Gisteren uit m'n werk ook het spel gehaald en de hele avond online gespeeld. In één woord geweldig. Ik heb ook alleen maar met Nederlanders gespeeld en helemaal geen last gehad met lag of iets dergelijks. Het liep allemaal heel soepel (al was ik wel de hele avond de host, weet niet of dat invloed heeft maar ik heb anderen ook niet horen klagen).
Een paar punten die ik wel minder vind in multiplayer: als host heb je na ieder spel 20 seconden om de instellingen voor het volgende potje aan te passen want daarna begint het spel automatisch. Dat schiet echt niet op, vooral niet als je het voor het eerst ziet. Pas je de instellingen (map, friendly fire aan of uit, score, tijd, etc.) te laat aan dan moet je ze opnieuw instellen wanneer het nieuwe spel is begonnen en doe je dat dan wordt het spel meteen weer beëindigd. Dat vond ik niet lekker spelen.
Ik zag de killcam niet meer. Misschien lag dat aan mij en zit hij er nog wel in maar in deel 2 kon je zien hoe je dood ging en zag je waar je de fout in ging. Daarmee kon je goed de mappen leren kennen (omdat je je tegenstander soms op plekken zag die ikzelf niet eens kende) en natuurlijk van je fouten leren.
Laatste minpuntje: met LB gooi je nu een granaat, met RB doe je een speciale aanval die afhangt van het soort speler dat je bent. Das dus precies andersom dan in deel 2 waar je met RB een granaat gooit. Ik heb mij dus meerdere keren vergist
Ok, het laatste punt is niet echt een nadeel maar meer een kwestie van wennen. Voor de rest vond ik het echt geweldig, of misschien een beter woord overweldigend. Er zit zoveel meer in dan in deel 2 En de mensen die zeggen dat CoD3 lelijk is, die zijn gek of hebben geen HD-TV. Deel 3 is mooier dan deel 2, en niet zo'n beetje ook. In 3 kon ik gewoon de letters op de geweren lezen (bijvoorbeeld op de M1 Garand) en wanneer je richt en alles om je heen wordt vaag behalve het punt waar je op richt vond ik zeer mooi gedaan.
Laatste pluspuntje wat waarschijnlijk niet iedereen weet: je kunt nu ook online spelen met twee spelers op hetzelfde Live account. Dus, met z'n tweeën op één TV en knallen maar.
Kan niet wachten tot het einde van de dag om verder te spelen
Edit:
Nou reken er maar op dat er veel meer tijd in gaat zitten dan in deel 2. De mappen zijn zoveel groter en uitgebreider dat ik vaak verdwaalde. Maar op zich was dat ook weer niet zo heel erg want er was genoeg te zien en persoonlijk vind ik het leuker om alleen te spelen dan in een team.
Laatst bewerkt: 10 nov 2006