[XOne] Brink

Discussie in 'Games' gestart door Daz, 29 mei 2009.

1. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Deze game heeft veel potentie, maar het oogt nogal karrig vind ik. Hopelijk komt er een demo (of is die er al?), want ik wil het eerst spelen voordat ik em ga halen.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Toen ik de game twee jaar terug bij Gamescom zag was ik echt verbaasd over hoe prachtig alles eruit zag, en het is grafisch zo te zien nog steeds best netjes. Gameplay een mix tussen Killzone , Mirror's Edge, Call of duty met vreselijk veel customization. Oh ook Team Fortress features zitten er in. Kan echt weer eens een hele vette game worden waar je echt als team moet werken ook. Mooi dat deze in mei komt, afgezien van LA Noire komt er niet veel en beide zijn volledig andere games die je prima naast elkaar kunt spelen.

3. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.386
    Brink (X360, PS3, PC)

Gespeeld - Eens het toonbeeld van welvaart, barmhartigheid en broederlijkheid, nu het toneel van een nijpende burgeroorlog. De drijvende, utopische stad The Ark is veranderd in een waar slagveld waarin de autochtone bevolking en de immigranten lijnrecht tegenover elkaar staan. De stad is uit zijn voegen gebarsten en rondom de hypermoderne architectuur die ooit zo tekenend was voor The Ark, verrijzen gigantische containergetto’s. Om te overleven en te overwinnen in deze puinhopen zit er maar één ding op: kiezen en samenwerken.

Het eerste keuzemoment in de verhaalmodus is direct een hele belangrijke: vecht je voor de Security, de groepering aan wie The Ark oorspronkelijk toebehoorde, of schaar je je aan de zijde van de rebellerende immigranten van de Resistance? Met andere woorden, vanuit welk oogpunt beleef je de strijd en vecht je aan de goede of slechte kant (en is die kant wel goed of slecht?).

Ongeacht de gekozen factie, feit blijft dat de wijze waarop je de verhaalmodus doorloopt op zijn minst bijzonder is. Brink is namelijk een originele hybride tussen een single- en multiplayerbeleving. Je kunt het verhaal helemaal alleen doorlopen, maar veel leuker is het wanneer mede- en tegenstanders van vlees en bloed het strijdperk betreden. Door zwakten en sterktes van de menselijke spelers kan de desbetreffende missie echt zomaar een andere wending krijgen. Wel is hier de opmerking te plaatsen dat het gevaar bestaat dat dit uiterst onzekere spelverloop een logische verhaalvertelling in de weg zou kunnen staan.

Vooral een (gebrek aan) goede samenwerking bleek tijdens een recente speelsessie namelijk essentieel voor het spelverloop. Je kunt egoïstisch te werk gaan en als een malle door de levels rennen en vijanden kapot knallen, maar aan het eind van de rit schiet je daar werkelijk niets mee op. Veel slimmer is het om je teamgenoten zoveel mogelijk bij te staan, bijvoorbeeld door ze als medic weer op de been te helpen of als engineer een veilige doortocht te waarborgen door her en der afweergeschut te plaatsen.

Niet alleen heb je op deze manier een veel grotere kans om je missie als team met goed gevolg te af te sluiten, ook geeft het je aan het einde van de opdracht een hogere notering op de spelerslijst. De schietgrage einzelgänger zal er in de regel bekaaid van af komen, terwijl de rasechte teamspeler vaak hoger op de ranglijst staat. Het neerschieten van je tegenstanders levert in verhouding namelijk bar weinig op, waar je wel veel punten scoort met het genezen van een gevallen metgezel. Je kunt dus beter op tactische wijze door een level bewegen en je bijvoorbeeld ontpoppen tot een uiterst kundige medic.

Een andere manier om hoger op de ranglijst te komen is door tijdens een missie diverse kleinere opdrachten te voltooien. Als engineer kan je in rap tempo punten binnenharken door vijandelijke computersystemen te hacken en als speler in de soldier-klasse scoor je flink wanneer je de hackende medespeler beschermt tegen spervuur van de tegenpartij. Al deze opdrachten dragen in hoge mate bij aan het teambelang, waardoor samenwerking op geheel natuurlijke en sterke wijze tot stand komt.

Hoewel het dus niet loont alleen maar in het wilde weg te schieten, ontkom je er niet aan met grote regelmaat naar je wapens te grijpen. Brink is en blijft immers een First-Person Shooter in hart en nieren. Op dit vlak blijkt Brink een heerlijke mengelmoes van diverse sterke elementen, waarvan we er veel al eerder zagen in andere games, maar die eigenlijk nog nooit op succesvolle wijze zijn samengebracht.

Allereerst zijn er de abilities, speciale krachten of eigenschappen die jou als speler weerbaarder moeten maken in het strijdgewoel en sterk doen denken aan het perk-systeem dat we kennen uit de Call of Duty-serie. De handigste die we tot nog toe hebben kunnen gebruiken is combat intuition die op heel subtiele wijze aangeeft dat een tegenstander jou in het vizier heeft, maar er was nog een heel scala aan andere speciale eigenschappen. Misschien wel vetter is de aanpasbaarheid van je wapens. Het grote assortiment aan knalijzers is nagenoeg volledig naar eigen smaak aan te passen. Ga je bijvoorbeeld voor meer vuurkracht en een ruimer magazijn of word je de stille en accurate sluiper met een haarscherp vizier en een geluiddempende loop? De keuze is wederom aan jou als speler.

Het punt waarin Brink zich echt onderscheidt van andere shooters is de integratie van het S.M.A.R.T. (Smooth Movement Across Random Terrain-systeem. Hierdoor kun je tijdens de schietactie allerlei free run-manoeuvres uitvoeren, om vijanden van bovenaf te verrassen of al schietend met een soepele sliding van schuilplaats te wisselen. Er is wel flink wat gewenning nodig, omdat het S.M.A.R.T.-systeem een heel andere en nieuwe speelwijze vergt, maar op wat kleine haperingen na werkte het eigenlijk meer dan prima.

Mede dankzij de vele keuzemogelijkheden en de natuurlijke manier waarop samenwerken tot stand komt, wijst alles erop dat Brink een originele, frisse en ontzettend leuke titel binnen het First-Person Shooter-genre wordt. We maken ons alleen lichtelijk zorgen over een goed verloop van de verhaalmodus, omdat deze (misschien wel te) sterk afhankelijk is van de welwillendheid en kwaliteiten van de menselijke medespelers. Niets dan de tijd zal echter leren of The Ark het toneel is van een verhaaltechnische janboel of een moddervette game.

4. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ff zeggen dat dat van insidegamer komt :p ?

5. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.386
    wat doet dat er toe ?

6. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet, straks denken mensen dat je het zelf geschreven hebt ofzo.. bronvermelding is altijd wel aardig imo.

7. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.386
    [yt]i3Lt5a94h8Q&[/yt]

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

hahah inderdaad, ik dacht echt van 'oh die heeft em gespeeld?' Lang verhaal, ik zal eht straks even lezen. Nu tijd voor Horde.

9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Het stijltje ziet er echt mooi uit, me likes!

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.787
    Lijkt me wel vet, mits het verhaal goed is. En natuurlijk niet 49/50 MP achievements in de game. Iets teveel focus lijkt er op de MP te zitten. Misschien haal ik hem wel, maar vermaak me nu ook nog wel met Bulletstorm. Heel vette game moet ik zeggen.

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Uit die impressie lees ik dat je de campaign inprincipe met meerdere spelers speelt, maar ik verwacht toch ook wel dat er gewoon normale DM en Team DM modes inzitten.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    [gt]711463[/gt]

Begin er wel steeds meer naar uit te kijken nu.

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
  14. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    zeker wel een must have
    de enige shooter die ik tof vind is borderlands
    dus kijk wel uit naar deze

15. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Net weer een nieuwe trailer gezien van deze game en het begint toch wel interessant te worden. De stijl ziet er goed uit, de wapens en features zijn vrij origineel alleen vraag ik me af of ik een game die zo erg op coop leunt veel ga spelen. Left 4 dead was leuk maar deze game lijkt nog een stapje verder te gaan met het mixen van singleplayer en multiplayer. Bovendien wil toch iedereen met die rebellen spelen? Als je deze game echter met een vast groepje kan spelen lijkt het me erg tof.

16. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Het doet me terug denken aan de mooie tijden van Shadowrun. Wat een geweldig spel was dat.
    Brink word voor mij ook een instant buy.

17. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    ik weet het nog net zo niet hoor.
    Ziet er tof uit, maar als ik dit filmpje zo bekijk willen ze echt de spray and pray kant op.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    GT Video preview

In de video zeggen ze dat ze dus niet voor headshots en shit gaan, dat is best vet eigenlijk. No more one hit kills by headshots and explosions.

[gt]711887[/gt]

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  20. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Nee.

Deel Deze Pagina