Oke, voor de thomson...
Daar heb ik geen sticker methode gebruikt omdat de zijkanten van de drive zich daar niet zo goed voor lenen (veel uitsteeksels, pinnetjes en pannetjes ) Daar heb ik de één laag plexi methode gebruikt. Hierbij gerbruk je dus maar een laag plexi, wat betekend dat je de xbox niet op zijn kop moet ejecten omdat anders de spinner eruit valt omdat er geen plaat boven zit, zoals bij het plaatje wat pim poste en zoals het in mijn plexicase zit.
Ik heb even een nieuw plaatje gemaakt voor deze methode:
Bij een lege drive (bovenste plaatje) leunt de spinner gewoon in het ronde gat dat in het plexi zit. Als er een cd, wordt ingeworpen, komt de motor (onderste zwarte blokje) omhoog zodat de onderkant van de cd vrij wordt gemaakt van de lade. Hierdoor wordt de cd tegen de magnetische spinner aangeduwt, die ook omhoog komt van het plexi. De spinner en motor zijnmagnetisch en klemmen samen de cd vast om hem op zijn plek te houden bij het draaien op hoge snelheid.
Bij deze één laags methode is de ruimte tussen de bovenkant van de cd en de onderkant van het plexi erg klein en moet je dus ook heel dun plexi hebben, om aanraking te voorkomen. Ik heb 1mm met succes toegepast.
De truc van deze mod is om het plexi op de juiste hoogte in de drive te monteren. ik heb bij de randjes van het plexi uitsparingen gemaakt (kan makkelijk bij 1mm) voor alle pinnetje aan de rand van de drive zodat het plaatje erin pastte. Door middel van meerdere laagjes dikke tape aan de onderkant van het plexi aan de zijkanten te plakken heb ik door experimenteren met de spinner, het plaatje op de goede hoogte gekregen. Wat dus is dat de de cd niet de onderkant van het plexi raakt en de onderkant van de spinner de bovenkant van het plexi niet raakt (bij ingeworpen cd).
Het resultaat staat al een tijdje in mijn gallery en heef altijd goed gefunctioneerd:
ps. waarom schreef ik dit in de snel reageren box?
edit:
Voor de Philips
DIt plaatje heb ik nog een keer gemaakt om de sticker methode te verduidelijken. Het stukje papier is ook heel belangrijk, omdat anders de spinner vastplakt...en das niet de bedoeling
En dit het resultaat van de sticker methode. Je kunt je heerlijk uitleven met sticker desgins op de onderkant van het plexi, terwijl je de bovenkant mooi shiny houdt: (nostalgische plaatjes, kijk mijn plexicase in aanbouw op de achtergrond )
De tutorial die ik ooit eens voor Xbox Transformed heb geschreven heb ik ook weer online gegooid. Deze is voor de bovenstaande sticker methode op een Philips drive: rechterklik, opslaan als....
Laatst bewerkt: 4 jul 2005