Cartoonist Gregorius Nekschot aangehouden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 20 mei 2008.

1. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Bron: http://www.nu.nl/news/1569122/10/rss/Cartoonist_aangehouden_wegens_discriminatie.html

Laat de discussie beginnen: vrijheid van meningsuiting of racisme?

Persoonlijk vind ik het ronduit belachelijk dat hij is aangehouden. Zolang iemand geen persoon aanvalt, maar een groep moet het kunnen. Verder vind ik de meeste cartoons die hij maakt wel flink smakeloos, maargoed daarom hoeft hij nog niet opgepakt te worden.

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik vind het weer eens diep en diep triest! Deze man maakt al jaren zulke cartoons, en nu in eens word hij opgepakt en sterker nog heel triest behandeld door een peleton politie. Zal wel weer komen door die linkse rakers, en dat meldpunt van discriminatie die lui zijn daar ook gek ze wisten dit al jaren. En als ze het niet eens zijn met zijn cartoons hadden ze dat al veel eerder moeten melden aan de heer G.Nekschot.

Bah waar gaat het heen met ons landje...=(

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een beetje rondgeneust op zijn site.
    Maar ik kan nou niet echt tot de conclusie komen dat hij discrimineert.

4. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het beangstigend dat wij als volk (wat voor het grootste deel niet religieus is), worden bestuurd door mensen die wel handelen vanuit religieus oogpunt(of daar veel teveel ruimte voor geven)

Er wordt de laatste jaren teveel verboden, teveel bemoeienissen van bovenaf.

Uitzonderingen maken voor bepaalde religieuse groeperingen op wetten die voor iedereen gelden.
    Een fototentoonstelling die niet doorgaat, omdat een stelletje religie fanaten dat niet willen.
    Dat een cartoonnist wordt opgepakt en geintimideerd door de politie...............dat soort dingen kloppen niet.

Nederland is een seculiere staat en dat moet zo blijven.

Ik gun een ieder zijn eigen religie(hoewel het beter zou zijn om al die rotzooi op te doeken), maar ik heb geen behoefte om de bijbehorende normen en waarden in mijn strot geduwd te krijgen.

5. Veno Xavier

Veno Xavier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige mensen hebben geen smaak, sommige mensen hebben geen humor, sommige mensen misbruiken het recht van meningsuiting. Maar als we alle mensen op moeten pakken die een van bovenstaande zijn, dan slapen de criminelen straks met 19 op 1 cel.

/EDIT: @jenamu6, dat krijg je met zo`n christenkutjesregering.

Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  6. Bassie_

Bassie_ Guest

Linkse rakkers weer :emo:

7. Veno Xavier

Leuk Bevonden:
    0
    Links heeft niks te maken met bemoedering, alleen met het eerlijk verdelen en gelijk behandelen. Dus eigenlijk is dit totaal anti-links want deze meneer wordt totaal ongelijk behandelt als je dat vergelijkt met mensen die al hitler-groetent over straat lopen ipv een paar onschuldige plaatjes tekenen.

edit/ ik kan niet spellen.

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Jammer dat het niet alleen aan de Christenen ligt ;) We kennen hier een multiculturele samenleving die gewoon al vanaf het begin was gedoomt te mislukken. Teveel culturen botsen met onze eigen normen en waarden, kijk om je heen.

9. Veno Xavier

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoel dat die bemoedering van de sameleving, steeds meer verbieden. Komt door de regering die we nu hebben, die voornamelijk bestaan uit christenen en wat is er nou christelijker dan dingen verbieden?

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Oh op die fiets, ja daar heb je wel gelijk in.

Ik doelde dan ook meer op het feit dat het niet alleen aan de regering ligt, maar ook aan de mislukte multiculturele samenleving waar een groot gedeelte van de bevolking niet eens weet wat het recht 'vrijheids van meningsuiting' betekend. En gaan daarom maar voor eigen rechtertje spelen, oftewel iemand omleggen als ze het er niet mee eens zijn, of bedreigen dat is ook helemaal in.

11. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    aanhouding etc is duidelijk een stap te ver, je geeft basically mensen alle moslims met te langetenen ( er zijn er genoeg zonder) gelijk terwijl ze dit niet hebben. Ik ben het niet eens dat multi-culti gedoemd is te mislukken, maar met dit soort acties werk je een negatieve gang van zaken alleen maar in hand.

12. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen die *vandaag* op zijn site kijkt voor het eerst, ziet niet de cartoons waarvoor hij is opgepakt. Er zijn er namelijk 8 verwijderd op last van justitie etc.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Belachelijk dat hij is opgepakt. Als je niet wilt kijken kijk je toch niet? Er zijn smakeloze dingen zat op deze wereld, het zou wat zijn als we alle mensen er achter er voor gingen oppakken. Het feit dat het hier ook nog eens om islam beledigende cartoons ging is natuurlijk geen toeval. Ik heb sterk de indruk dat de Nederlandse regering het gevoel heeft wat goed te moeten maken *blegh*

14. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ???? wat dan?

Ze hadden een verder onderzoek naar de rol v.d. AIVD in de moord op van Gogh moeten doen, of naar de oorlog in Irak

Dan hadden ze iets goedgemaakt....................nu maken ze alleen maar meer kapot.

15. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Op TV was er laatst een programma over, op Nederland 1 dacht ik. Het was blijkbaar normaal om met 10 man een man aan te houden in zijn huis. Officier van Justitie, assistente officier, onder-officier, brigadier, etc. etc. Heb ik ook maar van TV, dont shoot the messenger :+

Maar belachelijk ja. 3 jaar op zoek amehoela.

16. volley

volley Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    blijkbaar is het prima om mensen belachelijk te makken maar waag het eens om moslims ver gek te zetten en je word zo opgepakt. misschien zijn ze bang voor een terorristische aanval ofzo....

17. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je zegt slaat nergens op. De linkse rakkers? Ik ben zelf heel erg sociaal ingesteld, maar dat heeft NIETS met deze zaak te maken. En meerdere culturen naast elkaar is niets mis mee. Je moet gewoon de idioten de idioten laten en hen negeren. Zij die niet tegen de vrijheid van meningsuiting kunnen worden vanzelf bekeerd, of gaan zelf weg.

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Amen , ik ben ook links en vind deze actie ook belachelijk. Heeft niets te maken met links of rechts.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als hij Dicrimineert dan doet hij dat bij iedereen.

Weet wel zeker dat de AIVD achter de arrestatie zit.

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Tja, schandalig natuurlijk. Vrijheid van kunst en meningsuiting toch? Als je met elke bevolkingsgroep in Nederland rekening moet houden dan gaat dit verdomd saai land worden? Ik vond één van zn cartoons best grappig (Moslims bij Lingo, anyone?). De rest snapte ik niet helemaal. Wat complexe humor. Maar beledigend? Satire is een kunst mensen!

En dat van ''linkse rakkers'' slaat natuurlijk nergens op. Het kabinet wordt geleid door twee centrum-rechtse partijen (CDA en CU). PvdA heeft alleen een figurantenrol. Dus dat is zwaar gelul.

Deel Deze Pagina