[Casemodding] Show je casemodproject! (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, je moet toch wat als je een dode Xbox en wat vuurwerk van vorig jaar nog in je schuurtje hebt liggen. :D

2. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    hoeveel zit er in zo bus?
    btw: Verkopen ze Dupli Color ook in blikken?

Edit: Ik gebruik 1 van mijn dode xboxen om alles te meten en passen voor mijn nieuwe mod ;)

Laatst bewerkt: 9 jul 2005
  3. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    In zo'n bus zit best wel wat, mijn eerste (!!) spuitbus die ik ooit gekocht had, is een week geleden opgegaan 8)

Nee, ik denk dat het niet in blikken verkocht word. Dan kan je beter Flexa gebruiken.

Ik ga btw ook VGA solderen, net als dyna. Lekker high-def op m'n 32 inch LCD [​IMG] [​IMG] [​IMG]

4. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik haal er meestal 1 xbox uit (dus alle kappen) en nog iets kleins (controller ofzo).

5. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Verkeerde topic

6. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, verder met mijn projecten. Want daar heb ik al veel te lang niks meer van laten horen. De nieuwe gezichten hier zullen dus niks ervan afweten en de oude garde zal het wel weer zijn vergeten ;) , maar ik ben dus bezig met mijn NES. Ik ben er dus weer mee bezig en tegelijkertijd ben ik ook bezig met de xbox van mijn vriendin.

Eerst de NES. Ik ben nu bezig met een cartridge window bovenop de NES te maken. Dit doe ik met een Dremel ( _O_ ). Zo ziet mijn NES er op het moment uit:

Bij de xbox van mijn vriendin is nog niet veel gedaan, maar er is al wel een mooi pakketje vanuit Amerika aangekomen. Het is de custom jewel voor op haar xbox. Dit is 'm:

Dit was het dus weer voor het moment. Maar ik ga me dus ook maar weer eens flink wat bemoeien met casemodding :cool: .

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ongelofelijk, wat een dremel skills _O_ _O_ _O_

En die MadModder jewel is natuurlijk ook de bom....echt prachtig :D
    Hoeveel heeft die jewel je nou gekost? (als je het wil vertellen :) )

8. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor het compliment :)

"A custom jewel is 30.00 plus 6.00 for shipping. ($36.00 USD)"
    aldus LepPpeR, eigenaar van MadModder.

9. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Tjeezus wat duur!

Dremel skilz zijn top, maar is dat plastic nu niet erg zwak?

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dat zijn inderdaad flinke dremelskills. NES met Mario-window is toch wel even een mooi apparaatje.
    Dodge-logo jewel ziet er ook goed uit, al zou ik het er niet voor over hebben.

11. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    T'is natuurlijk maar net hoeveel geld je voor een casemod overhebt en de jewel is werkelijk een kunstwerk. Dat logo is namelijk in een dikkere jewel ingegraveerd, dus als je er vanaf de zijkant licht tegenaan zet (de ronde ccfl dus), dan zal alleen de dieper gelegen graveringen (het logo dus) oplichten. Maar je moet het echt een keer in real life zien, het is gewoon een kunstwerk op zich.

Het plastic is idd best zwak, daarom doe ik de grotere gedeeltes als laatst. Maar er kan een flink stuk plexiglas aan de onderkant worden bevestigd (flink wat plek in die NES). Dus het zal uiteindelijk wel stevig worden.

Graag alle volgende vragen die er nog komen in de andere thread zetten, zodat deze thread puur voor het showen van de projecten blijft. O-)

/edit:
    Bedankt :)

12. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    dubbel post

Laatst bewerkt: 10 jul 2005
  13. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Zéér strak werkje. _O_

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja maar toch, dat stukkie plastic kost hem nog geen dollar ofzo, en dan zet ie ff zijn laser edge apparaat ofzo(van zijn werk natuurlijk) aan en klaar....

15. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt :)

Daar heb je gelijk in. Maar zo werkt dat tegenwoordig met alles. Kleding wordt ook ongeveer hetzelfde gemaakt en toch betaald men meer wanneer er zo'n domme krokodil of een ruiter met paard erop staan. Je gaat me ook niet wijsmaken dat het prijsverschil van die kleding zit in dat ene kleine logotje.

Ik kan het niet maken voor dat geld en ik vind het geld meer dan waard. Ik snap wel dat je er zo over denkt, want het is ook veel geld. Maar het is (in mijn ogen) zo'n detail waardoor de uiteindelijke xbox boven andere "uitgebouwde xbox'en" komt te staan. Plus deze xbox wordt helemaal 1 thema, en dat kan je het beste benadrukken door al het mogelijke ervoor te doen (zonder overkill natuurlijk).

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm..neej... :cool:

Heel dat logo moet in een computermodel gezet worden inclusief de dieptes die gegraveerd moeten worden door de machine. De de dieptes die gefreest moeten worden moeten ook nog bij het logo passen, bekijk die hoorns maar eens, dat is niet zomaar een verdiepinkje. Over het verloop in diepte dus is nagedacht, en ligt ook totaal vrij voor de graveerder, deze krijgt alleen een plaatje aangeleverd. En er zullen best wel wat werkuurtjes in zitten, en het geld dus wel waard.

17. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, en dan sla je het model op en hoef je nooit meer een nieuwe te maken. :+

18. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat gaat echt lukken. Iedereen wil tegenwoordig dezelfde CUSTOM jewel... :{

Hoeveel dodge ram jewels ben jij al tegen gekomen in een xbox?

19. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    1-0 voor SV

20. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dit soort posts proberen we dus vanaf nu te vermijden :{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.