1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Borderlands

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik wel, heb em al gereserveerd bij een gamewinkel in de stad
     
  2. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Weet je wat een goede tip is?

    Je moet er niet zoveel mee bezig zijn. Laat het eens even rusten.

    Doe ik nu ook met Brutal Legend. Want elke keer als ik iets lees of kijk kan ik niet wachten.
     
  3. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    We kunnen dus (erg) snel een nieuwe Claptrap episode verwachten.
    Ik ben benieuwd.Wow, aparte serie is The Fringe o.o
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.300
    Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik heb dat gevoel nu helemaal niet, maar ben wel benieuwd naar de game. ;) Raar dat ik niet veel trek in games heb op moment. :eek:
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    School en werk zijn weer begonnen. Ik denk dat je je daar te goed mee vermaakt
     
  6. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou het niet echt vermaken noemen, maar ja, school en huiswerk houden me wel bezig.
     
  7. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    goed tip voor Delano?

    geintje tog :9
     
  8. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    8) Zomaar
    Mjah, ik blijf wel op de hoogte van BL, maar ik ben wel druk genoeg wegens school....rot leraren met veel huiswerk:'-(.
     
  9. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    jij kan niet klagen met de release precies als je vakantie begint, hoe krijg je et voor mekaar? :confused:

    en niet zomaar he? ik kan het gewoon niet hebben dat je 2x zoveel posts heb alsik mr maar een maandje eerder geregistreerd bent =(
    :D
     
  10. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Is niet mijn schuld van je posts8).
    En ik heb een erngstige ontdekking gedaan...Borderlands komt 23 Okt uit, en dat is Vrijdag, de laatste dag van de vakantie.:'-( -sniff-
     
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Morgen wordt de NDA van de klasses vrijgegeven en krijgen we waarschijnlijk een explosie van info ! \o/\o/\o/


    Ben benieuwd hoeveel overal van waar is wat er is gepost van tevoren! :+

    Hier alvast een voorproefje.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2009
  12. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is de NDA? >.> Ik weet niet wat die afkorting betekend.
    En er zijn paar nieuwe filmpjes; ik post ze zo wel.
     
  13. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
  14. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus...ze gaan informatie vrijgeven wat ze eerst niet mochten? o_O
    En ja, ik weet niet hoe ik die filmpjes post, en geen zin om die tekst weer hier te zetten, want het is niet echt mijn dag;

    Gamespot

    GameSpot

    GameSpot

    GameSpot

    <Afbeeldingen mogen niet van de site worden gehotlinkt, zie volgende post, merci>
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2009
  15. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Je afbeeldingen doen het niet want je mag niet van die site hotlinken. ;)
     
  16. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Linkje dan maar!

    Link

    Link2

    Bron: VideoGamer



    Borderlands Hands-on Preview
    By Wesley Yin-Poole - 15/09/2009 - 10:15am GMT

    [​IMG]

    Striking co-op FPS/RPG hybrid Borderlands will be Gearbox Software's best game to date. I can feel confident in that claim because I've played a 12 hour preview build for, wait for it, 12 hours. This, of course, doesn't mean I've finished the game, or even seen the majority of it (the final game will include at least 60 hours worth of gaming and hundreds of quests), but it does mean I now know what all the post art style switch fuss is about. All that fuss, by the way, is well deserved.

    Borderlands is a game that's a risk, as Gearbox president Randy Pitchford has admitted, but its very existence shows the developer is confident in its own ability to create a hardcore shooter with a twist. The twist, as everybody who has been following the game knows, is the striking art style. Borderlands looks like a cel-shaded comic book. 2000 AD has been mentioned, as has Bethesda's behemoth Fallout 3, and the voice acting and soundtrack bring to mind cowboy sci-fi Firefly, but for me it's more like a fusion of 2003 shooter XIII and Blizzard's loot-obsessed hack and slash Diablo.

    The Fallout 3 comparisons come from the post apocalyptic, Mad Max style setting and the RPG mechanics that roll through Borderlands' veins like blood-filled dice. Except the dice aren't rolling in Borderlands - yes, there are four classic RPG classes to pick from; yes, you level up; yes, you spend points in the three-pronged skill trees; yes, each of the many millions (yes, millions) of weapons have their own statistics; and yes, the bulk of the gameplay sees you completing MMO-style quests picked up from NPCs, but Borderlands, first and foremost, is a shooter.

    And, as a shooter, it feels great. It feels weighty, bulky, impactful and meaty. When you fire a weapon in Borderlands, not only do the computer-controlled goons and hordes of Skag beasts know about it, but you do too. That Gearbox has decided to airlift Call of Duty's control layout and drop it straight into Borderlands' Pandora is telling. Above all else, the game should be a great shooter, something Fallout 3 wasn't.

    [​IMG]

    Diablo is an appropriate comparison because in Borderlands there's lots of loot. More loot than I've ever seen in a shooter. When you kill one of the many variations of Skag (including the "Badass" type, or a demented, masked bandit (some of which are freaky midgets), little objects spurt out of the falling corpse like failed fireworks. Usually it's hard cash, but if you're low on health it might be a health boost, or some grenades or ammo. But occasionally a new weapon, created just for you by Borderlands' impressive random weapon creator, appears. When this happens, you breathe in a little bit. Your heart races ever so slightly. Your eyes and mouth open. Then your brain kicks in and a single question is asked: is it better than what I've already got?

