Zo simpel is het dus toch niet. De 360 dwingt je naar HD-TV en die is alleen in LCD en plasma te koop. Deze zijn duur en lang niet altijd geschikt voor de snelle graphics van games. Laat staan dat je er ook even eentje bij de kinderen moet plaatsen.
Ik zie wel degelijk verschil tussen de oude X op 480i normale TV (alles goed te zien) en de nieuwe games op de 360 op normale TV (bij PGR3 heb ik echt moeite om snel even alles te lezen).
Die nieuwe games zijn ook voor HD gemaakt lijkt het wel. Op 480i zie je het net niet meer goed genoeg. Al denk ik dat het met 575p (DVD kwaliteit) heel goed zou zijn. Maar ja er zit geen scart uitgang met progressive scan van 480p of 575p op de 360. Waarom niet ?
Waarom heeft MS niet gekozen voor een output op de X360 voor onze bestaande breedbeeld TV's waar het menselijk oog geen problemen mee heeft (575p net als progressive scan bij DVD spelers).
Gelukkig komen er nu gewone CRT breedbeelders met een component ingang die het vertalen naar 575p (hoogst haalbare met CRT maar heel goed).
Meteen via de scart was het mooiste geweest. Toch ?
Wat hier achter zit is simpel. HD-TV vraagt heel veel megabytes en MS ziet graag dat wij veel MB's gaan nodig hebben voor films. Heb je straks weer meerdere DVD's nodig voor 1 film (remember S-VCD). Dat is met MPEG2 niet meer voldoende te comprimeren. De oplossing is MPEG-4 die wel 1 hele film op een DVD zet. En die MPGE-4 is er al, en heet Microsoft's WMV codec.
Waarom zit er geen blue ray op de X360 en komt ie er ook niet. Welnu, heren, kan alles met 1 DVD hoor. Wel even onze WMV codecs gebruiken. 
Waarom komt er alleen 720p (HD-TV) uit de 360 en geen 575p (DVD kwaliteit) ?
Laatst bewerkt: 17 apr 2006