[Casemodding] Vragen & Antwoorden (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    wie kijkt er nou naar de onderkant.. maar je hebt wel gelijk
    maar dit effedt is wel veel en veel mooier dan dat van twee ccfl tubes
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2005
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Heejoh, waarom zet je de plaatjes ook nog in de vragen en antwoorden thread :confused: edit: das beter :D

    Het zou wel leuk zijn als één van die ledjes aan de voorkant, als hdd of lan led laat werken, zie je zo'n glow stukje knipperen als je hdd actief is bv... ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2005
  3. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik CCFL's kopen, voor onder mijn jewel?
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    %$@*&%^@#*^%.....bekijk eens de startpost O-)
     
  5. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb bij alternate gekeken voor een ronde CCFL. Maar die hebben ze alleen in groen en rood. Ik wil graag een blauwe hebben.
    Weten jullie trouwens zeker dat er bij deze ronde ook een inverter zit/bij moet. Want ze leveren hem nergens bij.
     
  6. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ey mensen.. hoe zit het met de hd.. i kheb een doorzichtige xbox, dus ik haal die zilveren binnen kappen eruit maar dan ziet het er niet echt "stoer" uit. ik zat er aan te denken om de hdd open te maken, maar nu las ik ergens dat dat er voor zorgt dat je "vacuum" uit je hdd haalt ofzoiet's en dat hij het dan neit meer doet.. vond het een beetje vaag.. maar het zou kunnen en hoe hebben jullie je cdrom speler van boven opengehaald?
     
  7. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan een HD in princiepe wel open maken, maar dan loop je het risico op stof erin en gaat de levensduur dus achteruit. Je zou eventueel een plexiglazen plaatje kunnen maken voor erop.
     
  8. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    maar hij gaat dus niet direct kapot als ik hem open doe.. en hoe zit dat met de cdrom speler?
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Eén microscopisch stofje op je hdd en je kan hem weggooien. Je kan wel een raampje maken in de bovenkap van je harde schijf, een zogenaamde 'hdd window' (google er maar eens op). Een hdd window is denk ik een van de moeilijkste mods die er is: je moet snel handelen, in dik metaal zagen, plexi luchtdicht monteren en er zijn nog een aantal meer probleempjes die je tegen zult komen. Niemand hier heeft zich er nog aan gewaagd. (Ik wil m nog steeds eeb keer doen :9 )

    Een dvd window is een heel stuk makkelijker, en heeft haast iedereen. De metalen kapjes kun je gemakkelijk van je drive afschroeven en een gat in maken. Let erop dat je het middelste stuk laat zitten. Het draaiende stukje, de spinner, moet de cd op zijn plek houden, en zonder dit stukje zal de drive niet functioneren. Er zijn veel tutorials over te vinden...

    Oja...bij de ccfls van alternate zit een invertor, dat is zeker...
     
  10. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, thx. Dan ga ik ze binnenkort maar bestellen.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2005
  11. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    ey wie zijn trouwens de makers van die XBWCasemodFAQ? En wannir gaan jullie dat stuk over windows eropzetten en de rest afmaken? want k wil waarschijnlijk ook een window gaan maken maar ik wil wel een goede NL tutorail hebben daarvoor duz....
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat vraag ik me ook wel eens af.... :confused: Ik heb wel als een tijdje link naar een incomplete website in mijn sig staan...

