Heb gister de multi-player eens goed gespeeld via split screen. Het is even wennen aan het feit dat je 1 of 2 teams moet besturen in de missies, maar als je veel single player heb gespeeld of je doet gewoon veel ervaring op met multi-player leer je steeds meer hoe je bepaalde situaties aan moet pakken en word het steeds leuker. En nee, je teams laten stikken en in je eentje erop uit gaan is geen goede taktiek en lijkt mij gewoon ook slap. Omdat je met max 4 spelers speelt, elk met een team zou je dan dus max 2 tegen 2 spelen als je je team ergens neerzet en zelf verder loopt en het is gewoon veeel leuker om je teams in te zetten tegen je vijanden. Je kiest aan het begin of je in een assault of fireteam wilt van de allies of germans, met 4 spelers kan ieder 1 team nemen zo lijkt mij. Elke map die je kan kiezen heeft een andere missie, dus geen standaard Deathmatch, Team Death Match of Capture the Flag. Maar je moet met je team(s) objectives uitvoeren. bijvoorbeeld je moet explosieven pakken en een supplytruck opblazen, of een brug , als diegene met de tnt dood is moet je dus als een andere soldaat (Je kan kiezen welke soldaat je mee verder speelt als je dood bent) de tnt weer zien te bemachtigen en weer het doel of de doelen (Er zijn ook missies met meerdere AA guns bijvoorbeeld) moet opblazen. Er is een missie bij waarbij de ene speler als 1 sniper het opneemt tegen de andere speler met 2 teams, waarbij de sniper de brug moet opblazen, dat kan op 2 plaatsen, dit lijkt een onmogelijke taak voor de sniper, maar gister bleek dat de sniper het eigenlijk veel makkelijker had dan de opositie, in onze beleving dan, ik won steeds
. Ook zijn er missies waarbij er bijvoorbeeld een tas met documents naar een bepaalde plek in de map moet gebracht worden door de Allies en de duitsers moeten ze tegen houden. Of er is 1 tas neutraal, waarbij beide spelers te tas moet zien te bemachtigen en allebei naar een andere plek moet zien te brengen (een beetje als Neutral Bomb met Halo 2's "assault") Soms kom je ongeveer dezelfde missie in een andere map tegen, maar de verschillende omgevingen (dorpjes, loopgraven a la Band of Brothers, groenrijke omgevingen) en omstandigheden (nacht, dag) zorgen weer voor een andere beleving en tactiek. Ik heb me erg vermaakt met de multi-player gister, was jammer dat er (nog) geen servers waren op xbox connect. Wat ook wel leuk is is dat er tijdens multi-player soms inneens onverwacht bombers over komen vliegen of er inneens een artillerty strike in je buurt is waardoor de oorlogs sfeer weer duidelijk naar voren komt. Ik hoop dat BiA in multi-player minstens half zo populair gaat worden op xbc als Halo 2, wil echt eens 2 tegen 2 spelen, anders moet ik weer eens een xbox LAN organiseren.
Klik om te vergroten...