1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Brothers In Arms III [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.580
    Idd, dus dat bewijst wel dat elke divisie gegarandeerd staat voor een goed verhaal.
    Ik vind het gewoon raar dat je doet alsof de 101st beter is als elke andere divisie. :/
     
  2. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Zo bedoelde ik het helemaal niet. Ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat het met Hell's Highway qua verhaal wel goed zit, zeker als je kijkt naar Band of Brothers of Saving Private Ryan.

    Over andere divisies hadden ze net zo goed prachtige/dramatische verhalen kunnen maken, maar helaas.

    Edit: Ik vind 't wel tof dat iemand hier op XboxWorld ook wat over de Tweede Wereldoorlog weet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2008
  3. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet toegeven dat je na het zien van band of brothers je een bepaalde band hebt met het 101ste :)

    Maarja iig deze game wordt hoe dan ook vet, vraag me wel af hoe ze de mp gaan uitwerken. Hoe zat dat in de vorige delen?
     
  4. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Jij snapt wat ik bedoel. Tuurlijk weten we dat niet alleen zij de helden van de Tweede Wereldoorlog waren.

    Ik zeg niks. :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2008
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    wat een ophef.. wat valt er nou te doen aan het verhaal, het verhaal bestaat uit feitelijke geschiedenis :+
     
  6. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Dat is dus wat ik duidelijk probeer te maken, maar blijkbaar snapt niet iedereen dat. :+
     
  7. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Sorry, maar wat een onzin dat je uit trailers af kunt leiden dat de game een goed verhaal krijgt. Ik zeg niet dat BiA geen goed verhaal heeft overigens, ik verwacht ook van wel, maar met je argumentatie is toch écht het één en ander mis. Wat je zegt is: Een script van een film was goed, dus dat van die game ook. :confused:

    De manier van vertellen kun je er misschien een klein beetje uithalen. De sfeer is in ieder geval goed, maar dat hoeft dus weinig over het verhaal te zeggen. De Tweede Wereldoorlog kun je bijvoorbeeld ook omschrijven als een ruzie tussen een paar landen. Het is ook een feit, maar of dat nou een goed verhaal is? Het is dus maar net hoe ver men het uitdiept, hoe men het gaat overbrengen en wat iemand aanspreekt (want smaak speelt ook een hele grote rol in het wel/niet goed vinden van een verhaal).

    Denk dat het verhaal vast wel tegenvalt als ze straks zeggen: Er was eens een man die ons landje bezet had. Heel veel andere mannetjes gingen hun best doen dit weer lekker van hem af te pakken. Uiteindelijk was het plan net iets te veel van het goede en haalden ze hun doel niet. *Einde. ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2008
  8. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Script? Het is de werkelijkheid. Ze lieten zien wat voor een band ze met elkaar hadden. Ik begrijp overigens wel wat je bedoelt.

    Dat zou inderdaad heel zuur zijn, maar er valt zóveel over de 101st Airborne Division te vertellen dat het niet moeilijk meer is om een goed verhaal te creëren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2008
  9. ghiodora

    ghiodora F40 0-100 -> 3.2 sec

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    0

    Aangezien ik hier waarschijnlijk de enigste ben die ook het boek gelezen heeft:

    Natuurlijk zijn al die andere company's ook helden. Maar je moet een paar dingen niet vergeten.

    - Leden uit de Easy werden het meest gekozen als officieren.
    - Easy was de eerste company die getrained was in groeps verband , wat aangeeft dat de soldaten perfect op elkaar ingespeeld zijn.
    - De aanval op de batterij 88 mm in Frankrijk word nog steed gebruikt als voorbeeld op de militaire academy's over de hele wereld, als voorbeeld van een perfecte aanval op een stelling.


    +: Waarom zou je perse een medaille moeten hebben om je moed aan te tonen? Iedereen die een beetje verstand heeft van de militaire administratie van de VS in de WW2 weet dat die verschrikkenlijk was. Gewonde soldaten kregen soms geen Purple Hart, Medailles kwamen over het algemeen 3maanden te laat, en meer van dat soort dingen. Ken je het 85 punten principe? Het heeft het leven van heel wat goede soldaten gekost.

    9 van de 10 mensen die een Medal of Honor kregen waren dood, dus eigenlijk moet je blij zijn dat ze geen Medal of Honor kregen.
     
  10. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Iedere film heeft een script. Iedereen die eraan meewerkt moet toch weten wat er gaat gebeuren en wat er gezegd moet worden? Niet alle acteurs weten alles letterlijk op te dreunen wat er in de Tweede Wereldoorlog werkelijk door de 101st Airborne Division is gezegd lijkt me. :+ ;) Heb zo'n gevoel dat veel developers zich ook aan een soort script houden bij een game. :)

    Ok, dát ben ik helemaal met je eens. ;)

    Marja, wat zeur ik ook eigenlijk. BiA wordt gewoon cool en de sfeer is in ieder geval top. Dat dorpjes als Son en een stad als Eindhoven nagemaakt zijn tot in de details vind ik zelfs al reden genoeg om hem te kopen. :)
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.580
    Ik heb het boek btw ook gelezen.

    En btw, vergeet niet dat Hell's Highway alleen over NL gaat. Dus Saving Private Ryan heeft daar niets mee te maken.
     
  12. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    I totally agree. :thumbs:
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.214
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Zo, druk bezig met het lezen van a Bridge too Far en van de week nog de film gezien. Moet zeggen dat ik dat stukje met die natte sigaar nog altijd er mooi vond. ;):9 Die vent is overduidelijk de vader van Ross uit Friends. Maar goed, dat terzijde.

    Ik raad iedereen, voor het uitkomen van BIA III, dit boek eens te gaan lezen. Er staan vet mooie foto's in van zowel duitse als geallieerde kant en ik heb er ook nog geen tientje voor hoeven te betalen. Je kunt een idee krijgen hoe moeilijk BIA III zal worden gezien het overwicht van duitsers.

    Hoe kwam dat overwicht tot stand? De Britten hebben het namelijk vertikt gen. von Zangen 15e leger helemaal af te sluiten. Het zat in de val, maar kreeg de mooiste kans voor woorden om zich terug te trekken naar Nederland om daar opnieuw volbewapend te vechten. Hierdoor kregen de duitsers maar liefst 80.000 man extra erbij. Daar komt nog bij dat tientallen voertuigen opnieuw gevechtsklaar zijn gemaakt. Dikke pleuris kun je dus in de game verwachten. Na deze korte geschiedenisles hoop ik dat het duidelijk is dat je wel eens met minder man dan de tegenstander moet vechten. ;):9
     
  14. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Dat is meestal zo. :)
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.580
    Het is de vraag of je deze pleuris in de game kunt verwachten, aangezien de 101st Arnhem nooit heeft bereikt. Andere reden van het mislukken, is dat de doorstoot van de troepen ten zuiden van Arnhem te langzaam ging.
    Een van de redenen was de slechte wegen, en alle opstoppingen in de steden (ze waren immers bevrijd). Vandaar de bijnaam 'Hell's Highway'.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.214
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Ja, maar kijk eens naar A Bridge too Far of lees het boek en je weet zelfs dat officieren hun eigen mannen opofferen (eigen landgenoten zelfs) ten koste van een doorstoot. Neem bijvoorbeeld het overroeien van Robert Redford in de film. Als die Britten niet moeilijk hadden gedaan hadden ze binnen het einde van de volgende dag Arnhem wel kunnen bevrijden. Een offcier van Generaal Bittrich zegt in de film ook dat niemand hen meer zou kunnen tegenhouden als ze de brug met Nijmegen waren overgestoken. Wel dus, want de duitsers hadden het overgrote merendeel van hun mensen in Arnhem zitten. De Pantserdivisies lagen rondom de brug en Sosabowski (Gene Hackman in de film) landde recht in de armen van de duiters met zijn divisie. In ieder geval hoeven we niet in Arnhem te vechten in de game denk ik, maar niettemin zullen we meer tegenstand kunnen verwachten. Die trailer waarin er een duitser achter wasgoed staat, later neergeknald, bewijst ook wel een deel. Veel straatgevechten. Om die reden hoop ik dat er ooit nog een game over A Bridge too Far komt met mooie tussenfilmpjes en een soort van stijl zoals in BIA. ;):9
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.580
    Je moet die film niet TE serieus nemen Yellow.. :+
    Dat Robert Redford die rivier is overgestoken is natuurlijk geen reden dat de Britten hebben verloren ofzo.

    Ik denk dat er ook redelijk wat wordt gevochten in de weilanden.. Ten minste, 101st heeft natuurlijk een paar maanden vast gezeten tussen de grote rivieren.. Maar dat wisten de BoB kijkers vast al ;).
     
  18. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    tsja, ik dacht in december nog dat de game in januarie uitkwam,
    en ik had bob nog niet helemaal gezien, dus ik mooi die kijken in die kerst vakantie, om alvast in de sfeer te komen,

    wordt ie uitgesteld-_-'
    wel een gave serie :p
    wel jammer dat ik een bepaalde acteur in bob herkende van de serie "friends" die kon ik dus niet helemaal serious nemen, en elke keer als hij in beeld was of iets zei moest ik alweer grinnikken, omdat ik dan weer iets uit friends herrinnerde;P
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Maker van het spel: Gearbox
    Uitgever: Ubisoft
    Release: Jan - Maart 2008

    Release date klopt volgens mij niet meer :+

    Kan trouwens niet wachten om dit spel te spelen, zulke spellen zitten altijd vol met sfeer <3
     
  20. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Tjaa, het is nog niet 'officieel' hè. :emo: Voor het geval je het nog niet wist: 21 augustus komt ie als het goed is. ;)

    Jullie hebben me trouwens overgehaald een boek te gaan lezen. En dat is meestal wel een hele prestatie bij mij. :9
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina