1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Show je casemodproject! (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een keer een Conrad inkoopactie willen organiseren, maar toen was er bar weinig feedback. Ik ga binnenkort aantal dingetjes bestellen (coax aansluitingen oa), dus als je iets mee wilt bestellen pm me dan even voor msn adres, dan regelen we dat. Als je bijvoorbeeld een los knopje wilt kan ik het in een enveloppie naar je toe sturen en dan delen we gewoon de conrad verzendkosten.

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nieuwe spullen binnengekregen heb weer wat mods uitgevoerd vanmiddag. Ik wilde de lawaaierige v1.0 GPU heatsink en fan verwisselen voor een passieve Northbridge Cooler. Dit heb ik dus gedaan. Hiervoor heb ik de Heatsink verwijderd, schoongemaakt met 'Vlekkentovenaar', schoongemaakt met alcohol. Daarna de thermische sticker onder de Northbrodge Cooler geplakt en de heatsink daarna op de GPU chipset geplakt. Die thermische sticker is echt retesterk! Ik kan mijn hele MoBo aan mijn gpu heatsink oppakken :D Die zit dus wel goed vast.

Toen ik toch al bezig was met al die rommel heb ik ook maar gelijk de CPU koeling verbeterd door koelpasta te gebruiken. Het spul wat origineel onder de CPU heatsink is lijkt namelijk meer op kauwgom dan koelpasta, en ik denk dat zilverdeeltjes beter koelen dan kauwgom :9. Hier hem ik dus ook de CPU en de heatsink schoongemaakt met Vlekkentovenaar en alcohol en CoolerMaster koelpasta (had ik nog liggen van plexikees) aangebracht. Hoppa, heatsink er weer op, klem er weer op en klaar is kees.

Hieronder een kleine fotoraportage van de vieze heatsinks en chipjes links en de schone rechts. Bij de CPU is natuurlijk nog wel koelpasta toegevoegd en bij de GPU de thermische sticker.

En het visuele resultaat:

En nog wat andere spulletje die binnen zijn gekomen O-)

Als iemand nog spulletjes met mij mee wil bestellen van de Conrad om verzendkosten te besparen moet ie het snel zeggen, want ik ga zeer binnenkort bestellen!

Edit: Ik heb al 2 mensen erbij!

Laatst bewerkt: 14 jun 2005
  3. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Nice! Dat word een mooie underglow met die CC'tjes ! :)

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Flex resultaat.
    Zit ook nog eens te kijken of ik nog wat met de Xbox ga doen of dat ik hem zo hou.

5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dat doe je ook pas 3 maanden 8)

Ik heb net een hdd uit elkaar gehaald, ziet er niet zo moeilijk uit...Ik ga een hdd-window proberen :cool:

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Klopt, laatste tijd niets van gekomen ivm school.
    En weet ook nog steeds niet wat ik precies wil, enkel andere kleuren of custom case.
    Moet dvd-drive ook nog eens afmaken. :)

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Underglow gaat er niet heel erg op komen...mischien een beetje. En dan zou het van de round ccfl komen. Ik ga een cool systeempje maken, wacht maar O-)
    De 2x 10cm cc´tjes zijn om de MoBo-Window te verlichten. Alhoewel...2...Ik dacht nou 2x 10 cm moet wel naast elkaar passen in mijn 23 cm brede binnenkant. Niet dus! Die dingen zijn gewoon 12 centimeter lang :eek: De echte lichtstaafjes zijn wel 10 cm, maar die blokjes zijn ook nog een cm aan weerskanten erbij. En ik weet nog niet echt of ik ze uit hun buisjes wil halen... Vind ik later wel een oplossing voor.

Heb gister een uur lang zitten nadenken over hoe ik de ATA-Kabel (nieuwe Ultra-ATA ;) ) moest vouwen :confused: altijd lastig als de ruimte beperkt is. Uiteindelijk een connector op de ata kabel een stukje moeten verplaatsen en om moeten draaien om tot een goede fit te komen. Maak er mischien nog wel een pic van.

edit: eej !SIC!...dat was hopelijk een oude hd die je open hebt gemaakt? :eek:

Laatst bewerkt: 15 jun 2005
  8. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Die HD was nieuw :cool:

Nah, hij is 2 jaar oud. Vriend van me had zijn voeding laten sterven, en daarbij kwam een hdd en een floppydrive mee de dood in. dus die heb ik maar een goed bekeken van binnen :)

Het is zeker te doen. Dalijk even een oude 2gb schijf gebruiken om te testen met plexi. Het zal niet mooi worden, gewoon ruw, maar als het werkt...:D:D:D

9. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn casemod wat ik ga doen als ik m'n nieuwe box krijg, over een maandje:

witte paint met 2 blauwe strepen
    eject leds
    doorzichtige jewel met cc'tje eronder
    sideglow en underglow
    switches voor alle glows
    controller ports verplaatsen
    ingebouwde dongle inclusief remote on/off mod

Op het plaatje zit de glow van de jewel er niet op, dat kreeg ik er niet mooi in het plaatje, en de glows lijken paars maar ze worden blauw:

[size=-4]XBOX template door Blindbug[/size]

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik denk dat dat heel moeilijk wordt (correct me if im wrong)
    dat wordt plamuren denk ?

11. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Cool Uriel :cool:

Hdd is open. Deze is dus opgeofferd om die van dadelijk goed te kunnen doen. Het is precies dezelfde.

@Killaz: Dat is ook moeilijk. Maar dynamike heeft het al gedaan. Hij kan een foto vast nog wel posten :)

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Nou vooruit dan maar ;) Maar er zijn op internet ook andere mensen de vinden die vier poorten rechts hebben.

Dit is wat er over is van een mijn v1.0 originele case. Het verhaal is: Ik had mijn plexicase gemaakt en ben de originele case van een andere xbox gaan modden. Ik vond het originele case modden na een tijdje niet boeiend meer en ben aan een nieuwe custom begonnen, de xcube. Eenmaal besmet met het custom-virus, kom je er niet meer vanaf :9

@ Uriel, weet je zeker dat je die drukknopjes zo wilt doen? Ik denk dat je ze beter op een rijtje kan doen of zoiets. De striping is tof! In deel 4 geloof ik staat ook een box met striping in een van de eerste posts, die is geel met blauw.

@ !SIC! Die hdd window gaat ownen!

13. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal zeker niet makkelijk zijn maar ik heb genoeg tijd om het perfect te maken. Die van dynamike ziet er strak uit, mijne krijgt natuurlijk ander uiterlijk maar het heeft hetzelfde idee :p

Die hdd window wordt ook mooi, je gaat dan denk ik, sinds je 2 dezelfde hebt, van deze een window maken zodat je die meteen op de goeie hdd kan zetten?

Ik hoop dat het lukt en het er goed uit gaat zien, mooie telefoon in weerspiegeling :9:9

Een update van de mijne, controller port ledjes erbij, de knoppen anders geplaatst (bedankt dynamike) en de jewel een glow gegeven. En, voor als het nog niet gezien was, alle merk dingen (dvd video, dolby digital, microsoft en xbox teken) worden eraf gehaald

Ik weet nog niet of ik de strepen recht wil gaan doen, of zoals hier "bobbelig" maar dat kan ik later nog bekijken wat mooier is.

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mike, lijkt het alsof de controllers poorten niet op 1 lijn zitten, of zitten ze echt scheef?

15. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Nou kijk, de voorkant van de xbox loopt als je van boven kijkt schuin. De 2 originele controllerpoorten zitten wél recht, de één is dus dieper dan de andere (kijk maar bij je eigen box). Dus de derde die ik heb toegevoegd is dus een stuk dieper, omdat hij van de andere kant komt. En omdat deze foto schuin van boven is, zie je dat extra goed. Hij wordt ook een beetje scheefgeduwd, omdat de poort tegen het metaal aan zit en nét niet past. Ik heb de frontpanel er hardhandig opgeduwd en er zit nu ook een scheurtje boven de derde poort (net te zien op de pic). Dit deed ik wel nadat ik al was gestopt met het project natuurlijk O-)
    Uriel moet dus ook goed opletten dat hij zijn poorten dus ook met de goede kant naar boven monteert.

16. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    De HD mod is GELUKT!

Foto's + filmpje.

Heb nu om te testen het plastic gebruikt van een dvd-hoesje, maar het is in principe hetzelfde als met hard plastic. Check maar :cool:

http://members.home.nl/punkdude/VIDEO_00054.mp4
    Filmpje openen in quicktime.

2 Screenies vanuit windows, om te laten zien dat hij het doet.

Ik = blij! :cool:

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nou hopen dat ie het ook blijft doen ;)

Leuk gedaan, al ben ik geen fan van windows.

//Edit

WTF dat geluid :confused:

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Coole shit. :cool:

19. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    Strak gedaan gek 8)

Die xbox ook in dat onderste plaatje, vette shit 8) ( = mijnes ;) )

20. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Even voor de duidelijkheid: wees voorzichtiger met een grotere capaciteit HDD, daar zitten de clusters namelijk dichter op elkaar, dus meer kans op failure.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina