1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!) **DEEL 2 **

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door snike888, 9 sep 2005.

  1. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    sry dubbelpost... internet doet hier raar :confused:
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2006
  2. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, mijn case...:+

    k ga tmrw mn koelertje halen met rode ccfl. vandaag mn controller gedeeltelijk gespoten. rood met zwart.alleen rood gedaan. tmrw zwart. pics komen dalijk, ben ze aan t uploaden op mn pc. met me tel gemaakt maar schrik niet, das toch 3,2 megapixel:9 kwaliteit pics ligt dus aan mezelf....

    maar verder over mn case: controllerports zijn geboord, moet ze alleen nog ff ovaal maken( gaat even duren denk ik voordat dat mooi is...) dvd-lade gat moet nog getekend en gezaagd worden. ga k als laatste doen zodat ik de xbox maar 1 keer hoeg te demonteren.t gat van mn dvdkit ontvangertje is getekend en bijna gezaagd. ben nu bezig met mn adelaar voor op de zijkant te perfectioneren. wordt tmrw uitgesneden asl ie vanavond af komt. pics had ik d8 k al eens gepost. zal m dr dalijk wel ff bij zetetn voor het hele plaatje van mn projectje... wordt dit meteen een samenvattende update:9:lol:

    voor de rest, mn standaard koeler(standaard koeler vd xbox, 7V) is gemonteerd op het achterplaatje, scartaansluitingen ook. switches moeten nog gekocht worden, k wil van de switches met een rood ledje dr in die aan gaat alsie aan gezet wordt, ben k nog aan zoeken... stroom toevoer is klaar, pc female aansluiting zit er op. ben bezig met een staandertje voor mn 12V koeler boven mn processor. heb k btw ff een vraagje over. tis nl zo dat doe koeler 3 draden heeft, een rode, een gele en een zwarte. zwart is ground, rood=5V en geel=12V of is dit anders? dacht van niet maar beter 2 keer vragen dan dalijk iets verkeerd doen:9

    k heb gister een verdeel doosje gekocht voor de ethernet aansluiting(van 1 naar 4), hiervoor moet nog ff een plekje gemaakt worden. weet niet waar maar dat zie k wel:9 k ga tmrw ook ff leds halen voor mn controller en een weerstandje voor mn ledje dat als oog gaat fungeren bij de adelaar.

    MAAR dynamike, ik heb nogsteeds een vraag over mn printplaatje met mn powerbutten. ik wil de ejectknop en de power knop los van elkaar hebben maar hoe mot k dat doen?

    pics komen zo...

    edit:: daaaaar zijn de pics dan!!\o/

    controller alleen afgeplakt

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    en mn verneukte controller na het spuiten... haal net de tape los en kom erachter dat de tape ******** niet goed vast zat en had los gelaten GVD:mad::mad::mad: komt wel goed met het zwart mja, wel klote dat het niet in 1 keer goed is gegaan...

    (pics kunne wazig zijn, mijn fout...)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    die "e" op de volgende pic was bedoeld voor mn ethernet, moet nu wat groter worden denk ik :+:lol:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    en mn adelaar motief. niet het perfectioneerde waar ik nu mee bezig ben:9

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2006
  3. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, die paintjob is flink verneukt.. :p
     
  4. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    i know i know i know...

    :'-( :'-( :'-(
     
  5. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik het best 1 of 2 mm van mijn stuk plexiglas afhalen? En kan iemand misschien wat uitleg geven over cold cathodes? O-)
     
  6. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een dremel of schuren. pas wel op dat je geen krassen maakt op je plexiglas.!
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    dremel gaat te hard voor 2mm denk ik. Schuren zou ik doen.

    De rest van je plexi gewoon afplakken met schilderstape ofzo, iig beetje bescherming

    Cold cathodes sluit je gewoon aan op de stroomkabel die naar je hd vd xbox gaat. Zit alst goed is een splittertje bij
     
  8. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik de cathodes het best/goedkoopst kopen? :)
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    check tweakers.net pricewatch en dan casemod spullen ofzo.

