1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cable vs ADSL

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Beowulf, 7 okt 2004.

  1. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo mensen,

    Ik heb Chello Classic via de kabel voor 50 euro in de maand. Nu heb ik de laatste tijd weer last van storingen bij Chello en dat heb ik al meer gehad bij hen. Dit is op sommige momenten echt heel vervelend. Niet dat ik mijn mail dan niet kan checken ofzo, maar er komt bepaalde zeer noodzakelijke informatie binnen waarop gereageerd moet worden (zal er niet verder over uitwijden). Nu vroeg ik me af of ADSL stabieler is dan Kabel. Ik zou het liefst ook nog wat goedkoper willen, maar wel snel genoeg om meerdere pc's op aan te sluiten. En heb natuurlijk ook nog Xbox live en PlaystationNetwerk maar dat gebruik ik eigenlijk (nog)niet zo vaak. Tot 11 november waarschijnlijk ;)

    Wie kan mij dit antwoord geven en weer eventueel zelfs een passend abonnement voo mij. Mijn postcode is 3319CM nr 10 Dordrecht

    Alvast mijn dank :)
     
  2. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    adsl is veel stabieler dan kabel, komt door de upload is namelijk veel stabieler dan bij kabel.


    kijk hier eens http://www.breedbandshop.nl
    als het hier niet lukt dan weet ik het niet meer

    succes
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  3. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar er zijn dus minder storingen ? Dat is het belangrijkste. Ik bedoel niet of de snelheid stabiel is. Dat zal waarschijnlijk per ISP verschillen. Die vergelijkings site ken ik maar het daar staan alleen snelheden, niet hoe vaak er storing is als ik het goed heb. Dat moet echt mininaal zijn.
     
  4. Endorim

    Endorim The Homertrix

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    1
    heb je het trouwens al gelezen? de snelheden van chello worden weer verhoogd...download van 2560 naar 4096 en upload van 384 naar 1024 (omstreeks)..Het lijkt erop alsof ze weer concurrentie kunnen gaan leveren. Als xtra overweging in de keuze. (als ze zo doorgaan kan k misschien zelf ook nog tevreden worden over Chello:))
     
  5. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had het gelezen ja en dat lijkt me prima, maar zoals ik dus al zei... internet moet het wel doen. En vandaag had ik gebeld en daar kreeg ik al een bandje dat het aan hen lag en dat ze het zo spoedig mogelijk op gingen lossen enzo. Heeft uren geduurd en dat kan me gewoon geld kosten. Veel geld. Mag dus gewoon niet gebeuren.
     
  6. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb adsl van planet internet en mijn verbinding is 1x verstoord, maar dat was voor een update van de snelheid. en dat is in een jaar tijd

    ik heb kabel gehad @home viel telkens uit, upload was bagger (download was erg goed daarentegen :) _O_ )

    dus
     
  7. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook heel tevreden over planet adsl.

    nooit tot bijna nooit storingen, ik heb het geloof ik 1x gehad, en dat was maar een uurtje (+ 1x teon ze de snelheid gingen verbeteren).
    het is gewoon redelijk snel, en betrouwbaar :)
     
  8. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te horen heb je dus niet heel veel bandbreedte nodig? En ik neem aan dat je kabel internet niet hele dagen er af ligt...maar een uur ofzo... (ik noem maar wat) Als je nou gewoon ook een inbel internet verbinding op je pc zet... en als chello er dan af ligt en je echt persé moet I-netten dan gebruik je toch gewoon ff die slome verbinding?... Kost natuurlijk wel extra geld... maar als het veel geld kan opleveren zoals jij zegt... dan is dat misschien een goede voorlopige oplossing?
     
  9. marcdewolf

    marcdewolf Retro&Xbox-gamer

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik ook kabel van Chello, en heb weinig last van storingen. Ik heb van andere mensen gehoord die ADSL hebben dat die ook wel eens storingen hebben, dus je zal er niet veel mee opschieten denk ik. En dan al dat gedoe met overzetten, aansluiten, pffff..... lijkt me echt niets.
    Zet er inderdaad een goedkoop 58k8 modempje in voor de zekerheid, kun je altijd sloom internetten als het echt moet. Lijkt me een beter plan.
     
  10. hete snikkel

    hete snikkel Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem met kabel is dat je met iedereen uit je wijk op een lijn zit en dit gaat ten kosten van de snelheid
    bijv als jij als eenigste in je wijk op internet zit heb je veel sneller internet dan als er meer mensen tegelijker tijd aan het internetten zijn!
    ADSL heeft dat niet de snelheid is altijd het zelfde
    ik heb ook cabel van chello, maar keb meestal gezeik heel vaak ligt het internet eruit
    bij mensen die ik ken die ADSL hebben hebben het nooit gehad.
     
  11. marcdewolf

    marcdewolf Retro&Xbox-gamer

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat verhaal van lagere snelheid van kabel als anderen in de straat internetten is achterhaald, de capaciteit van de hoofdkabel is ondertussen zo verhoogd dat je daar geen last meer van hebt.
     
  12. Vuilnisman

    Vuilnisman Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ruim een halfjaar Planet ongeveer 500kb down en 80 up
    daarvoor had ik @home viel steeds uit en de snelheid was nooit echt stabiel
    en voorral de helpdesk was erg klote
    maar met planet heb ik maar 2x of zo storing gehad
    en de snelheid was altijd hetzelfde dus nooit lager dan anders
    alleen jammer dat het zo duur is
    ik denk dat als me contract afloopt dat ik dan naar speedxs of demon ga
     
  13. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan zullen de adsl snelheden weldra ook wel weer verhoogd worden. FIJN _O_ :9

    Verder ontopic. Nooit last met adsl. Werkt altijd goed en ik heb in de 3 jaar tijd dat ik nu adsl heb misschien 2 keer stroring gehad omdat ze de snelheden aan het bijwerken waren. Deze storingen duren dan maximaal een half uur ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb nu al 2 jaar @home en in die 2 jaar heb ik maar 2x een storing gehad en die was binnen een half uur verholpen. Ik denk dat het vaak niet aan de provider ligt maar aan de dichtheid van de kabelgebruikers in een gebied. Mede hierdoor schommeld de up en download snelheid.

    Moet wel zeggen dat @home in het begin niet echt snel was maar dat ze in een korte periode de up en down snelheid flink verhoogd hebben zonder de prijs ver omhoog te doen (3 à 4 euro in 2 jaar).
     
  15. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Overboekings waarde heet dat en dat heb je altijd bij kabel en ADSL meestal is dat 1:25 maar ik ken ook ADSL aanbieders waar dat zelfs 1:40 is...Je kunt een SHDSL 1 op 1 lijn aanschaffen maar dat kost ongeveer vanaf 1000 euro per maand..

    Over het algemeen fluctueert ADSL meer dan Kabel maar het voordeel vaak van ADSL abonnementen is dat de upload vaak sneller is en in verhouding iets goedkoper.
     

Deel Deze Pagina