the ground, but there's no guarantee that they'll all behave this way, since at least some of the enemies in Borderlands will have randomly-assigned attacks. For now, I can confirm that Scythids make a squealing noise when they get shot in the head. And of course, these are just one of the many weird beasties that await you on Pandora. "There are all sorts of interesting creatures," says Randy. "Mostly they just want to eat your face off."

    The final quest in the demo was entitled "The Road Warrior". Here the objective was to kill a hard-as-nails brigand named Mad Mel, who just happened to be hanging out in a large (Thunder)dome-shaped fortress. Yes, the Mad Max-o-Meter went off the scale at this point, although thankfully Tina Turner was nowhere to be seen. This final battle went down as a vehicular Royal Rumble, with Gibson's doppelganger doing battle from behind the wheel of a colossal six-wheel truck that spews fire. Our four fortune-seekers did their best, managing to take down a great number of Mel's cohorts, but in the end this last foe proved too much to handle. The lead demonstrator succumbed and collapsed in a bloody heap - or at least, his character did - and then the demo drew to a close.

    That's a whistle-stop tour of four Borderlands quests, but Randy tells me that the full shindig will have well over 100. Some will be connected to the central story, but many will be optional. Lest we forget, the game will also feature over 600,000 guns, and a whole menagerie of things to use them on. There will be midgets, parasitic pets, and break-dancing robots. And I, for one, cannot wait.

    Borderlands is due for release on Xbox 360, PS3 and PC on October 23.



    First up there's a rescue mission, although the subject of this task is hardly your typical damsel-in-distress. The assignment is dished out by a chap named Scooter - a Mr Garrison sound-a-like who wants to free his chum from a group of bandits.


    The final quest in the demo was entitled "The Road Warrior". Here the objective was to kill a hard-as-nails brigand named Mad Mel, who just happened to be hanging out in a large (Thunder)dome-shaped fortress. Yes, the Mad Max-o-Meter went off the scale at this point, although thankfully Tina Turner was nowhere to be seen.

    Borderlands does it again.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.300
    Leuk Bevonden:
    4.766
    Wie weet word de een vervroegd, de ander uitgesteld. ;) Anyway, er zijn meer games die wel een GOTY editie waard zijn. Meer dan alleen Borderlands. Het spel lijkt mij tamelijk agressief, dit terwijl het RPG verhaal in Mass Effect 2 beter is uitgewerkt en Borderlands iets totaal nieuw is. Ik zou dus niet zomaar voor een GOTY gaan met deze game.

    Neem Halo ODST met controller, een speciale versie, maar nog peperduur en de campaign word al niet zo bijster lang. Ok, de prijs van de game is netjes, maar om nou met een nieuwe topper als Borderlands meteen voor het hoogste te gaan vind ik even wachten toch iets beter. ;)
     
  7. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    1) Het omweer hier...zucht-
    2) BL is inderdaad aggresief, maar er mogen wel eens wat spellen uitkomen waar je bloed ziet. En je moet er maar van houden.
    :cool: Er is niet zoveel verteld over het verhaal van BL, dus wie weet. Het is nog té vroeg, vind ik, om te zeggen dat het verhaal van ME2 beter is uitgewerkt.
    4) Ik persoonlijk vind BL het wel waard om GOTY te maken. In iedergeval hoop ik niet dat een MW weer GOTY wordt. >.> 2x is mij teveel.
    5) Ik snapte je laatste alinea niet volledig, maar BL krijgt ook een SE. Dichter bij de release zal er meer informatie worden vrij gegeven. Misschien ook een controller? Wie weet!
    6) Wachten met ODST of BL? Oo
    7) Ik som het nu zo op...zonder reden.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  8. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er dan nog NIKS bekend over een CE van Borderlands? Anders bestel ik hem alvast :x
     
  9. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Het gerucht gaat dus dat er morgen op PAX (Penny Arcade Expo) een grote Borderlands onthulling komt en in ieder geval een dikke trailert. Ik zou ff tot dan wachten, ga ik wel doen iig.


    Om 0:24 zie je hier ook de duidelijke Borderlands hint.
    [gt]55351[/gt]



    EDIT: De tellert staat nu op 3,166,880 verschillende wapens.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2009
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ooooh morgen is de PAX he. Dan gaan ze ook meer van Brink tonen. Nice nice!!!!!
     
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Laten we hopen dat ze een nieuwe naam tonen :) Maar ben daar iid ook erg benieuwt naar, morgen wordt weer feest :thumbs:
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    doet me denken aan GOW 2. Alle trailers en interviews met developers zagen er vet uit.

    Wat een teleyrstelling was dat zeg
     
  13. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Vond het wel meevallen, GoW2 was echt wel goed man :b:!

    Mja als je je helemaal zit op te geilen over een game dan kan hij bijna alleen maar tegenvallen, zoals bijvoorbeeld Halo 3 etc. Dan struikel je zo hard over de kleine dingetjes dat er geen hol meer aan is op een gegeven moment. Maar ieder voor zich ofc ;)

    Zelf twijfel ik er niet eens over dat Borderlands een dikke game gaat worden, maar op de een of andere manier klinkt het allemaal veelste goed, het is alsof een wens in vervulling gaat.
    Ik zie dingen als gare interface, lag, glitches/bugs, cheaters en loot hoertjes als grootste dreiging voor deze game iig, daar kan alles wat gezegt en geshowed is weinig aan veranderen tenzij ze het goed aanpakken.



    [yt]7sUXYJ-VA04[/yt]
    Een filmpje vanaf een mobieltje op Pax die er echt net is op gezet. Enigste waar je dus gewoon een goed lang stuk gameplay ziet.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2009
  14. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Er is nog niks bekends over de SE.
    Ik denk wel dat het binnenkort wordt bekend gemaakt sinds BL snél dichterbijer komt.

    @ Dr0kz, over die loot hoertjes, je kan er niks aan doen. In MMORPG's heb je ook veel mensen die je loot nemen. Het is jou keuze om met ze te spelen. Als ik jou was, zou ik gewoon met mensen spelen die je vertrouwt.


    -Kijkt naar de televisie daarachter-
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2009
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.300
    Leuk Bevonden:
    4.766
    Een prima uitleg. ;)
     
  16. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839

    WTF ! 3 miljoen plus aan wapens ? Ik denk dat ik deze game maar ga Pre-Orderen.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.300
    Leuk Bevonden:
    4.766
    Niet te letterlijk nemen hoor. Meest dingen lijken erg veel op elkaar. In WoW heb je ook ontiegelijk veel armor en wapens, maar meestal zijn alleen de namen en intstellingen van de wapens wat anders. Het doel blijft het zelfde, ermee slaan. ;):9
     
  18. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Nee, dat dacht ik al. Je kan bijvoorbeeld geen 50.000 verschillende snipers in een game zetten :p
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Enige verschil is dat je in WOW een dobbelsteen systeem heeft zodat hoewel iedereen alles wil grijpen je nog een kans hebt, Hier is het graaien wat je pakken kan en als Mordecai op de achterlinie pak je dus niks dan.

    In WOW heb je ook guilds. Binnen een guild genoeg mensen om mee te spelen en andere guilds kun je ook vertrouwen en anders meldt je het ninja gedrag aan hun guildleaders.

    Hier zal het waarschijnlijk zijn als je geen mensen in je friendslist zitten dat random mensen je game joinen. Mensen die niet gebonden zijn aan een server zoals bij een MMO waar hun reputatie omlaag gaat bij dergelijk gedrag.
     
  20. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Mja was ook niet van plan met onbekende te spelen maar zelfs met friends zal het nooit echt helemaal lekker gaan denk.

    Hoe bepaal je eerlijk wie de Legendary Snipert of the Awesome krijgt als je bijvoorbeeld twee of drie Mordecais hebt? Dat word echt kut zelfs met groep die je goed kent.
    Mja ze hebben nog heel er weinig details los gelaten, misschien komt er gewoon een soort roll systeem in het start menu ofzo ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina