Ik ga nu de laatste missie in, tot nu toe een best aardig spel, maar het valt me toch ietswat tegen. Ik vind de missies die je in het begin krijgt (buiten en overdag) leuker dan die je later krijgt.
Het realisme is ook een gróte klap achteruitgegaan met zijn twee voorgangers. Ten eerste heb je oneindig health en kan je door heel het level 300x geraakt worden. Als je rode scherm maar niet te rood wordt. Bij andere delen kon je maar een paar kogels vangen over heel het level.
Het rennen kan je oneindig doen, en als je na het rennen wilt schieten schokt je crosshair niet eens. Je kan gewoon in een keer haarzuiver in het hoofdje mikken.
De AI van de ennemies is in mijn ogen ook achteruit gegaan. Ik zit nu nog in mijn eerste playthrough op Veteran. Ik heb nog maar een keer gehad dat hun mij flankte, de rest van de keren was het rustig prijsschieten.
Ook het hele geesten verhaaltje is in mijn ogen niet bepaald realistisch.
En dan ben ik nog gezwegen over de wapenkeuzes waar ze de leuke wapens hebben laten vervallen. Ik had graag een springfield sniper in dit spel gezien. Tevens hebben ze onss gigantisch veel wijsgemaakt in de voorgaande filmpjes. Daar kon je niet alleen bukken maar ook liggen, en kon ELK gebouwtje in je omgeving kapotgeschoten worden met een bazooka.
Dit spel wilden ze duidelijk meer richten op het mainstream volk, en niet voor de Brothers in Arms fans die graag alles zo realistisch mogelijk wilde hebben.
Laatst bewerkt: 1 jun 2009