1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na ongeveer een half uur poetsen nu de zilveren verf aan de achterkant (niet de letters) eraf. Maar het groene wil maar niet. Hoe lang moet ik ongeveer poetsen of kan ik hem even laten weken in een bakje met terpetine?
     
  2. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het met een platte (en dunne) schroevendraaier gedaan, en dat dat allerlaatste (dunne) laagje, gewoon met terpentine. :)
     
  3. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Probeer ook eens nagellak-remover (aceton), werkte bij mij heel goed.
     
  4. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    maar aceton reageert met plastic, of is de concentratie in nagellak remover zo laag?
     
  5. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou het als laatste mogelijkheid openhouden, maar bij mij deed hij het perfect, gewoon niet te veel gebruiken, met een watje erop doen. Na een half uur boenen met wasbenzine besloot ik om het maar gewoon met de aceton te proberen.
     
  6. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je aceton op plasic gooit gaat dat reageren en wordt het dof en lelijk, ik denk dat XBOX_ADDICT nagellakremover heeft gebruikt zonder aceton.

    Als terpentine niet werkt kun je altijd nog schuren met een steeds fijnere korrel en het afwerken dmv. autowax.
     
  7. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    XBOX_ADDICT, hoe ziet t plastic er bij jou uit, nu?
     
  8. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij het verven een klein beetje verf weg moeten halen en hiervoor gebruikte ik verf verwijderaar uit m'n modelbouwdoos. Dit is echter gaan bijten wat ik niet wisten en nu heb ik een lelijke vlek op m'n xbox, weet iemand misschien hoe ik dit iets minder opvallend kan maken?

    [​IMG]
     
  9. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Is er ook een bepaald soort primer dat erg goed is? Zo ja welke? En moet je primer er op spuiten als je het mooi wilt? Hoe vaak moet je de primer er op doen? En de laag verf?
     
  10. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3

    Ik kan mijn jewel niet zo gauw vinden, maar het zag er gewoon goed uit ( ben namelijk met mijn eigen custom case bezig ) . En ik dacht dat er gewoon aceton in die van mij zat :confused:
     
  11. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    het zwarte zwart verven/spuiten?
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2005
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij ook de enige oplossing...alleen moet je dan over die tribals heen en dat lijkt me weer niet zo'n goed plan. Kan je niet op die vieze plek ook een rode tribal zetten?
     
  13. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt op de foto alsof de tribals ook erin zitten, dus al doe je er tape overheen, dan snij je langs het reliƫf. dan heb je t plaatje afgeplakt en kan je er overheenverven. daarna haal je de tape los en is het rondom de tribals zwart.

    of zie ik dat verkeerd?
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het precies langs de tribals snijden behoorlijk lastig is. Zoveel relief heb je niet van een verflaagje. Iets precies hetzelfde afplakken als een voorgaande keer en dan zo'n ingewikkelde shape...poe...pittig...
     
  15. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Om nog even terug te komen op mijn eigen vraag. Ik heb mijn jewel met nagellak remover MET aceton schoongemaakt en het ging heel erg goed.
    Je moet gewoon kleine stukjes doen en de remover gelijk met een schone droge doek weg halen.
    Daarna heb ik hem 3x gepolijst met tandpasta en zag hij er zo uit:
    [​IMG]
     
  16. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    ^ ziet er mooi uit..
    maar waarvoor is die tandpasta dan?
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    tandpasta wordt gebruikt om te polijsten.
    Daar wordt de jewel weer doorzichtig van :cool:
     
  18. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    moet je dat dan op een tandenborstel of een doekje doen?
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik heb het zo gedaan:

    Men neme een stuk karton, doen er een flinke kwak tandpaste op en beginnen te wrijven ;)
    Gewoon zorgen dat je tandpasta tussen het karton en de jewel houdt.

    Het kan trouwens ook gewoon op andere manieren, een doekje zal ook wel gaan; maar dat neemt vocht op.
     
  20. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    dat afplakken viel wel te zien als ik dunne afplaktape nam, dan scheen het rood er doorheen maar dat vond ik toch te riskant. Ik heb gewone modelbouw zwarte verf genomen, deze heel erg verdund en dit er voorzichtig overheen gewreven. Het heeft nu gewoon weer zijn oude kleur, niet zwarter of lichter groen.

    Het ziet er een beetje zwarter uit, doordat het een beetje matter is geworden en het licht dus minder weerkaatst wordt, maar dit valt niet als hij in een kast staat waar geen licht naar je gespiegeld wordt. Al met al heb ik gered wat er te redden viel, en het ziet er weer een beetje beter uit.

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina