1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Te dik is in principe niet erg.
    - mits je het goed schoongemaakt had
    - het heel erg lang laat drogen
    - er blanke lak overheen spuit.

Als ik jou was zou ik dus nog een tijd wachten. Als deze laag al dekkend is er zelfs niks meer overheen spuiten, het zal vast niet mooier worden :)

2. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Even vraagje over Glow-Wire, hoe flexibel is het nou precies? :)

3. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    't Is gewoon een soort rubber veter, aardig flexibel.
    Wat ben je ermee van plan? Strakke knopen ofzo lukt niet, maar je kan toch aardig 'scherpe bochten' maken.

4. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Oh... het valt erg mee hoe dik ik had gespoten. Je ziet het microsoft en de start en back button nu erg goed en het ziet er mooi strak uit. In het begin net na het spuiten leek het ofdat het erg dik was maar dat is gelukkig niet. Mijn controller is dus nog niet verpest :9 ik show het in het "show je casemod" topic als het af is..

Weet iemand wat je nog meer voor leuks kunt doen met een controller bijvoorbeeld lichtjes? Ik heb geen soldeer spullen dus...?

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Als je wat verlichting in je controller wilt krijg je al snel met leds te maken en die moet je solderen. :)
    Verder zou ik zo gauw niet iets weten zonder te solderen.

6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Het kan ook niet.
    Een CC past niet in de controller, je bent dus gebonden aan solderen en LEDs :cool:

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht wel eens een glowwire op 5V in de controller gemonteerd gezien te hebben.
    Maar dan nog moeten er twee puntjes worden gesoldeerd... :{

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    kut kut kut :mad: Controller verpiept.. Er komen allemaal scheuren in de verf na de tweede keer spuiten. Ik heb ongeveer 19 uur gewacht met drogen. Op het busje stond minimaal 16 uur dus ik dacht dat het zo wel goed zou zijn. Nu is heel mijn controller verneu..piept! Is er iets tegen te doen?

9. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Afschuren en opnieuw doen.

10. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Kan het dan nog mooi worden? Dan zie je de back start en microsoft tekentjes zeker niet meer? En moet ik het dan langer laten drogen of wat is er gebeurd?

11. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Dat weet ik niet, heb nog geen problemen gehad met het verfen van de controller. Misschien een andere member?

12. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    Deze zat ik dus ook te zoeken, maar dat was voor een crystal controller, ik zou niet weten hoe je het mooi in een zwarte controller kan steken (en je blijft met t solderen zitten idd). Als je licht in je controller wilt lijkt het me raadzaam toch eens te kijken naar een soldeerboutje.

Kan je de verf er niet uit pielen met een speltje oid? Als je hem nog een keer gaat spuiten: dunne laagjes en om het kwartier een volgend dun laagje totdat het geheel mooi dekkend is.

13. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    na een kwartier het tweede laagje erop? Ik dacht als het droog is..

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    (lichtjes) schuren en opnieuw proberen. Had toen ik mijn 2de case ging spuiten ook veel problemen met scheurtjes en lelijk resultaat. Heeft me flink wat verf gekost om het nog een beetje mooi te maken, maar zal ook wel te maken hebben gehad dat het spuiten in de winter niet al te best is. :)

15. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Gelukkig heb ik de tekst (start, back, microsoft) op de controller kunnen redden met terpetine een saté prikker en wat papier van een keukenrol. Misschien haal ik wel heel de verf eraf en doe het opnieuw. Maar weet iemand de oorzaak van de scheurtjes? Dan kan ik daar de volgende keer rekening mee houden! Ik denk zelf dat de eerste laag nog niet 100% droog was en dat het nog lucht nodig had om te drogen en de lucht komt er bij door de scheurtjes. Ik hoop dat dat de oorzaak is want dan laat ik het volgende keer gewoon langer drogen.

16. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb je hem niet te warm laten drogen ofzo? dan kan de verf ook weleens barsten

17. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Nee in de garage en daar is het niet al te warm.. minder als 20 graden denk ik...

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Kheb mijn fiets eens gespoten met dupli-color verf (die ik ook voor mijn xbox gebruikte).

De 2e keer dat ik hem over spoot was een paar dagen later, de verf was dus 100% droog. Toen liet de verf ook los. De 2 lagen reageren dus op de een of andere manier slecht op elkaar.

Wat ik dus zou doen is altijd een 2e laag spuiten als de 1e laag nog niet helemaal droog is (idd na 15minuten ofzo).

Ik weet niet waarom de 1e laag los laat, maar dat is alles behalve prettig.

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ah... ik probeer de meeste verf eraf te halen en anders ga ik hem schuren. Daarna ga ik weer spuiten dan een minuut of 15 wachten en dan weer een laag als de eerste laag niet goed is. Dan 3 dagen laten drogen ofzo.. Als het dan weer niet goed gaat dan weet ik het niet meer...

Hoe tapen jullie de xbox zo goed? Ik snij het met een scherp stenly mesje maar niet overal is het even recht..

Laatst bewerkt: 5 jul 2005
  20. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    Na 1 laag is het als het goed is nog lang niet dekkend, je moet dunne laagjes spuiten.

//edit zodat ik niet beschuldigd kan worden van dubbel posten ;) :
    klein vraagje:
    voor eject button leds, 3mm of kan 5mm nog net?

Laatst bewerkt: 5 jul 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina