1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!) **DEEL 2 **

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door snike888, 9 sep 2005.

  1. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    schuren etc hangt af van welke verf. maar indien (en heel waarschijnlijk) autolak is dan:
    schuren, reinigen
    1 laag grondverf (zeker niet vergeten)
    dan 3 lagen verf. (heel dunnetjes spuiten, de onderste laag moet niet eens volledig dekken)

    best je spuitbus op zo'n 25-30 cm van het oppervlak houden, dan kan de verf mooi nevelen.

    primer of grondlaag is niet altijd nodig maar heeft toch zijn nut. ook al schuur je je opp. niet helemaal kaal, dan zou ik toch lichtjes schuren zodat de primer kan pakken en dankzij deze primer zullen de volgende lagen zich ook volledig hechten.

    Let goed op als je gaat spuiten rond deze tijd. Houd liefst ramen en deuren gesloten (tenzij het niet anders kan tijdens het spuiten zelf maar bij het drogen zeker!) want anders heb je zo'n mooi gelig effect van de pollen...
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2006
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Onzin, ik heb gewoon ooit mijn xbox een beetje schoon gemaakt (iig dikke stofdeeltjes enzo) En toen 2 à 3 laagjes gespoten. Was met dulpicolor en das ook autolak.

    Nu zo'n 3 jaar later zit het er nog als nieuw op.

    Komt mede door het profiel van het kunststof waarvan de xbox gemaakt is.
     
  3. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    True, maar er zit ook wel aardig verschil in autolak, Duplicolor is nou eenmaal erg goed.
     
  4. wicky NL

    wicky NL Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ke:) tnx...tis glukt :)
     
  5. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ja duplicolor ok, maar der zijn ook mensen die zo'n verf bij de lokale doe-het-zelver halen en daar zit ook veel brol tussen. Nouja, ik werk met speciale verf voor mijn mods. Ook voor de X360 heb ik onlangs mijn paint besteld, tegen september heb ik hem. Candy Apple Red. Dure verf maar ferm kleurke :D
     
  6. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    waar haal je die dan? of bestel je die dan?:confused:
    en wa ben je dr dan voor kwijt? wil ook wel iets met special paint maar weet niet wat ik daar ongeveer voor kwijt ben...............
     
  7. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    nou qua verf heb je een heleboel opties,

    1. Je kan naar de halford's gaan en daar duplicollor halen in een van de standaard kleuren
    2. Je kan boels bellen en een verfspuit huren(met of zonder luchtdruk compressor) en bij je verfboer specialen verf halen (zelf samen gesteld) en een unieke verf krijgen

    het is natuurlijk logische dat optie 2 een stuk duurder is maar dan krijg je wel een veel mooier resultaat en een unieke paintjob.
    Persoonlijk heb ik een verfspuit en een compressor dus ik heb mijn case een uniek kleurtje gegeven...
     
  8. kaasbever

    kaasbever Active Member

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is mijnes momenteel. excuus voor slechte foto. Er komt in het midden zoals op de 2e foto een window. in de xbox komen nog 4 led staafjes. blauw denk ik. Ook is een chrome faceplate onderweg. De lijntjes zijn overinges zilver ook

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zal morgen of overmorgen weer updaten ;)
     
  9. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    West Coast Customs :p een kameraad die importeert velgen via hun en zo ben ik er dus aangeraakt. Candy Apple Red is nogal een moeilijk verkrijgbare kleur. Er is ook maar 1 fabrikant van (bij mijn weten toch)

    prijskaartje voor 2,5L verf. (voor met compressor te spuiten) 295€ zonder verzending of import...

    en waarom geef ik zoveel geld uit aan die verf? Daarom:
    [​IMG]
     
  10. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    Doh!! doe normaal :p
     
  11. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    damn.................. nou das me toch iets te duur voor mn xbox man.shit ey.nou, als t dat wordt dan wordt het wel een vet ding man._O__O__O__O_

    heb btw een ander vraagje aan jullie: is paint brush een optie? familioe van mij heeft zo een installatie maar ik weet niet of dit mooi wordt. jullie een idee of iemand met ervaring?
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is dat mooi. Mijn cube heb ik ook met een luchtaangedreven spuitpistool gedaan op school, en geloof me: hij is smooth ;) Alleen zaten daarvoor wel 4 goede lagen spuitplamuur en heel wat uurtjes schuurwerk.
     
  13. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Je vergeet wel dat spuitplamuur voor partucilere (?) iets moeilijker in liter vorm voorkomt ;)

    @mista B
    Als je de optie heb moet je natuurlijk hem pakken, met air is het 9,9 keer beter/mooier.+ je zoals ik al eerder zei je hebt de keuze op een zelfsamen gestelde kleur te maken/kiezen.
    Vergeet niet dat je wel specialen verf nodig heb en de verf niet zomaar bij je lokalen Praxis kan laten maken!

    Het is niet de vraag waarom ,maar waarop je de verf gaat spuiten:9
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het ook in spuitbussen bij de gamma van Albastine O-)
     
  15. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    @Falcon waarop? de hele X360 + eventueel controller etc. Mijn lege pckast die ik vandaag op't werk heb tussengepakt. De rest van de lak weet ik nog niet wat mee te doen, maar 2,5L was het minste wat ik kon bestellen dus ja... (misschien bijbestellen en onze oude Renault R19 herspuiten, dat gaat wel geen zicht zijn :p)

    nee hoor, ik heb jaren aan pcmodding gedaan, en die sleepte ik ook mee naar lanparty's etc. dus veel krassen enzo. Maar die Xbox staat mooi stil en zal nooit niet meer verplaatst worden (buiten tijdens het modden :p)
    De lak (Praxis en consoorten) bladert makkelijk af als je ergens een tikje ofzo gehad hebt. Ik wil gewoon een deftige stevige lak.
    En die mooi en uniek oogt. ik heb al verschillende mooie rode Xmods gezien, maar geeneen die ik echt "WOW" vind.
    Of ik de controller ook ga doen weet ik nog niet maar waarschijnlijk wel mij kennende :p

    Nu heb ik nog een vraagske. Die cover is die van metaal? of van kunststof? en welk soort???

    't zit namelijk zo dat ik een deel van het modden (vooral omhulsel en controller) op mijn werk ga behandelen. Ik ben nl. Plasmaspuiter. Ik verf metalen onderdelen met een waterstofvlam van 10.000°C en speciaal chemisch poeder die voor een roestvrije/krasvrije/waterbestendige/hittebestendige/... laag zorgt.
    Maar als dit geen metaal is kan ik die daar al niet mee coaten. Maar der staan nog genoeg andere machines voor andere materialen. Nu moet ik enkel te weten komen wat product dat dus is en dan de juiste behandeling zoeken.
    Zowiezo eerst zandstralen (oh and by the way I love my new job ;) )

    En als mijn mod tegen dan mislukt (je weet maar nooit) dan mod ik gewoon een aludesktop pc en vlam ik daar de hardware in.

    //edit: @dynamike, die spuitbussen van de gamma, praxis etc dat is lak, spuitplamuur is nog iets heel anders.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  16. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee ze hebben daar toch echt spuitplamuur.
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha, ik heb toch echt een busje thuis staan waar met grote letters spuitplamuur op staat :9
     
  18. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    hier in de gamma toch niet te verkrijgen :p maakt niet uit mijne lak is al besteld. Ik had graag een antwoord op mijn andere vragen.
     
  19. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    De kap van de XBOX is gewoon plastic fantastic, 10000 graden Celsius lijkt me dus ietwat veel, lol _O_
     
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Bij 10000 graden celcius verdampt zelfs metaal.
     

Deel Deze Pagina