1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Budget Xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Sam_Fisher, 5 okt 2002.

1. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Maar waarom gaat microsoft toch bezuinigen op de xbox?

Ze kunnen beter duurzame producten maken. Toch?

2. AmpH

AmpH PC gamer gone Mad

Leuk Bevonden:
    0
    Wie zegt dan dat MS gaat bezuinigen op de Xbox?

3. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Nou, volgens mij ben je niet echt op de hoogte.

MS heeft namelijk besloten om in de xbox goedkopere apparatuur te plaatsen.

En dit is al een paar maanden geleden ingevoerd.

4. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, om de kosten te drukken, hoe goedkoper de apparatuur des te goedkoper de Xbox.

5. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Dus het is bezuinigen, alleen moeten ze bezuinigen om de xbox goedkoper te maken.

Wel een stelletje mierennukkers hier op dit forum.

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nee Frank het is voor Xbox Live

7. AmpH

AmpH PC gamer gone Mad

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar maar het geld dat ze daar mee besparen gaat denk ik bij het budget en niet er af.

8. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    idd dat geld wordt gebruikt om de verkoopprijs van de Xbox naar beneden te brengen, waardoor MS een grotere markt kan bereiken.

9. Creative

Creative 100% xbox

Leuk Bevonden:
    0
    ok, dat de apparatuur goedkoper is , is alleen positief voor de gamers, want: meer verkoop xbox = developers meer investeren in xbox= betere spellen= perfect.

en, ms heeft een ontzetted goed kwartaal gedraaid door xbox verkoop. en als je hoort welke spellen er aan komen, zal xbox ZEKER niet bezuinigen.

en 2 miljard is behooorlijk veel!

10. Tedje

Tedje [Ensure-Park]

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaar dat me Xbox de hele tijd crasht :9

Oke dat Ms cheapere hardware etc in de (nieuwere) Xbox-en gebruikt is al bekend maar ,sinds wanneer (precieze date ??? ) hebben ze het al in die nieuwe X-boxen gestopt ?
    Gewoon om ff te weten , want laatste tijd hoor ik vaker dat de Xboxen van sommige mensen dik crashen dus zou dat dan ook gevolg kunnen zijn van het gebruik van goedkopere onderdelen of gewoon een speculatie?

Kijk persoonlijk denk ik niet echt want Ms wil natuurlijk wel nog steeds GOEDE producten maken want de reparatiekosten zullen anders ook skyhigh vliegen dus .... Comment any1???

gewoon even tussendoor ...

11. Creative

Creative 100% xbox

Leuk Bevonden:
    0
    crashen? sinds wanneer? ik ken stuk of 10 mensen met een xbox. ik heb zelf mn xbox 5 maanden nu en ik speel bijna elke dag, en nog nooit gecrashed. Die andere gasten ook nog nooit. beetje vaag horr.

12. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me stug dat door goedkopere hardware alles sneller gaat crashen... domme microsoft als ze daar niet over nagedacht hebben bij t plaatsen van de hardware. Ik denk dat er meer crashes zijn omdat steeds meer mensen een xbox hebben en dus komt t ook vaker voor. Verder denk ik ook dat mensen die hier van weten er op letten en daardoor lijkt het alsof er meer xboxen crashen dan dat er in verhouding met niet crashende doen.....

13. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Ik denk dat MS eerst dacht van: "we maken gelijk een top console waar alles op zit, waar alle bekende merkjes op staan en dan kopen ze hem wel ondanks dat hij zo duur is". MS, die eigenlijk altijd veel te hoge prijzen vraagt, merkt dat dit niet kan met deze doelgroep. Ook moet de xbox eerst wat meer bekendheid hebben om het vertrouwen van de gamers te winnen. Ik weet namelijk zeker dat mensen die al een xbox hebben nooit zullen twijfelen om bijv. xbox 2 te kopen.

Ik denk dat de xbox (als we het hebben over kwaliteit van beeld, geluid, laadsnelheid enz.) dan gaat de xbox daar niet op achteruit. Ik denk wel dat de levensduur van de xbox erop achteruit gaat. Je xbox krijgt denk steeds meer mankementen op langere termijn.

Misschien heeft MS daardoor o.a. besloten om iets eerder de xbox 2 uit te brengen. Microsoft gaat de xbox echt niet slechter maken. MS wil n.l. altijd een goede kwaliteit, goede klantenservice en WIN$T

Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2002
  14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben met geen een punt uit je post eens. Tis weer eens een bullshit post :)

15. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Het is mijn mening maar laten we nou niet deze topic verzieken.

vraag aan wouter:
    Maar waarom kocht MS toch die dure onderdelen. En niet gelijk die goedkope?

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die producten waren toen goed, dat is de kwaliteit die ze hebben wouden maar nu zakt dat wat in (kwaliteit blijft hetzelfde, maar er komen snellere onderdelen) en dus gaan de prijzen omlaag. De kennis van de technologie verbetert en men kan dus voor veeel minder geld die spullen produceren. Het gaat niet om de naam (er zit immers nog gewoon een nVidia chip in en een Intel proc).

Het is niet de regel dat mensen met een Xbox daar ook een vervolg van kopen, uiteraard kan je het wel verwachten maar dat ligt gewoon maar net aan wat de Xbox 2 gaat bieden.

De levensduur van de Xbox gaat ook niet achteruit, het blijven gewoon dezelfde onderdelen en zijn waarschijnlijk alleen nog maar beter (downgraden gebeurd gewoon niet).

17. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

dus ik heb gewoon een xbox gekocht voor 479 euro terwijl hij nu veel goedkoper is en beter?=(

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die concurentie strijd had je kunnen verwachten en anders had je blijven uitstellen :).

19. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, en aangezien er begin 2003 pas een behoorlijk aantal (goede) spellen zijn was het misschien net zo verstandig geweest om de Xbox wat later te kopen en eerst even de kat uit de boom te kijken. Maar die keuze maken we allemaal voor ons zelf, en als je iets erg graag wilt, zoals de Xbox, is het moeilijk om daarmee te wachten... Achteraf denk ik dat het voor mij wat slimmer was geweest om iets langer te wachten...

20. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind ten eerste omdat hij zijn mening uit dat je het geen bullshit post mag noemen en ten tweede ik denk dat het wel redelijk klopt wat hij zegt. :p

Deel Deze Pagina