    Wat betreft die dvd window...dat is niet zo moeilijk. Je haalt je drive uit je xbox en demonteerd het metalen kapje aan de bovenkant, deze zit meestal gewoon met een aantal schroefjes vast. Daarna is het de bedoeling om het zo te zagen, dat het middelste cirkeltje wel op zijn plek blijft, iets zoals dit. De metalen kapje verschillen per type dvd drive, maar het idee is hetzelfde. Je kunt zagen met ijzerzagen, boren met ijzerboren, vijlen met ijzervijlen en natuurlijk dremelen om de vorm zo te krijgen. Ga niet knippen met iets, want zo kan je alles verbuigen. Da is het gewoon een kwestie een mooi vormpje in je bovenkap maken, plexiglasje eronder, en klaar is kees :9

    Beetje heel korte tut dit, maar met een beetje creativiteit kom je er wel :)
    Als je heel creatief bent kun je ook een full dvd window maken, door heel het metalen bovenkantje te vervangen door een laag plexiglas en zo een nieuwe houder te maken voor het draaiende onderdeeltje, de spinner. Ik heb een keer een tut geschreven voor de xb-t website, maar die is nog niet teruggekomen na de crash van deze website. Ik heb ergens nog een uitlegplaatje, maar die moet ik dan even zoeken. Als je die full dvd window wil maken, moet je me maar een pm sturen...
     
  13. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    naast mijn custom een nieuw project, xbox in de seat van een aerox (die van me buurjongen) als het mooi wordt ga ik het zelf ook doen.

    wat nodig: 2.1 seround systeem, 7" video scherm, xbox'extra accu

    hoe: we gaan de xbox onder de seat maken, ook komt onder de seet een woofer (van de 2.1, de boxen komen ik de binnenbak, en het scherm in de binnen kan van de seet of bij de kilometer teller... gaat zeker moeilijk worden en veel tijd kosten, maar ik denk dat het ons wel lukt
     
  14. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3

    :confused: heb ik iets gemist?




    Hehe, beginnen we al met woordgrapjes?

    of ben ik de enige die het heeft opgemerkt? :eek:
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2005
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mutantemile...waar is je vraag of antwoord? Ik zie m niet...laten we de threads wel zo schoon en georganiseerd mogelijk houden samen. Post je case ideeen en progress dus in de Show je Casemod thread en stel en beantwoord vragen hier... ;)
     
  16. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    jha ok maar bij mij is ook het probleem als ik die alluminiuw plaat boven in die kap weghaal dan doet me xbox het niet meer ( geen beeld wel geluid) want ik heb er een laptop met draadloos internet naast staan ( maybe dat het daardoor komt weet ik niet precies) maar hebben jullie daar dan ook nog een oplossing voor?...
    en ik ga daar geen gat inmaken want misschien is het dan alsnog storing en dan heb ik ook geen goede kap meer duzz..:confused:

    Oja en kan ik zo'n dvd window ook gewoon in de standaard dvd speler doen die in de xbox zit?
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2005
  17. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn gehele xbox wil spuiten, moet ik dan ook het moederbord eruit halen. Of kan die gewoon blijven zitten. Heb wel gekeken hier op het forum, maar kan nergens echt duidelijk het antwoord krijgen
     
  18. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ligt eraan of je de hele onderkant ook wil spuiten, het geeft wel een mooier resultaat als de onderkant ook is meegespoten. Als je alleen de kap en het frontpanel wilt spuiten kun je het mobo en de voeding met rust laten, bij het spuiten van het geheel (dus ook de onderkant) moeten ze eruit.
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat is balen dat je xbox het niet doet zonder die metalen shield in de kap. Die moet je er eigenlijk gewoon geheel uithalen voor een dvd window, doet iedereen hier. Kan je je xbox niet op een andere plek neerzetten waar je hem wel gewoon zonder de rf-shield aan kan doen zonder problemen?

    Wat bedoel je met dat laatste zinnetje? Je maak altijd de dvd window in de dvd speler die in de xbox zit. Waar anders in :confused:
     
  20. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    wanna be.. :p:p

    ben bezig met een window die glijk is aan de xbox oppervlak... ik maak hem iets te groot en laat hem "erin smelten" door de randen te verwarmen en zagjes druk uit te oefenen, het is geen plaxi glas maar gewoon plastic, en is dus licht buigbaar wat ook handig is, als het lukt horen jullie het wel

    edit:/ waar is SV gebleven???
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina