1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!) **DEEL 2 **

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door snike888, 9 sep 2005.

1. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Is het de moeite waard om een premiun bus te kopen? Want anders ben ik best veel goedkoper uit.

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Jewel verwijderen...

Leg de bovenkant van je case een tijdje in het vriesvak van de vriezer (het koudste dat je hebt). Het water in de lijm onder de jewel zal hard worden en zijn plakkerigheid voor een deel verliezen. Na één of een half uur kun je proberen op de binnenkant te slaan dan zal de jewel er mischien zo uitvallen. Bij mij viel hij er niet meteen uit, maar toen ik heb even bewoog met een schroevendraaier in het randje viel hij er zo uit.

Bij sommige mensen schijnt dit niet te werken, dan gebruik je de fohn methode. In plaats van dat je de lijm door kou hard laat worden ga je de lijm zacht maken met hitte. Blaas met een fohn hete lucht op en onder de jewel. Houd een platte schroevendraaier bij de hand en probeer telkens of er al beweging in de jewel is te krijgen. Op een gegeven moment kun je hem omhoog wippen en zal hij er ook afkomen. De kans op beschadingen aan de case of jewel is wel groter met deze methode, maar soms is het de enige werkende methode.

Je jewel doorzichtig maken doe je terpentine. Heel lang wrijven met een doek of keukenrol met terpentine en het groen komt eraf. Dit kan soms heeeel erg lang duren.

Zullen we dit een keer in de startpost zetten? Dit hebben we al 100x uitgelegd, en er is niet echt een tut voor.

Laatst bewerkt: 13 sep 2005
  3. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat xboxmaster 2 er ook last van had

4. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Een paar domme vrienden van me broer zagen hoe ik dat er met Snike uit zat te slopen (dat stuk metaal). En toen zeiden ze dat dat tegen straling was. Dus hij even later: moet je opletten. Ik leg deze telefoon er bovenop (was een telefoon van een andere vriend van me broer). En belde dus (van vriend 1 naar vriend 2). En er gebeurde niks. En toen zei die even later dat het weer tegen de warmte was. Zodat de warmte goed geleid.

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Het is tegen straling. Officieel een RF (Radio Frequency) shield. Mijn customs hebben er ook nog nooit last van gehad, deze hebben totaal geen shielding meer. Terwijl mijn box pal naast een grote verstreker staat (wel een goede, dus deze zal wel eigen shielding hebben). Maarja sommige mensen hebben er last van, sommige niet. Kwestie van uitproberen.

6. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    owkey thanx voor de tips!

7. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    sorry lees deze post nu pas, maar waar zouden ik/moderator dat moeten zetten dan? kan je dat online zetten en gewoon bij de links zetten?

8. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    in de beginpost :)

- ik ben nu bezig met xbox van een vriend, kan ik de risistors van 100 w die je gebruikt voor diff. led's ook voor heldere gebruiken, dit heb ik wel gedaan, ze doen het maar weet niet voor hoelang

oftopic edit waar zijn mijn mede-casemodders gebleven :'-(

Laatst bewerkt: 28 sep 2005
  9. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan een custom kees te maaken maar weet iemand waar ik dan speciaal op moet letten?, of mischien een site waar het staat

10. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het belangrijk is dat ie erin past :9
    en een goede airflow binnenin lijkt mij ook wel belangrijk..

kijk maar eens op Dynamike's worklog daar staan veel plaatjes van zijn custom cases. O-)

11. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ga rustig te werk en denk goed na wat je wilt. Een goede voorbereiding is echt nodig. Ga voor de rest rustig te werk en neem de tijd.

Het zijn algemene tips, maar vooral de custom cases vergen veel tijd en geduld.

Veel succes ermee!

12. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Hoe je alles in elkaar gaat zetten, wat voor gereedschap je nodig hebt, hoeveel geld het je gaat kosten etc.

13. ownaap

ownaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk heb ik mijn post in de verkeerde thread gezet, daarom post ik em nu maar in de goede ;) :

Ik heb laatst in mijn controler stukje die je in xbox stopt lichtjes gezet, ziet er heel vet uit maargoed.(Dit: http://www.xbox-scene.com/articles/controller-glow2.php) Nu wil ik graag lichtjes die zeg maar aan de onderkant van de xbox komen

Niet die bij de jewel maar die helemaal onderaan.. Ik heb geen idee hoe dat moet, is hier iemand die mij een goede tutorial kan geven?

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Deze thread is idd beter...

Je kan dit doen met ledjes, of met 2x 10cm cc'tjes (cold cathodes). Beide methoden zijn al vaker gedaan door mensen in deze thread. De methode met Cold Cathodes is zonder solderen, maat je moet wel de cc'buisjes iets aanpassen om ze erin te passen.

Als je kan solderen (denk het wel, aangezien je vorige mod), kun je ook ledjes gebruiken. Er is wel ergens een tutorial hoe je een redelijke underglow maakt met 4 leds, maar ik weet niet waar die staat. Als je een beetje iets snapt van elektronica kun je ook wel zelf bedenken hoe je dit kan schakelen (ledjes paralel of in serie). Je kan ze aanluiten op de stroom van je controllerpoorten, of de stroom van je harde schijf.

Er zal vast wel ergens een xbox underglow tutorial staan, ff google....

edit: ej, via de link naar de XS CasemodFAQ in mijn eigen sig kwam ik op de tut die ik bedoelde: klikkiewikkie

Laatst bewerkt: 2 okt 2005
  15. ownaap

ownaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk eens aan, precies wat ik bedoel! Heel erg bedankt dynamike! :D _O_

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien is het leuk om een keer foto's te maken van je mods en ze in de andere thread te showen. Veel succes...

17. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Die mod met 4 ledjes kan je beter niet doen. Ik heb 'm zelf ook bij 1 van de xboxen gedaan en het resultaat was niet wat ik gehoopt had. Je moet ongelofelijk sterke ledjes hebben, wil je het resultaat op die foto in de tut bereiken. Je kan beter die tutorial gebruiken, waarbij slurpgeit iets van 13 ledjes tegelijk om zeep hielp. Ik heb die tutorial (nog) niet geprobeerd, maar die heeft naar mijn mening meer kans van slagen. Ook heb ik de underglow al een keer gedaan met ccfl en dat ziet er ook zeker niet verkeerd uit. Toch zou ik zelf voor ledjes gaan, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

18. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Voor de derde keer, die ledjes hebben het overleefd, alleen de draadjes waren dood 8)

19. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik wil mijn xbox een beetje casemodden. Gewoon de simpelste dingetjes waar je geen techneut voor hoeft te zijn. De engelse FAQ op xbox-scene om je aan-uit licht in rood te veranderen is een beetje onbegrijpelijk dus weet iemand een nederlandse FAQ voor da en andere makkelijke dingetjes. Verder ga ik mijn Jewel doorzichtig maken maar da's geen probleem.

//EDIT\\ Heb ut al: de 9 kabels naast elkaar daar moet je nr: 7 en 8 verwisselen en 4 en 5.

20. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Dus ik heb voor niks staan te huilen bij die emotionele toestand?? :'-(
    Maargoed, bij die tutorial moet ik iig altijd aan jou denken :cool: .

Deel Deze Pagina