1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Call of Duty 5: World at War

Discussie in 'Algemeen' gestart door SHiZ NL, 9 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Veel nieuwe Call of Duty: World at War info

    Gisteren leerden we dat de Nintendo Wii een offline co-op voor twee personen krijgt in Call of Duty: World at War, uitgever Activision zet niet alleen hiermee hoog in voor de game.
    Senior Producer Noah Heller laat aan iedere journalist weten dat Call of Duty: World at War de beste shooter op de Nintendo Wii zal worden. Mede om dit te bereiken zal de Wii Zapper ondersteunt worden voor het spel.

    Ontwikkelaar Treyarch laat op haar beurt weten dat mensen de standaard Tweede Wereldoorlog shooters nu wel zat zijn en dat hun game het anders gaat doen. Eén van de manieren waarmee ze dit willen bereiken is een dubbele campagne. In de één speel je als de Red Army aan het einde van de oorlog, hierbij speel je voor het Amerikaanse leger en neem je het op diverse eilanden op tegen de Japanners. De tweede campagne draait om de Pacific, hierin staat de jungle centraal, waarmee een geheel andere gameplay naar voren moet komen dan de steden die we kennen uit voorgaande delen.

    We leren verder dat de game vooral een grimmige ervaring moet worden om zo de Tweede Wereldoorlog goed over te brengen. Een voorbeeld hiervan is wanneer je gevangen zit in een Japanse cel en een Japanse officier voor je iemand martelt. Deze harde waarheid is onderzocht door het team en dikt dus geen dingen aan.

    Juist door het bestuderen van deze feiten zullen de levels in de jungle zeer intens moeten worden. De Japanners wisten zich altijd goed te camoufleren, hierdoor kan het voorkomen dat er hierdoor naast je ineens een Japanner opduikt. Om deze Japanners te lijf te gaan krijg je een vlammenwerper om het gras weg te branden, de enorme fles benzine die hiervoor benodigd is zorgt er tegelijkertijd voor dat je zeer kwetsbaar bent. Een ander element in de jungle zijn de snipers, zij hingen vaak dagen in een boom om de vijand te spotten. Eenmaal gespot schoten ze deze niet neer maar trachten ze hem te verwonden. Op deze manier kwam het team vaak naar het slachtoffer, hierdoor konden de snipers meerdere tegenstanders uitschakelen.

    Een nieuw element in de serie moeten de meerdere paden zijn die tot je doel leiden. Een voorbeeld is een ondergelopen stad, hierin kun je ervoor kiezen om door het water richting het strand te gaan en via de bomenlijn verder te lopen, tevens kun je ervoor kiezen om meteen hogerop het land op te zoeken en vanaf daar door te trekken richting je doel.

    Er is veel kritiek op Treyarch als Call of Duty ontwikkelaar, toch werkt deze studio met de Call of Duty 4 engine die ze al een jaar voor deze game in handen kregen. Ze hebben hierdoor niet alleen een grafische game in handen, tevens hebben ze aan de gameplay kunnen werken, waardoor er een online vier speler co-op en offline twee speler co-op is voor de gehele singleplayer. Afhankelijk van het aantal spelers waarmee je speelt en hoe goed deze zijn zal de moeilijkheidsgraad en het aantal vijanden worden aangepast.

    Als laatste nog een kleine opmerking over de online multiplayer: deze zal vermoedelijk weinig aanpassingen kennen op Call of Duty 4, simpelweg omdat deze game het online al zo goed deed.

    Dus we hebben 2 verhaal lijnen ??

    Ik begin er steeds meer zin in te krijgen.
     
  2. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je altijd al gehad, je speelt altijd aan meerdere kanten van het leger, britten, amerikanen etc,

    Maar nog nooit zo'n groot verschil.
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    maar in cod 4 was et wel een beetje verwarrend. dan ben je eerst opzoek naar die Al Asad. en dan sta je opeens 16 jaar in het verleden enzo.
     
  4. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    dat is een level, en dat wordt aangekondigt in de cutscene daarvoor;)
     
  5. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Wedden dat de slag van Iwo Jima er ook in voorkomt en dat ie best wel op deze films zullen lijken: 'Letters from Iwo Jima en 'Flags of our Fathers'.
    In ieder geval, als ze de pacific scene beter neerzetten dan al die andere pacificpogingen wordt het een vette game ( toch had ik liever een CoD gezien vanuit de ogen van de Duitsers )
     
  6. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Dat lijkt me juist dom, de hele tijd duits geschreeuw aanhoren dat je uiteindelijk blij bent dat je wordt vermoord.:x
     
  7. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje antiduits ?O-)
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Sweet, de intense singleplayer van CoD in co-op <3!
     
  9. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Stukje hierboven klinkt veel belovend!
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.237
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Ik zou het nog mooier vinden als we net als bij Killzone een MP kregen waarbij we gewoon tegen bot teams konden vechten. Ik vond dat echt geweldig in Killzone, vooral in die Kernsilo, met op laatst schrikmomenten omdat je de Hellghast niet zag in die donkere computer ruimte, alleen hun creapy ogen. Zoiets moet ook in deze game, dan is ie 100% zeker van een plaatsje in mijn DVD rekje. ;):9
     
  11. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, de feitjes over dit spel zijn bikkelhard, en naar mijn mening supergoed :D

    Dit spel zal alles gecombineerd krijgen. Supergoede singleplayer, ála Call of Duty 3, op de Engine van Call of Duty 4 gedraaid, en de goede Multiplayer van CoD 4, ook een beetje sterker en dan hebben we het nog niet eens over de extra details die er ook nog bijkomen :D

    Niet zeggen dat Treyarch geen goeie spellen kan maken :cool:
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2008
  12. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat de dingen die aangekondigd zijn mooi klinken betekent niet dat de game goed word. Ik wil niet beweren dat Treyarch slechte games maakt maar de kwaliteit van Infinity Ward hebben ze nog niet gehaald. Maar met de extra ontwikkeltijd en de dingen die aangekondigd zijn heeft deze game veel potentie om een topper te worden.
     
  13. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Zijn trouwens de knoppen(button)functies het zelfde als Infinity Ward?
     
  14. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je het weet, maar dit spel zal op het Call of Duty 4 Engine gebouwd worden, én de Multiplayer zal gebasseerd zijn op die van Call of Duty 4

    Dit staat al sowieso vast. Alleen al hieruit kun je opmaken dat dit een super populaire spel kan gaan worden :)

    Wél heb je gelijk dat niet altijd het spel mooi kan gaan worden, omdat de voorafgaande feiten mooi klinken. Kijk maar naar GTA IV. Iedereen dacht dat dit het beste spel ooit zou worden.

    Uiteindelijk waren er heleboel mensen die een beetje teleurgesteld waren. ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2008
  15. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Niemand heeft dit spel nog gespeeld, dus dit is natuurlijk niet bekend.
     
  16. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Maar ik heb de call of duty delen van Treyarch niet gespeeld, alleen COD4.

    Dus mensen die cod's van Treyarch spelen en van INfinity Ward kunnen het wel weten, denk ik.
     
  17. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit wist ik al. Houd alle COD's goed in de gaten sinds het eerste deel was aangekondigd. ;) Maar de engine betekent niet alles voor de game, je hebt ook te maken met nieuwe AI, nieuwe maps, nieuw verhaal, er moet een goede sfeer zijn. Zo zijn er wel meer dingen die belangrijk zijn wil deze game hetzelfde niveau als deel 4 halen. Je zegt dat de game super populair kan gaan worden en dat bedoel ik ook met de game heeft veel potentie. ;)

    Ik verwacht dat de knoppen hetzelfde worden maar dit is nog niet bekend gemaakt.
     
  18. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet in alle gevallen klopt dit, maar als je dit zo leest over Call of Duty 5, merk je wel dat zowat al de dingen kloppen. Het is weer lekker origineel. Niet de zoveelste WO II game. Eindelijk eens weer een nieuw gameplay.
     
  19. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen toch ook voertuigen enzo terug komen in de multiplayer ?
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    ja, dat heb k wel ergens gelezen. zou wel leuk zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina