1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!) **DEEL 2 **

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door snike888, 9 sep 2005.

  1. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    nou het is nl zo dat ik hier een gebroken kabel heb liggen en die is gemaakt met kroonsteentjes dus alles ligt naast elkaar. doet het ook nog en sow dus ja het zou handig zijn als ik daar verder mee kan. hoef ik alleen die vga kabel dr aan te maken en klaar, snappie?

    ist btw ook mogelijk om een scart aansluiting dr aan te maken? want ik zat er aan te denken om dr dan meteen 3 aansluitingen op te zetten aan de achterkant: scart, vga en tulp. maar kan dit? zo ja, hoe want dr staat geen tut op xbox-scene.com of zo en verder heb ik dr ook geen gevonden om dr zelf een scart aan te maken.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2006
  2. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals je hier kunt zien heb je om tussen de aansluitingen te kunnen switchen schakelaartjes nodig, ikzelf heb dit direct op de mobo gedaan met een composite en component in mijn custom case
    [​IMG]
     
  3. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Pas wel op met wat er wordt gepost hier, t.a.v chips enz..
     
  4. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    damn dat wordt solderen.....................:eek:
    moet wel ff een weekje w88 want ik zit midden in een proef werk week potver****************. altijd als je dr eindelijk lkkr inzit komt dr iets wat voorrang moet krijgen. mja het komt wel goed:9
     
  5. Green-Gobblin

    Green-Gobblin XBOX-Master(Holland)

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was van plan om een andere dvd speler in mijn xbox te bouwen...
    en had het ook nagevraagt aan iemand die ook xboxen ombouwt en die zei ja dat kan je gewoon zelf doen

    maar nu heb ik vandaag een dvd speler van Aopen gekocht voor 28 euro
    dus ik wou die gaan inbouwen.
    maar je raad het al die paste niet :p en ook de aansluiting van het stroomkabeltje was heel anders

    weet misschien iemand waar ik een dvd speler kan kopen die wel erin past ?

    alvast bedankt
     
  6. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Omg, niet elke dvd speler kan erin. Je moet echt de xbox spelers hebben. Of een samgung of LG drive ombouwen. Maar die aopen gaat niet werken, voor originele games iig.
     
  7. Green-Gobblin

    Green-Gobblin XBOX-Master(Holland)

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of dit het goede topic is om hier over te praten maar ik zit met een probleempje :mad:
    mijn ide kabel van mijn xbox is kapot gegaan, 1 van de stekkers is los gegaan

    weet iemand misschien waar ik een nieuwe kan kopen ?
    ik had ook iets gehoord over een ata166 upgrade ofzo

    bedankt alvast
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    jup gewoon een ata133 of ata166 kabel kopen bij een pc shop. Let wel op de lengte.
     
  9. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou echt niet weten waar ik dit moet vragen. Maar ik vind dit wel een leuke plek. Ik hoop echter dat jullie het weten.

    Zit dus met een probleem. Wou me Creative PC speakers op m'jn Xbox360 aansluiten. Hiervoor had ik dan een AUDIO TULP FEMALE naar JACK STEKKER FEMALE verloopstuk nodig. Heb ik verder nergens kunnen vinden.

    Had dus iets anders bedacht:
    Ik wou dus een verlengstukje kopen voor de AUDIO TULP. Dan knip ik het MALE uiteinde eraf en soldeer ik die kant aan de audio draad van de set.

    Even een schemaatje:
    [​IMG]
    Ik wil dus aan de draad gaan solderen die normaal in de PC zit. Dat draadje bestaad uit 2 kleine draadjes.
    Verder wou ik m'n jack stekker behouden, dus wou ik VOOR de jackstekker solderen.
    Nu het belangrijkste: Is dit allemaal mogelijk??

    Op deze manier zou ik dan de jackstekker willen hebben:
    [​IMG]
    Denk hierbij even 2 Jack stekkertjes waarin die van de Xbox360 passen.

    Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, anders stel ik dezelfde vraag ergens anders wel.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2006
  10. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hier wel een kabel die van tulp male naar jack stekker male gaat, en van jack male naar female moet wel lukken toch?
     
  11. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, zou wel kunnen lukken. Ik blijf nog steeds ff zoeken. Als het maar aan elkaar past. Uiteindelijk moet ik een JACK MALE met een AUDIO TULP MALE verbinden.
     
  12. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    let er wel op dat je bij die kabel met groene uiteinde eerst meot uitzoeken welke van de 3 de ground is

    edit: ga gewoon naar een audio/video zaak en neem de kabeltjes mee
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2006
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee, dat is moeilijk, Binneste koperen draadje is Plus, ijzer dat om het middelste plastic gedraait zit is ground.
     
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het moeilijk is, is het niet voor mij weggelegd. Ben zoiezo bij een aantal zaken geweest. Er werd mij verteld dat het niet bestond, dat wat ik eigenlijk zocht: JACK FEMALE naar TULP AUDIO FEMALE.
     
  15. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is denk ik opgelost. Deze heb ik nog. Die gebruik ik dan samen met deze.
     
  16. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
  17. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, klopt, dat is de oplossing. Heb dan de 3,5 mm verdie nodig, en die heb ik gevonden bij Alle Kabels. Zie vorige post.
     
  18. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraag. de voeding van de xbox, moet ik die afschermen tov van de hdd in mn custom case? want volgens mij moet dat wel ivm magnetische straling..... weet iemand dat toevallig?bij voorbaat dank alvast
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoeft niet. Zit er in een gewone case bescherming? Nee.

    Je hebt wel zoveel magnetische straling nodig wil jij een hd slopen dat je tv er al mee opgehouden is.
     
  20. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    toen ik een custom case(metaal o.a.) maakte kreeg ik een keer 230v door mijn lichaam:+, dus daar moet je ook wel even voor opletten
     

Deel Deze Pagina