1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!) **DEEL 2 **

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door snike888, 9 sep 2005.

  1. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    k dankje:), dan kan ik weer verder
     
  2. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is niet helemaal waar. Zwart is in beide gevallen gewoon ground. Zoals jij het zegt zou er op de gele dus uiteindelijk 24v staan, en op de rode 10v.
     
  3. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat dacht ik al, omdat het niet veel uitmaakt wat je allemaal op 1 ground aansluit
     
  4. soccer2005

    soccer2005 Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je dus bijv neon op elk draadje aansluiten??
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja, ze gebruiken die kleurencodes voor de lol, gewoon het eerste draadje pakken wat je kan vinden.
     
  6. soccer2005

    soccer2005 Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    ow ok dat is simpel zeg. en dan met andere neon op ander draadje?
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    sar·cas·me (het ~)
    1 bittere, bijtende spot
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee joh, gewoon laten proberen |:-
     
  9. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Lol, ik lig helemaal dubbel hier.
     
  10. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn projectje tot zo ver, een oude dvd speler
    foto's zijn gemaakt met me foon
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    iemand nog ideen hoe ik het aan uit knopje het beste kan plaatsen
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Het mooiste zou zijn om gewoon de originele power en eject knop van de dvd speler te gebruiken.
     
  12. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    dat heb ik al aan gedacht maar die zit helemaal in de hoek en dat pcb'tje heeft van die uitsteeksels waar ook die ledjes opzittenof maakt het niet uit als ik die eraf haal(ik heb dat ding nog niet goed bestudeerd)

    ps: ik stop er geen dvd drive in

    de koeling zit ook goed, want na een uur aan te hebben gestaan is hij niet hoger dan 52 graden
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Desnoods laat je dat hele frontpanel weg, en verleng je gewoon de goede gele draadjes.
     
  14. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, zal ik eens overnadenken

    onderkant pcb'tje
    [​IMG]
    de rechtse is de on knop

    heb ik het nou verkeerd of moet ik dan de rechtse 2 gele draadjes op een nieuw knopje aansluiten
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  15. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    Originele knoppen van de DVD-speler?
    De meeste van die knoppen zijn standaard aan/uit schakelaars en de ledjes springen gewoon aan als dat circuit stroom krijgt. Zoek waar de console knoppen (power/reset) en leds (status) aansluiten op het moederbord. En dan sluit je ze gewoon aan. Kan je mooi de DVD-speler in al zijn eigen stukken houden, en heeft toch elk onderdeel een degelijke functie.
    Ahja de leds die je niet gebruikt kan je verwijderen. Indien verborgen achter een stukje plexi dan blijft die plexi altijd donker. Indien led direct zichtbaar, dan laat je de led gewoon zitten en zie je hem altijd inactief.

    //sec. ben nog aan't editen
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    De meeste dvd spelers, zoniet alle dvd spelers, hebben gewoon exact dezelfde drukknopjes als op je power/eject pcbtje.

    @geForce, gewoon de spoortjes van die knoppen naar (op het plaatje) onderen volgen, kijken naar welke pinnetjes ze gaan. Even testen door de pinnetjes met een schroevendraaier of wat dan ook te verbinden, en je weet welke punten je moet hebben.
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Leuk, zo'n 80gb hdd. Tot over 2 dagen.
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahaha :D

    Het hele eject dingetje vervangen kan idd. Heb ik ook in mijn cube gedaan. Ergens op X-S staat ook een plaatje met alle functies van alle pinnetjes.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  19. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Aahjoh, je gaat hem tog niet bannen omdat er 80 gig bij staat?
    Hij kan moeilijk niks zeggen en hem later laten uitleggen waarom dat erinzit...

    Nu kan hij geen wip foto's posten, dalijk worden de leden nog ongeduldig ;)
     
  20. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ongeveer een dik uur en heel wat nieuwe kennis later:

    aan geForce:
    Heb net de foto van je dvdmod eens goed bekeken. Een duidelijk schema of foto zou ik kunnen gebruiken. Je foto's zijn nogal wazig. Ik zal nog ff googlen want ik ben ook wazig ;)

    Ik vind het eigenlijk niet slim van je om die xbox in zo'n oude behuizing te gaan plaatsen.
    Er zijn totaal geen verluchtingsgaten in die dvdbehuizing. Het lijkt me ook geen zacht metale behuizing te zijn -> warmte blijft opgestapeld. (kan je direct weten door het gewicht) Zorg ervoor dat er voldoende airflow is en niet enkel langs langzij of vanachter, je zal die kast altijd horizontaal hebben staan. Warmte stijgt en alles zit zo dicht opeen dat de warme lucht niet altijd weg kan.

    Heb het ff aan mijn pa gevraagd i.v.m. die powerbutton. Je kan die knop verplaatsen door al die geel kabelkes te gaan verlengen. Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een deftig schema of een foto van die connectie zelf op het moederbord.​



    Enkele tutorials. Altijd handig om te weten.



    Ahja want heb net ook telefoon gehad van iemand met een serieuse fout tijdens het modden, Ik laat het modden wel tot de garantie om is.
    Warning: Opening your Xbox will void the warranty and carelessness will cause damage to your machine.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006

Deel Deze Pagina