1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxmaster 2

xboxmaster 2 McSparky

Leuk Bevonden:
    0
    nou nu vind ik je echt een bikkel hor:confused:

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En weer on-topic graag. Discussies/posts over bikkelen en de tijd waarop iemand posts hebben we hier niets aan.

3. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    thnx voor de complimenten, voor zover die als complimenten opgevat konden worden.

Maar dankzij jullie enthousiaste instelling ben ik ook weer van plan wat van mijn vrije tijd op te offeren aan het casemodden. De 2 belangrijkste projecten worden mijn vriendin d'r xbox en mijn eigen NES. Mijn doelstelling is om ze in augustus af te krijgen. O-)

4. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    NES is erg stoer om te casemodden, mooie resultaten mee gezien.

/Offtopic: Heb je m'n geld al binnen?

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb hier ook nog een defecte snes en gameboy liggen. Ook maar eens van binnen bekijken, al heeft het modden geen zin meer. :)

6. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    @centurion: Nope, nog steeds het geld niet binnen :'-(

@[2k]: De SNES en gameboy liggen hier ook nog... maar na die 2 projecten krijgt eerst mijn DreamCast een opknapbeurt *)

Dus dan zal het lijstje er ongeveer zo uitzien:
    1. NES/Vriendin xbox (tegelijk ofzo)
    2. DreamCast
    3. SNES
    4. GameBoy
    5. waarschijnlijk de 2 andere NES'sen die hier staan O-)

...en natuurlijk tussendoor alle mods voor andere mensen... jaja, het casemod virus heeft weer toegeslagen bij mij *) .

7. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Het zou ook tijd worden ook ^^

dynamike, ik heb je hulp waarschijnlijk nodig bij mijn full-dvd-window.
    Ik ben een beetje rond aan het kijken voor het materiaal waar de spinner op kan liggen, maar ik denk niet dat stickers sterk genoeg zijn. Mij plexi is te dik om daar een mooi rondje van te maken. Hoe dan?
    Note: ik gebruik je tut btw :)
    Edit: Ohja, een Thomson

8. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Tering, als het er morgen nog niet is stuur ik het wel contant in een enveloppe naar je toe, duur grapje geworden die fanguard. (3 of 4 keer 6,50 (ben de tel zelfs kwijt)).

9. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kan toch op je afschrift zien waar het naartoe is gegaan? Als je dat nou es nakijkt en dat bankrekeningnummer naar mij toestuurt via pm, misschien dat het daar eigenlijk mis is gegaan? Maar ik wilde laatst ook naar iemand geld toesturen, maar omdat ik de naam verkeerd had getypt, kreeg ik het geld weer terug gestort. Dus je moet ook even kijken of het echt weg is, of dat het later weer is terug gestort, want het lijkt me sterk dat er nog iemand is, met een ander nummer, maar precies mijn naam... vreemde shit, maar mocht je me niet geloven, dan wil ik nog wel een printscreen maken van de afgelopen tijd op mijn bankrekening.

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn sticker-plexi-omhoog-houder is nog steeds fully operational en alive and kick...onee..spinnin' hoor O-)
    Als je niet de sticker wil dat doe je de 'één-laags-1mm-plexi-methode', heb ik ook op mijn thomson gedaan. Vraag maar lekker als ik op MSN ben...

11. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Tesa powerstrips misschien?

10 voor 3.50 bij de Bruna, kunnen makkelijk 1 kg houden en zijn van hoogwaardige kwaliteit. Ik gebruik ze zelf ook vaak.

12. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik geloof je zo ook wel. Ik vertrouw dat internet bankieren voor geen meter en vind het zowieso raar wat er met m'n rekening aan de hand is, hij doet af en toe ook erg moeilijk met pinnen (zegt dat ik niet genoeg saldo heb terwijl er ruim voldoende opstaat). Heb er ook al over gebled met postbank maar tot nogtoe zit er geen schot in de zaak.
    Maar ik vind dit niet fair tegenover jou dus daarom krijg je het gewoon cash toegestuurd en heb ik even de tijd om m'n problemen op te lossen.

13. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dat is echt cool van je. Ik snap dat het voor jou ook allemaal vervelend is, dat het niet allemaal naar wens gaat. Ik hoop dat je het snel geregeld krijgt met de bank... en desnoods ga je naar die bank toe en zeg je dat je niet weggaat voordat het is opgelost. Je staat er van te kijken hoe snel ze je dan willen helpen (vooral als het dan net iets drukker is :D ).

14. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dudes...PM anyone?

Je weet in welke richting ze gebruikt moeten worden? Ik post morgenvroeg even een pic. Het is volgens mij toch wat minder makkelijk als ik hoopte. Een full-window dan ;)

Nu dus al een pic.
    De paarse stukjes moet ik dus hebben. Weet niet of het zo makkelijk is met die powerstrips?

@mike: Herken je het? :9

Laatst bewerkt: 27 jun 2005
  15. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Thomson's zijn wat betreft een full DVD window zwaar klote, mij is het tot nogtoe ook niet gelukt. Elke keer zorgt de dikte van het plexiglas voor problemen of zit de spinner niet goed op z'n plek....

Zou ook graag willen weten hoe dit is op te lossen.

16. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, het was maar een gokje :)

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, voor de thomson...
    Daar heb ik geen sticker methode gebruikt omdat de zijkanten van de drive zich daar niet zo goed voor lenen (veel uitsteeksels, pinnetjes en pannetjes :9) Daar heb ik de één laag plexi methode gebruikt. Hierbij gerbruk je dus maar een laag plexi, wat betekend dat je de xbox niet op zijn kop moet ejecten omdat anders de spinner eruit valt omdat er geen plaat boven zit, zoals bij het plaatje wat pim poste en zoals het in mijn plexicase zit.
    Ik heb even een nieuw plaatje gemaakt voor deze methode:

Bij een lege drive (bovenste plaatje) leunt de spinner gewoon in het ronde gat dat in het plexi zit. Als er een cd, wordt ingeworpen, komt de motor (onderste zwarte blokje) omhoog zodat de onderkant van de cd vrij wordt gemaakt van de lade. Hierdoor wordt de cd tegen de magnetische spinner aangeduwt, die ook omhoog komt van het plexi. De spinner en motor zijnmagnetisch en klemmen samen de cd vast om hem op zijn plek te houden bij het draaien op hoge snelheid.

Bij deze één laags methode is de ruimte tussen de bovenkant van de cd en de onderkant van het plexi erg klein en moet je dus ook heel dun plexi hebben, om aanraking te voorkomen. Ik heb 1mm met succes toegepast.

De truc van deze mod is om het plexi op de juiste hoogte in de drive te monteren. ik heb bij de randjes van het plexi uitsparingen gemaakt (kan makkelijk bij 1mm) voor alle pinnetje aan de rand van de drive zodat het plaatje erin pastte. Door middel van meerdere laagjes dikke tape aan de onderkant van het plexi aan de zijkanten te plakken heb ik door experimenteren met de spinner, het plaatje op de goede hoogte gekregen. Wat dus is dat de de cd niet de onderkant van het plexi raakt en de onderkant van de spinner de bovenkant van het plexi niet raakt (bij ingeworpen cd).

Het resultaat staat al een tijdje in mijn gallery en heef altijd goed gefunctioneerd:

ps. waarom schreef ik dit in de snel reageren box? :9

edit:
    Voor de Philips

DIt plaatje heb ik nog een keer gemaakt om de sticker methode te verduidelijken. Het stukje papier is ook heel belangrijk, omdat anders de spinner vastplakt...en das niet de bedoeling :9

En dit het resultaat van de sticker methode. Je kunt je heerlijk uitleven met sticker desgins op de onderkant van het plexi, terwijl je de bovenkant mooi shiny houdt: (nostalgische plaatjes, kijk mijn plexicase in aanbouw op de achtergrond :D )

De tutorial die ik ooit eens voor Xbox Transformed heb geschreven heb ik ook weer online gegooid. Deze is voor de bovenstaande sticker methode op een Philips drive: rechterklik, opslaan als....

Laatst bewerkt: 4 jul 2005
  18. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, nou nog 1mm plexiglas vinden....

19. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Ach, dat vind je in elke bouwmarkt wel.

20. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Xbox Addict, mag ik je erop wijzen dat je laatste replys in deze thread niet echt nuttig zijn, en ik verzoek je dan ook vriendelijk om met wat meer inhoud te posten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina