Om 21uur gaat deze stream live. Maar dat zal wel geen goede kwaliteit zijn denk ik. http://www.twitch.tv/therace
Infinity Ward legt resolutieverschillen van Call of Duty: Ghosts uit Het werd eerder al duidelijk dat Call of Duty: Ghosts op de Xbox One een lagere resolutie heeft dan op de PlayStation 4. Na wat Microsoft heeft doorgemaakt in de afgelopen maanden, kwam dit nieuws bij de rest van de wereld binnen als, wederom, een vernedering voor Microsoft. Nu komt er enigszins duidelijkheid, want Infinity Ward legt resolutieverschillen van Call of Duty: Ghosts uit. Na zo’n lange samenwerking met Microsoft is een uitleg natuurlijk ook wel op z’n plaats. Mark Rubin is een van de grote leiders bij Infinity Ward en bestempelt het next-gen avontuur met Microsoft als een behoorlijke nachtmerrie. Toch heeft het complete team geprobeerd zoveel mogelijk de capaciteit van de Xbox One te benutten. Dat de PlayStation 4 en de Xbox One op heel veel gebieden verschillend zijn, dat valt door menig mens wel te raden. Het grootste probleem van de twee consoles blijft het besturingssysteem: de PlayStation 4 werkt totaal anders dan de Xbox One en dat zorgt voor zeer grote verschillen. De besturingssystemen van de nieuwe generatie consoles zijn meer gaan lijken op die van de PC, dan aanvankelijk zo was bij de huidige generatie consoles. Dat maakt het programmeren natuurlijk een stuk makkelijker. Desalniettemin liepen ze bij Infinity Ward toch tegen enkele problemen aan. De grootste problemen met de Xbox One zijn voornamelijk alle extra’s die de console met zich meebrengt. Om een klein voorbeeld te noemen: de voice-chat. Hardware is over het algemeen gemakkelijk aan te passen, in dit geval door bijvoorbeeld een andere microfoon te plaatsen. De software is echter een compleet ander verhaal, want je moet precies matchen met wat Microsoft voorschrijft en dat is precies iets waar tegenaan wordt gelopen met Call of Duty: Ghosts op de Xbox One. Het bedrijf achter onder meer het besturingssysteem Windows heeft in de afgelopen tijd besloten een aantal keer van tactiek te veranderen en daarbij hoorde ook een aantal softwareveranderingen. Dit heeft tot gevolg gehad dat er erg moeilijk op in te spelen is, want je hebt je als gameontwikkelaar gewoon maar aan te passen. Zo is er ook nog een ander groot probleem geweest; namelijk met de CPU’s. Elke CPU heeft een bepaald aantal opdrachten die het kan verwerken, maar de grote vraag is: hoeveel zijn dat er? Infinity Ward had, net zoals andere ontwikkelaars, geen beschikking over deze gegevens, aangezien de Software Development Kit van de Xbox One er nog niet was. Dit heeft tot gevolg gehad dat wanneer Infinity Ward had berekend er een aantal nodig te hebben, er achteraf toch bleek dat er meer of minder ruimte beschikbaar was. Hierdoor moesten plannen op het laatste moment worden gewijzigd. Een regelrecht rommeltje dus. Er rest nu nog maar één vraag: gaat Call of Duty: Ghosts op de Xbox One dezelfde prestatie leveren als op de PlayStation 4? Daar is helaas nog geen goed antwoord op te geven. Wel kun je stellen dat sommige onderdelen van de Xbox One, en dan met name de voice chat, zoveel ruimte in beslag nemen, dat Infinity Ward moest besluiten bepaalde dingen te downgraden. Zo wordt de game gewaarborgd en weten we zeker dat we uiteindelijk de game kunnen spelen op 60 frames per seconde. Het verhaal rondom Call of Duty: Ghosts behoort nu dus ook tot één van de behoorlijke blamages voor de Xbox One. In het kort kun je dus stellen dat door het regelmatige switchen in het besturingssysteem van de Xbox One, het de ontwikkelaars bijzonder moeilijk wordt gemaakt. Helaas hebben dit soort acties tot gevolg dat de Xbox One niet op de volledige capaciteit kan draaien. Of dit ook effect gaat hebben voor andere games in de toekomst uitkomen, is voorlopig afwachten. Wel is zeker dat Call of Duty: Ghosts vanaf morgen verkrijgbaar is voor de PC, PlayStation 3 en de Xbox 360. De game ligt later dit jaar in de winkels voor de PlayStation 4, terwijl we op de inmiddels discutabele Xbox One-versie nog zullen moeten wachten tot deze console daadwerkelijk verschijnt, in 2014.
Was er nu een nachtopening bij de Bart Smit of niet??? Ik weet in elk geval dat de FRS het niet doet, die hebben te weinig exemplaren aangeleverd gekregen en zitten nog met een licenties te klooien. Ik wil alleen even weten of de Bart Smit het ook doet, maar hun website is aardig down op moment.
"Gameplay at 1 PM PST" http://wwp.greenwichmeantime.com/time-zone/usa/pacific-time/convert/ 21:00 dus Edit: Toevallig begint hij net (21:50)
LOL mijn fout wist niet dat het al 9uur was geweest. Begint dus om 22 uur, maar er is nu al beeld. hapert wel.....
Zou in eerste instantie helemaal geen Ghost kopen, maar moet eerlijk zeggen dat die Extinction mode er wel leuk uit ziet. Zombies blijf ik geweldig vinden, maar dit lijkt me ook wel grappig. Misschien toch later eens kopen 2ehands. Ga er geen 60 euro meer voor uitgeven, maar 20 of 30 euro misschien nog wel.
Ik denk CryTek 3 kwaliteit. Nee serieus, die engine moeten ze echt wat aan doen. Het gaat om de verkopen, want je zult maar 13 jarige over een nieuwe engine horen roepen dat die fucking lelijke graphics maakt. Terwijl dat juist het tegenovergestelde is. Ik hoop maar voor ze dat ze volgend jaar een nieuwe engine hebben, want op de PS4 en One en met de huidige PC videokaarten, kan een 7 jaar oude engine echt niet meer.
Vind hem best mooi eigenlijk. Vind soepel lopen belangrijker. Kijk naar bf, loopt met te weinig fps en ziet er niet uit( lage resolutie)
Grafisch in orde en het bewegen, klimmen over obstakels is nog vloeiender geworden. Heerlijk is dat... Mappen zijn best groot is wel ff wennen voor mij.
Is niet erg, maar risico op campen is groter. Risico op spawn kills daarentegen minder, tenzij je dat debacle krijgt met een oude COD en BF van een paar jaar terug. Heb bij BF een keer een knife kill gezien op YT van de ene kant van de map, naar een spawnpoint aan de andere kant. Je moet gewoon 5 seconden de tijd krijgen om weg te rennen van het spawnpoint en dan zul je nooit meer iemand horen over spawnkills, behalve misschien de zeikjeugd die willen dat de game op speed gespeeld word. En vergeet niet dat je iets meer moet werken voor je kills met grotere maps, wat ik leuker vind dat zoiets als die beroerde Nuketown map. Asociaal klein was die, i.t.t. bij Gears of War I, de meester onder alle MP games met kleinere maps.