1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!) **DEEL 2 **

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door snike888, 9 sep 2005.

  1. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    bij een computer winkel, koop een CCFL fan en haal de fan ervanaf, en je hebt je neon ring.
    pas je de fan en je HDD tray zo aan dat de fan erin past, en hbe je gelijk ook betere koeling (en stiller)
     
  2. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    laatst was er iemand die die usb draad aan zen s-controller maakte, is het met deze mod mogelijk je controller aan te sluiten op je 360 ?

    of is dit al besproken?
     
  3. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me niet, microsoft zal hier wel aan gedacht hebben, ik heb er hier nog zo'n controller liggen, zal het van de week eens proberen
     
  4. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    al geprobeerd?
     
  5. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    * is benieuwd
     
  6. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    nope><, shit vergeten

    zal dan maar eens deze week worden
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Bespaar je de moeite, het werkt niet. Net geprobeerd.
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan niet hoor :) Zou MS veel geld kosten als dat mogelijk zou zijn....

    edit: ja dat scheelt dus 1 min. SlurpG :9
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2005
  9. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    HAHAH idd.. alleen is niet slecht bedacht.. ik vind het zelfs een beetje raar dat j die oude xbox controllers niet kan gebruike... want PS2 en PS1 kon dat wel, is temiste een beetje eerlijk ! hoef je temminste niet WEER 35 a 45 euro neer te leggen om met je vrienden te game !
     
  10. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, het hoort er nou eenmaal bij, zullen we dan maar zeggen :) .
     
  11. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor mij geen modding, eerder een reparatie. Ik heb een controller waarbij de kabel half gebroken was vlak boven het punt waar het de controller uit komt. Ik heb 'm open geschroefd, losgehaald en de kabel doormidden geknipt met het idee er gewoon een stukje af te halen en het vervolgens weer aan elkaar te 'fixen'. De foto's kunnen dit verduidelijken:

    [plaatje]http://img325.imageshack.us/img325/7271/dsc073592323zn.jpg[/plaatje]

    [plaatje]http://img313.imageshack.us/img313/4542/dsc073592354pa.jpg[/plaatje]

    Nu heb ik dus een kabel en een controller, beiden met blootgelegde uiteinden vd kabel. Kan ik dit solderen of kan ik de draadjes van de controller loshalen en de draadjes van de kabel in het witte blokje op de printplaat drukken?
     
  12. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Solderen kan, uit eigen ervaring.
    Wat betreft het blokje op de printplaat weet ik het niet zeker, maar ik zou zeggen dat het moet lukken.
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk kan dat, je veranders niets aan het circuit, je kort alleen de draden iets in. Het is trouwens nog makkelijker om aan de puntjes aan de andere kant van de printplaat te solderen, daat zit al tin op.
     
  14. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    @ Dyna: Het klinkt handiger om de andere kant van de printplaat te gebruiken om te solderen inderdaad! Ik denk dat het handiger is omdat het een vaste ondergrond heeft, i.p.v. de kabeltjes (als op foto 2) in het luchtledige ;) te solderen. Ik heb echter geen soldeer-skills, maar ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Ik heb niets te verliezen, nu werkt 'ie immers ook niet :) Bedankt heren!
     
  15. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox is over een maand of 2,3 alweer 4 jaar oud (ik heb een versie 1.0, heb ik opgezocht op een website van de genoemde links in de startpost) en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar laatste tijd lijkt hij wat slomer.
    Ook krijg ik heel kort (niet eens een seconde) een harde brom als ik hem opstart en tijdens het laden horen soms de dvd sneller spinnen geloof ik (kort zoemgeluid wat dan weer minder wordt).
    Ik heb hem laatst (toch wel met pijn in mn hart) opengemaakt om hem schoon te maken en vooral de ventilator op de cpu (die kleine iig :p) was erg stoffig, ook de dvddrive is volgens mij nog stoffig, maar die heb ik nog niet uit elkaar willen halen (hij werkt nog goed, maar lijkt het moeilijk te hebben soms).

    Mijn vragen aan u zijn dan ook:
    -kan ik de dvddrive verder uit elkaar halen om hem schoon te maken zonder gevaar (niet alleen de lens)?
    -hoe krijg ik die harde brom eruit (en soms lichte tikjes)?
    -kan ik de xbox stiller krijgen, want bij dvd's is hij soms erg luid (de website in de beginpost werkt niet over dit onderwerp)

    Heb trouwens een Western Digital HDD en een Thomsom DVDdrive.
    PS wil het graag allemaal zo origineel mogelijk houden een andere (stillere fan) is echter geen probleem (mn xbox werkt al jaren zonder probleem en ik verander niet graag een winnende formule ;)).

    Bij voorbaat dank. :+
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2006
  16. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    _O_

    Misschien word ie stiller door er een nieuwe fan in te stoppen..
     
  17. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja had ik al bedacht, zit alleen te twijfelen of ik een nieuwe Xbox fan erin zal doen (al gezien voor 9 euro ofzo) of een pc fan met leuk ledje erin. :+ Ik weet al dat ik 80 mm moet hebben, daar moeten dan 2 hoekjes af zodat hij past geloof ik, alleen ik weet niet welke aansluiting het is.
     
  18. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    allang geen foto's meer dus effe 1ne platsen die ik wel cool vind ;)
    [​IMG]
    cool vind je niet? ;)

    maar dit dan :eek: een heel coole casemod :D hahaha
    [​IMG][​IMG]
    heb beetje rondgekeken en deze stonden er niet op :)
     
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Die zijn al heel oud, we hoeven niet te weten wat jij cool vind. Vragen? Geen vragen? Post dan niet hier.
     
  20. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    wou beetje leven in de topic wekken :)

    sorry daarvoor :{
     

Deel Deze Pagina