    Is namelijk gewoon pc casemod spul
     
  10. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    En nog eventje een noobvraagje: Als je met de dremel in je case snijdt/slijpt met welk soort opzetstukje kan je dit dan het best doen? Het moest toch op een laag toerental he? Want nu doe ik iets fout want ik ben meer aan het smelten door de case dan snijden :)

    Laat maar, weer :p
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  11. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    weer een update-je...

    vandaag ff naar een pc winkel gegaan om een koeler metrode ccfl te halen. kom k daaar, hebben ze hem niet:mad: echt baggerrrrrr... heb wel tulp aansluitingen gekocht om mn geluid direct naar mn versterker te sturen:cool: nog niets gedaan aan mn controller... geen tijd voor gehad. laat het wel weten als het zo ver is.

    k zit nog steeds met mn vragen trouwens... kan IEMANd mij AUB helpen? k moet gwn weten hoe k dat moet doen om verder te kunnen...:'-( :'-(
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je die? Ja, daarvoor moet je de schakelaars van de printplaat halen en ze ergens anders op ziet te zetten. Ik zelf heb heel de printplaat opnieuw gemaakt. Met behulp van dit plaatje hieronder, weet je elke functie van elk geel draadje wat uit het plugje op het MoBo komt:

    [​IMG]

    En zo heb ik met wat knutselwerk een hele nieuwe pcb gemaakt, waar je zelf de functies van de buttons kan bepalen. De oude ejectbutton heb ik bijvoorde de powerbutton van gemaakt.

    [​IMG]

    Dusse, dan krijg je zoiets :)

    [​IMG]

    Maar goed, met deze info die ik nu geef kun je niet 1 2 3 dat circuitje fixen. Daar moet je gewoon wat algemene kennis over elektronica voor hebben. En als je dat niet hebt, dat wordt het moeilijk. En ik ga geen stap voor stap guide maken O-) Als je een mod doet, moet je ook snappen wat je doet...vind ik dan...

    EDIT:

    Ik moest meteen aan DIT FILMPJE (rechterklik, opslaan als...) denken toen je deze vraag stelde. Ik was zo blij toen ik dit voor mekaar had :D Sowieso leuk die nostalgie pics :)
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2006
  13. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ja vind k ook maar k moest even een begin hebben:9 hartelijk bedankt voor de pics van dat pcb'tje ( k was modzone.dk helemaal vergeten:eek: |:- mijn excuses:9) dan ga k maar eens kijken hoe k veder ga. algemene kennes heb ik genoeg. tl-niveau stroom en nu havo5 dus dat lukt wel. stroom is zowiezo iets wat me interesseert dus*)


    maar dan vraag ik me wel af:
    1) welke ground moet ik gebruiken? maakt niets uit neem ik aan...
    2) wat is de functie van draad 9?

    thnx voor alle pics btw, ook dat filmpje, is leuk gedaan. heb je pics als een van mijn favorieten opgeslagen omdart ik ze vaker bekijk ter informatie en ter observatie en ter orientatie;):cool: die xcube van jou is echt een fokking meesterwerk man_O_
     
  14. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    als ik zelf skins wil maken, kan dat op een gewone inkjet printer en wat is dan het beste materiaal om op te printen?
     
  15. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    papier met een lijmlaagje...












    :lol:
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    1. is idd algemeen.
    2. Noppes :) Check maar op mijn eigen pcb plaatje, linker draadje, niets aan vast gemaakt. MS, vind het leuk om extra draadje voor niets in de xbox te doen. Door de controller draad loopt ook gewoon een ongebruikte draad. Kan je mooi gebruiken voor een powerbutton op je controller ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2007
  17. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ow :9 toch goed gedacht:lol:

    wel relax idd... die mod ga k ook nog doen maar dan moet ik weer ff parts hale... knopje met rood ledje dr in enzow... k ga vandaag beginnen aan mn pcb ding dus wish me luck:9
     
  18. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ey,
    Heeft iemand hier een goede (liefst nederlandse) site voor een nieuwe case?
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ey dankje, nog goedkoop ook. :thumbs:
     

Deel Deze Pagina