    To answer that question, it's stat comparison time. How much damage does each hit cause? Does it add elemental damage, for example fire? What's the rate of fire? Does it have a melee bonus? Is it a weapon my character is proficient in? Well? WELL?

    I spent most of my 12 hours with Borderlands pondering these questions. As far as loot whores go, I'm a dirty rotten bitch. I love this stuff. It's a blue! It's a purple! But that green has a better spread damage than that blue. That sniper rifle will every now and again make my enemy burn to a crisp, making it a better choice than this sniper rifle that does more single hit damage. This, ladies and gentlemen, is Diablo baby.

    [​IMG]

    But it's the weapons caches, sporadically dotted about Borderlands' game world, that really get the juices flowing. When you find one of these and activate them, there's an excitement about what might be inside that rekindles memories of waiting for loot to drop off World of Warcraft's dungeon bosses. Here you're guaranteed a couple of weapons. Usually they're common crap, but every now and again you get something worth its weight in gold; something so good you can't help but head off into the nearest shit storm just to try it out.

    On Neon's recommendation, I chose Lilith for said shit storms, the female of Borderlands' four playable characters group. Lilith is more nimble than her counterparts, but, as is video game law, less of a double hard bastard as a payoff. But she's got an interesting ability to even the odds - called Phasewalk (unlocked at level five). This cooldown-controlled power allows her to become invisible, sneak around enemies then detonate a shockwave that does area of affect damage. This lends her a distinct rogue feel, although at early levels it feels useless, with standard weapons fire much more effective for the wanton removal of life from body. By concentrating on the Assassin path of the skill tree, though, Lilith can become quite the useful backstabbing rogue, with additional damage done to the Phase Blast and buffs triggered in and out of Phasewalk up for grabs.

    In co-operative situations, however, Lilith is best played as a support/crowd control class, and it's here that she shows her spurs. As you work down her skill tree buff and debuff abilities become available. Intuition, for example, from the Elemental path, increases your movement speed and the experience you and your team mates earn for a few seconds every time you kill something. Dramatic Entrance, from the Controller path, causes your Phase Blast to Daze enemies, reducing their movement speed and accuracy. The ability to tailor each class to one of three different specialisations should ensure Borderlands doesn't force players into any particular play style, and, crucially, add replayability.

    Although I wasn't able to play the game in full four-player co-op mode, Neon and I dabbled in two player split-screen. Borderlands splits the action vertically, with no apparent way of switching to a horizontal split. As you'd expect, playing this way isn't ideal - it's hard to see what's going on, even on a big television, and although the game works well enough, online co-op will be the way to go.

    [​IMG]

    Played on your lonesome, Borderlands might not set the world on fire. While the sheer thrill of shooting stuff is spectacularly engaging, from what I've played the quests are a bit of a letdown. In classic MMO style, most are 'go here and kill X amount of this' quests, or fetch quests, or boss kill quests (bosses drop the good stuff). Purely because of the way the game is structured it's hard to get a sense of story, or narrative, either. It will be interesting to see how Borderlands evolves in its later hours, and how much of a bearing plot brings. Fingers crossed the quests get more interesting.

    Whatever the case, Borderlands will be at its best when played with friends. As part of a well-balanced four-player team, the game should prove a barrel of laughs. The best loot will be gained from multiplayer sessions spent in some infested corner of Borderlands' world, with players co-ordinating attacks and scheming well-thought out strategy as if raiding an MMO dungeon. You won't get this from other high-profile shooters coming out this Christmas. You won't get this from Halo 3: ODST or Call of Duty: Modern Warfare 2. And because of this, it won't just be Borderlands' art style that'll make it stand out from the crowd.

    Borderlands is due for release on Xbox 360, PS3 and PC on October 23.

     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2009
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Op gamer.nl staat ook een hands-on met Borderlands en ik moet zeggen dat deze mijn verwachtingen van dit spel in sterke mate naar beneden heeft doen bijstellen.
    Met name dat de wereld erg klein is, erg begrensd (onzichtbare muren, bergen, decor) en dat het SP eigenlijk niet leuyk is om te spelen, maken dat ik de game niet ga bestellen. Wellicht dat ik hem ooit tweede hands ga proberen, maar nu even niet ;)
     
  18. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Kut, ik wist wel dat het niet leuk zou zijn als je in je eentje speelt.

    Blegh, ga hem toch maar cancelen bij GH.
     
  19. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Naar aanleiding van 1 gast van een matige site ga jij hem cancellen? Ik zou het even afwachten.
    Of zoals 'onze' Dr0kz (?) al als reactie geeft op die site:+:

     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2009
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wou mijn mond dicht houden, maar Marty heeft het gezegd:eek:
    Alle previews zijn (zeer) positief, de mensen die het hebben gespeeld zijn positief, en dan komt één persoon die iets slecht zegt, en dan is het gelijk BL annuleren. Ik snap niet waarom je maar op één preview je mening baseert.

    Ook weet niemand het zeker van hoe groot de wereld is. Het is echt niet klein. Heb je de maps die Randy ons liet zien gezien? Heb je gehoort wat ze allemaal over de grootte zeggen?

    Zucht- :x
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina