De Gamekings hebben ook nooit bekend gestaan dat ze de vinger op de zere plek weten te leggen bij een slechte game. Ook bij goede games hebben ze moeite om uit te leggen wat zo'n top game nou beter maakt dan andere games. Hun praatjes doen het goed op tv maar als ik een eigen gamestudio zou hebben zal ik nooit de gamekings om advies vragen.
Ik kan me helemaal niet vinden in de kritiek van Gamekings. Ten eerste is de storytelling bruut. Je kan het zien als een persiflage van de verhalen uit andere testosteron shooters. Zelfs een autistische kleuter zal dit opvallen. Dat de Gamekings dit niet is opgevallen geeft maar weer aan hoeveel aandacht ze aan een game besteden voordat ze aan een review beginnen. Je wordt als spelers juist uitstekend verleid om toffe kills te maken. Door het scoren van punten unlock je brute wapens en ammo. Hoe toffer het wapen is, des te duurder de ammo. In de andere gamemode beleef je de toffe stukjes uit de game opnieuw alleen dan is het de bedoeling dat je een zo hoog mogelijke score behaalt. Deze mode vind ik nog leuker dan de campaign. Je bent niet meer verplicht om zuinig te zijn met je ammo en de skill is om een plan te ontwikkelen waarmee je de meest gruwelijke kills behaalt. Erg verslavend wanneer je kritisch op jezelf bent en je eigen steeds maar weer probeert te overtreffen. Vergelijkbaar met racegames waarin je steeds betere tijden probeert neer te zetten.
Maar de game heeft ook minpunten waardoor ik m'n twijfels heb of ik de game wel kan aanraden. Wanneer je de game vergelijkt met Reach zie je gewoon dat de game veel minder content heeft. Zo mis ik de splitsscreen en de multiplayer vind ik ook maar matig. Je hebt maar 1 mode om online te spelen en het is ook nog eens slecht uitgewerkt ook.
Bulletstorm is een geweldige shooter wanneer je een beetje bent uitgekeken op standaard shooters. Alleen is het jammer dat alleen de singleplayer goed uitgewerkt is. Voor de multiplayer zou ik het niet doen.
Laatst bewerkt: 27 feb 2011