1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Aha, bedankt voor de tip, maar gebruik je wel gewoon spuitbus toch? En wat kost een gemiddelde spuitbus en kunststofprimer?
     
  2. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou Dupli-Color gebruiken. Ik gebruik deze en StealthViper ook. Is te verkrijgen bij de Halfords of soms bij de verf-winkel.

    Mijn primer en spuitbus kostte mij ong. 7.50 (weet niet helemaal precies).
     
  3. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44

    ik heb met dupli color gedaan, die kan je bijj halfords krijgen. dan moet je wel de acryl spry, en ik zou ook een primer....

    en voordat je gaat spuiten ff goed schuren en met terpentiene schoonmaken, anders heb je kans dat het gaat schilferen

    bus dupli color is hier 10.95
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    schuren/terpetine niet nodig. Enkel ff 1x een laagje primer spuiten (soort hechtmiddel, om het te verfen materiaal voor te bereiden op de verf) = ook spuitbus

    Dan 2-3 lagen verf (met spuitbus ja) spuiten met tussenpauzes van 10min ofzo

    Dan als jij het nodig vindt een of meer lagen clear coat er overheen spuiten (heb ik niet gedaan, verf nog steeds super). Is een beschermingslaagje
     
  5. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Clear coat is ook voor extra glans, of als je wilt, een mat effect.

    Clear Coat wordt ook wel blanke lak genoemd.

    NIET te dik opspuiten, zeer dunne lagen, anders word je clear coat groen of geel.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2005
  6. Alex RS

    Alex RS Green HJ Pub DJ

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe haal je je Xbox uit mekaar, de kast eraf zegmaar, misschien een domme vraag, sorry hoor. Ik wil hem graag over spuiten alleen dat doe ik liever met de kast eraf
     
  7. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    dynamike, waar bewerk je dat mdf mee?, heb een keer geprobeert een steuntje van 9mm mdf voor in mn xbox te maken maar met de dremel lukt het niet
     
  8. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Je garantie vervalt als je je kast openmaakt. (misschien ook handig om in de startpost te zetten.

    kijk eens: http://www.xbox-scene.com/articles/open1.php (ook misschien handig om in de startpost te zetten)
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan géén rechte lijnen maken met de dremel, dus daar lukt het gewoon niet mee. Ik gebruik vooral een boorkolom en heel veel verschillende soorten en maten boren en wat freeskopjes. Als ik een bijvoorbeeld een lange gleuf wil hebben laat ik mijn werkstuk gewoon langs een geleider lopen en boor ik op de halve centimeter een gat zodat en schuur ik het daarna uit dat ik een mooie gleuf krijg. Die controllerpoorten, zijn andere koek, daar moest ik goed een maximale diepte instellen van het boren aangezien ik een verdieping in het plankje wilde hebben en geen door-en-door gat.
    Gewoon een beetje creatief zijn xinkje, anders kom je nergens met je custom cases.... ;)
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gewoon een zaag gebruiken :+

    Ja jij hebt makkelijk praten Mike, lekker op school al het materiaal en alle tools die je nodig hebt ;)
     
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Vraagje: Ik heb met de dremel mooi 2 delen uit de "x" gehaald en ook het rondje onder de jewel weggehaald en daar groen plexiglas ondergezet.
    Ziet er mooi uit maar ik wil eigenlijk het plexi gelijk met de case. Iemand enig id hoe ik dat voor elkaar krijg want ik weet het niet meer.
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, neej hoor! Wij hebben gewoon een oude boorkolom in de schuur en die verschillende soorten boortjes hebben we ook gewoon thuis, allemaal oude shit...maar het doet het wel _O_
    Het is zo'n ding:

    [​IMG]

    Zonder dit ding had ik nooit mijn customs kunnen maken, ik heb hem echt haast voor alle gaten gebruikt. Hij is zo'n 60 cm hoog die boor trouwens en staat gewoon op de werkbank. Beetje raar plaatje dit, hij lijkt huge hier! :9
    Mijn materialen heb ik wel lekker cheap van school, maar die kan je ook in de winkel kopen ;)

    Ik neem aan dat je de het plexiglas in de gaten wilt hebben van de twee delen die je uit de X hebt gehaald, en dan helemaal gelijk met de bovenkant.
    Dat is heel erg moeilijk, omdat de bovenkant van de xbox een beetje bol loopt, en het plexiglas meestal keihard recht loopt. En eigenlijk moet je het plexiglas op de micrometer hetzelfde uitzagen als het gat in je case voor een mooi resultaat. Ik heb het nog nooit gezien dat dat mooi is gelukt eigenlijk...iemand wel?
    Je kan denk ik het beste gewoon het plexi aan de binnenkant van de case vastmaken, en gewoon de randjes van je uitgezaagde delen mooi schuren, dat gaat altijd goed en is ook de meest gebruikte methode.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  13. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Thanx ik heb er nu nog een stuk boven op liggen maar ze zijn inderdaad niet precies gelijk aan het gat en ze zitten geklemd omdat je natuurlijk anders de lijm blijft zien.
    De planning is om de spleetjes op te vullen met een vulmiddel en dan de case te spuiten net iets over het plexi heen hoop zo het gewenste resultaat te krijgen.............ben helaas geen super spuiter maar al doende leert men zullen we maar zeggen *)
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de spleetjes dicht weet te plamuren en dan het randje mooi glad weet te krijgen met schuurpapier zonder het plexi te scratchen zou het er echt heel mooi uitzien...een window die gelijk loopt met de case is echt heel gaaf _O_
     
  15. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Weet je trouwens iets over een lopende order van jewels want ik heb de mijne vern#*kt met lijm. Dus ben op zoek naar een nieuwe :confused:
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    _O_ Die gebruikte ik met handenarbeid altijd, handig ding idd.

    Prozack, als je het stuk plastic nog hebt wat je uit de xbox hebt gehaald kan je het plexiglas er misschien overheen leggen, en dan met een föhn dat plastic iets buigen ofzo? Dat het dezelfde vorm krijgt.

    Geen idee of dat werkt, maar lijkt me wel vet
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  17. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Goeie tip maar het stuk wat er uit is gekomen was vrij ruw. ben daarna nog uren bezig geweest om het gat mooi te schuren, aangezien je met de dremel geen super glad gat krijgt. thanx anyway
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja kweet het, kheb ook een dremel sinds een poosje.

    succes ermee :D En laat ons de foto's zien als je die hebt he ;)
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Als je plexiglas gaat warm maken, heb je eigenlijk te snel dat je doffe vlekken gaat zien.
    Dat gaat waarschijnlijk niet werken dus.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Das toch alleen als je hem onder een te grote hoek buigt of hem te warm maakt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina