Brieven Van Gogh openbaar gemaakt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Outlander, 5 nov 2004.

1. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    De inhoud is bekend gemaakt. Daar hebben we recht op als samenleving.
    Alles moet bespreekbaar worden gemaakt.

Het komt op mij toch een beetje als onzeker gedrag over. Onze overheid is het spoor bijster. Men kan niet omgaan met een "aanval" op onze gezapig bestaan. Openheid, zonder daadkracht... wat moet ik daarmee?

Gaan we als volk nu pal achter ons tweede-Kamerlid Hirsi Ali staan. Als je aan haar komt dan kom je aan ons... Ze is toch een symbool van de democratie???

Wat ik verder lees..

"De brief bevat een duidelijke waarschuwing aan het adres van moslims voor de 'afschuwelijke gevolgen' van het 'heulen met de vijand'." (bron nu.nl)

Is er sprake van tweespalt in de moslim-wereld???

2. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    waarom niet gewoon verder in de andere thread en is een beetje onduidelijk wat van jouw is en wat van de bron

3. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is meer een condoleance draad. Zo blijven verschillende onderwerpen tenminste een beetje gescheiden.. Toch? :)

4. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    das waar, de afscheidsbrief van die gozer, echt creepy

In bloed gedoopt

Dit is dan mijn laatste woord...

Door kogels doorboord...

In bloed gedoopt...

Zoals ik had gehoopt.

Ik laat een boodschap achter...

Voor jou...de vechter...

De boom van Tawheed is afwachtend...

Naar jouw bloed smachtend...

Ga de koop aan...

En Allah geeft je ruimbaan...

Hij geeft je de Tuin...

In plaats van het aardse puin.

Tegen de vijand heb ik ook wat te zeggen...

Je zal zeker het loodje leggen...

Al ga je over de hele wereld op Tour...

De dood is je op de Loer...

Op de hielen gezeten door de Ridders van de DOOD...

Die de straten kleuren met Rood.

Tegen de hypocrieten zeg ik tenslotte dit:

Wenst de DOOD of hou anders je mond en ...zit.

Beste broeders en zusters ik nader mijn einde...

Maar hiermee is het verhaal zeker niet ten einde.

Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    De reden dat het nog niet openbaar wordt gemaakt is toch omdat dat het politie-onderzoek zou kunnen frustreren? Ik vind dat je overdrijft met je "daar hebben we recht op". Ze vertellen over een tijdje wat erin staat.

En over die tweespalt, dat lijkt me eigenlijk de normale gelovigen en de extremisten. De laatste groep heeft allerlei wilde ideeën over hoe een moslim zich dient te gedragen. Mafkezen zijn het.

/Edit: is dat de brief?

6. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de brief die de "verdachte" bij zich had. De brief die op Van Gogh was geprikt is ook openbaar, maar zal rond middennacht (dus kan nu elk moment gebeuren) op RTL4.nl te lezen zijn. Ben in elk geval blij dat Mohammed B. (de verdachte) niet dood is, nu mag hij mooi een tijdje achter slot en grenden (ik denk dat dat een grotere straf is).

7. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt ja.

8. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    En hier de brief op het lichaam van Van Gogh, gericht aan Ayaan:
    Freaky...

Je zou bijna denken dat Van Gogh nu voor 'the messenger' speelt en vermoord is om deze boodschap te kunnen overbrengen aan Ayaan.

9. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk ook dat een daad als deze niet op zichzelf staat en gezien wordt door de fundamentalisten als een begin van een ketenreactie (denk aan de situatie in Israel).

Met name dit baart me zorgen:

Ze richten zich inderdaad op de zwakkere moslim jongeren in deze samenleving. Zoals ik ergens anders al geschreven heb is de druk vanuit de eigen gemeenshcap erg groot en strekt de invloed van leiders ver. Dit vind ik angstaanjagend. Ook nu weer, een 26 jarig iemand die gewoon hier opgegroied is en toch geindoctrineerd raakt door dergelijke fundamentalistisch gedachtengoed. Brrrrr.

De angst die Ayaan Hirshi Ali nu zal doorstaan zal verschrikkelijk zijn. Akelig dit hoor.

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Inderdaad een goed idee, ik heb mijn post hier naar de andere thread verplaatst. Dat geeft meer overzicht,anders gata het in twee threads over hetzelfde....

Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2004
  11. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    doe ik et ook maar

12. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ben ik de enige die weinig snapt van extremistische moslims? :{

13. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    het zijn gewoon een soort nazi's.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ''Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat.''

Wat doen die mensen dan hier? zijn ze hier echt alleen maar om ''allah/koran/ whatever'' te ''beschermen''?

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dit ook:
    [sarcasme mode on]Ik geloof dat deze moslim meer in vijandigheid heeft gestoken dan Ayaan of Theo[/sarcasme mode off]:{

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgensmij zijn moslim-extremisten een van de ergste criminelen die tegenwoordig bestaan.:eek: Ze moorden uit naam van Allah, maar in de andere thread had ik gelezen dat moorden niet mocht volgens de Koran??

Zie waar geloof ons heeft gebracht.:{

Ik vroeg mij trouwens af, als moslim-extremisten (of wie dan ook) een aanslag plannen, valt dat dan al onder poging tot moord?

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Als de politie/AIVD kan aantonen dat er slachtoffers zouden vallen, zéér zeker dat dat dan valt onder poging van moord.

Ff iets anders. Nu hebben we te maken met allemaal extremisten die niks op hebben met het westerse ideaal. Wat doen ze dan überhaupt hier? Ik snap dat echt niet! Het enige wat ze kunnen is zeiken zeiken zeiken (en een moord hier en daar) en totaal ontevreden zijn in dit land....GA DAN WEG! Ga ergens anders je heiland zoeken en ga het niet zitten verzieken voor tig miljoen andere mensen

18. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Dit probleem wordt alleen maar groter en groter. Ze moeten gewoon alle mensen op de lijst van de AIVD gewoon de deur wijzen vind ik als er iets van bewijs is.

19. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind het nu nog enger dan het al is. Serieus het freakt me gewoon uit. Een persoon zei al dat dit soort mesnen weg moesten. (weet niet mer wie, was net op nieuws) Maar ja. Euh. Pfoeh. Ik weet het allemaal niet. Hoe kan je dit nou oplossen :'-(

20. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    extremistische moslims zijn NIKS beter dan hitler of zijn volgelingen. Er is geen excuus hoe je dit goed kan praten. Die gasten moeten echt weg ofzo als ze dit land zo slecht vinden.

Deel Deze Pagina