1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet bij deze GAMMA.... of Karwei....
    Maar eens bij www.bouwplastics.nl kijken.
     
  2. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey dinamike,

    Ik heb even een vraagje over die DVD window voor een Philips drive. ik wil graag weten of die spinner ook draait (wat wel logisch is, gezien dat hij spinner heet), want dat lijkt me namelijk een beetje raar, want als je met een sticker dat ding op zijn plaats houd, dan plakt dat ding vast? of zie ik dat verkeerd, ook zie ik op het plaatje zonder witte sticker niet echt "lelijke stukken" alleen maar zwart, klopt dit? en is zo'n witte sticker noodzakelijk aangezien je toch uit je case alleen maar het stuk kan zagen waar die DVD zit?

    mocht mijn post onduidelijk zijn, dan zal ik het even verder uitleggen wat ik bedoel,

    Dirk Jan
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie een plaatje (dat 3d ding) van die grote post die ik heb gemaakt, daar staat dat je er een stukje papier op moet doen, zodat de spinner niet plakt. Maar goed gezien :9
     
  4. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0

    en over dat zwarte stuk?

    en nog 3 vragen:
    1. als ik mijn Jewel doorzichtig maak, moet je een gat in de case maken om het ook nut te laten hebben. weet iemand hoe groot dat gat moet zijn en met welk gereedschap moet ik dat dan doen?
    2. Ik ga nagellak remover gebruiken voor mijn jewel, ik weet alleen niet of de nagellak remover van mijn moeder er geschikt voor is. even de ingredienten:

    HEMA NELLAKREMOVER MET LANOLINE

    ingredients:
    - Acetone
    - Aqua
    - Acetylated Lanolin Alcohol
    - Cetyl Acetate
    - Polysorbate 80
    - CL(of CI kan ik niet goed zien) 19140
    - Quaternium-15

    zo een lang lijstje maar dan weet ik het in ieder geval zeker, heeft iemand dit spul ook ervoor gebruikt?

    3. Wat is dfe beste manier om je jewel eraf te halen de haardroger manier of de vriezer manier? en hoe lang moet dat ding in de vriezer of achter de haardroger?
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2005
  5. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet zorgen dat je een randje overlaat waar je de jewel op kan lijmen. De meeste mensen hier gebruiken een dremel voor al het geknutsel aan de case.

    nagellakremover met aceton moet je niet gebruiken, daardoor krijg je allemaal wazige vlekken en het zal er echt niet uit gaan zien. Je kan beter een doekje en wat terpentine pakken. Dan ben je misschien wel een uur bezig met (hard) poetsen, maar dan issie wel helemaal doorzichtig.
     
  6. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    toch heb ik iemand ergens in deze thread dat zien posten dat hij met aceton heeft gebruikt zal het ff opzoeken

    EDIT:
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2005
  7. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom vraag je het als je er toch zo van overtuigd bent dat het niet schadelijk is...
    Doe het maar gewoon met terpentine, voor de zekerheid...
     
  8. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Ik heb het gat in de bovenkant gemaakt met de kleinste zaag van een 7 gaten zaag.

    2. Ik heb inderdaad nagellak remover gebruikt met aceton, maar dit wil niet zeggen dat er niet een klein beetje wit ontstaat op de jewel. Ik heb hem daarom nog 3 gepolijst met tandpasta. Toen was hij helemaal doorzichtig.
    Ik was zelf ook begonnen met terpetine, maar toen had ik na een half uur poetsen nog geen doorzichtig vlakje.

    3. Zelf heb ik de fohn methode gebruikt, omdat de jewel er na een halve dag in de vriezer er nog niet af kwam.
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    1. Figuurzaag :9 (het maakt eigenlijk dus helemaaaaal niks uit, het kan ook met een stanleymes)

    2. Terpentine. Je mag lekker aceton gebruiken hoor, maar kom niet klagen als je doffe vlekken erop hebt.

    3. 2x diepvries, 2x fohn. Soms werkt de diepvries methode niet omdat er ander plakspul wordt gebruikt. Dan moet je dus de fohn methode gebruiken. Doe eerst de diepvriesmethode omdat dat nooit schadelijk kan zijn. Bij het fohnen kun je foutjes maken ;)
     
  10. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 29 jun 2005
  11. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    die is verwijderd:p:p:p
     
  12. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als wij niet naar de x-bazaar toekomen...
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja, of je gaat even niet de thread volspammen.
     
  14. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-( jullie hadden gelijk, ik heb u een doffe vlek op mijn jewel :'-( maar ik kreeg echt geen enkele doorzichtige vlek na een half uur met terpentine te boenen! ik zal dus of een nieuwe moeten kopen of het erbij laten, heeft iemand misschien een manier om hem weg te werken de vlek? heb het al met tandpastre geprobeerd maar zonder effect...
    hier een pic:
    [​IMG]
    heeft iemand misschien een losse jewel te koop?
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2005
  15. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer te polijsten met tandpasta.
    Neem een A4 papier en plak dit goed strak op de tafel vast. Doe wat tandpasta op het papier. Neem wat tape en vouw deze dubbel en plak de uiteinde vast op de jewel zodat je een handvat krijgt. Dan ga je met de jewel goed hard over het papier heen met de tandpasta er tussen. Doe dit net zolang tot hij weer doorzichtig is. Werkte voor mij. :)

    Sorry zie nu dat je het al geprobeerd had met tandpasta. |:-
     
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt waar, hier moet je een award voor ontvangen _O_

    Het is lullig, maar we hebben je allemaal gewaarschuwd. Dus hopelijk ben je nu wijzer geworden en weet je dus -net zoals wij- dat aceton en de jewel niet goed samengaan. Volgende keer toch maar een uur hard boenen met terpentine, he ;)
     
  17. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, luisteren he!
    Gewoon effe eraf schuren en daarna compleet doorwerken naar een steeds hoger type schuurpapier en tot slot tandpasta.
     
  18. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga nog harder proberen ik had toen mijn jewel met een tandenborstel en tandpasta gedaan nu ga ik het met papier proberen. het komt vast niet goed maarja
     
  19. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Even serieus: Laat dit echt een wijze les voor je zijn. Voor casemodden moet je gewoon geduld hebben en je kan er van tevoren van uitgaan dat je er veel tijd in moet steken. Dus ga niet alles snel af lopen werken, want dan ben je verkeerd bezig en dat zal je dan merken aan je eindresultaat. Moet je voorstellen dat als het bij de jewel foutgaat, wat er dan wel niet gaat gebeuren als je bijvoorbeeld verf erover gaat spuiten? Dan droogt het ook weer niet 'snel genoeg' en dan bladderd straks de verf af, omdat je toen geen tijd hebt genomen voor je casemod.

    Dus, neem alsjeblieft de tijd voor het modden. Je hebt nu zelf meegemaakt wat er gebeurd als je dat niet doet. Daar komt nog bij dat sommige mensen (die er verstand van hebben en meerdere xbox'en hebben gemod) je hebben voorgelicht en zelfs daar wil je niet naar luisteren...

    Gelukkig is het nu maar een jewel, die is nog redelijk goedkoop te vervangen.
     
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Nog even en ik kan weer te casemodden en ik gebruik straks veel plexi maar is dit ook zwart te krijgen? niet compleet zwart maar wel dat je er nog doorheen kan kijken. Of word het blinderen net als bij auto's?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina