[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pim, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Check ed foto's die Dyna eerder heeft gepost. Hij heeft er een CCl in.
     
  2. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb gekeken maar die ccl ligt ernaast...
    dus waar zou die het mooist uitkomen?
    enne ik weet dat hij er niet is maar weet iemand anders waar al die gaten voorin zijn?(bij zijn voorkant)

    /edit: zou je plexieslas kunne spuiten(want ik ben opdit moment(3 uur snachts) een jewel aan het maken voor een plexie case 8) )
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2004
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    geen idee. Ik lees nu ent dat je de voeding op je heatsink hebt liggen; DOE DAT NIET! Het kand aarbinnen makkelijk 60 graden worden, en dat zal de voeding ook niet erg prettig vinden. ik advisseer je om het zoals de originele xbox neer te leggen, of op een andere manier waarop alles veel ruimte heeft en voldoende koeling. Je brand zo alles kapot.
     
  4. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    en als ik nu een stukje ''iets'' ertussen leg kan dat dan niet?
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ooooh, datte. Ik zou het niet doen, maak liever een gouder voor je voeding ofzo.
     
  6. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat bedoel ik ook.
    word die onderkant van de voeding ook heet ? want dan kan ik er een stukkie plexie tussen leggen.
    of kan ik die t*ring heatsink(die grote) niet gewoon weg halen(zo ja, hoe?)
     
  7. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    weg halen kan wel maar dat zou ik niet doen, dan word je xbox nog warmer.
     
  8. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet onthouden dat die heatsink er niet voor niks op zit. Die moet daarom er ook echt op blijven zitten. Je xbox wordt al heel erg snel te heet. Dat wordt ie al in de normale case, dus laat staan in een eigen case. Je zou ook moeten denken over 2 fan's erin te doen. Bij de xbox is de achterkant open voor de verkoeling, maar ook aan de zijkanten zitten er kleine sleuven waardoor er lucht kan komen. Als je een plexieglas case bouwt, moet je daar ook rekening mee houden. Maak er geen kast van, die echt 100% luchtdicht is, want dat is de xbox ook zeker niet. Misschien zijn daar die gaten in dynamike z'n case wel voor.
     
  9. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik een heel gat achter de fan maak en dan aan de zijkant kleine gaatjess zou die het dan wel goed doen(goed koelen)?
     
  10. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    De goede koeling ligt voor het grootste deel aan de ventilator. Daarom zou ik ervoor zorgen dat je 2 ventilators (1 aan iedere kant misschien?) zet. Die zorgen er echt voor dat je box gekoeld wordt. De gaten zouden ervoor kunnen zorgen dat de warme lucht kan ontsnappen, maar het daadwerkelijk koelen van de box zal toch moeten gebeuren door de fan(s)...
     
  11. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    zou het ook kunnen om de fan boven in te doen?
    aangezien dat de lucht naar boven stijgt.

    /edit: ik heb (de grote) heatsink los weten te halen en ik voelde dat hij een beetje vast geplakt zat, dus ik trok hem los :{
    er zat een rubber tusse kan het kwaad dat het door de midden is?
    ik heb hem tog niet gemold he? :'-(
    en wat zijn eigenlijk die soort dtaafjes die rect omhoog staan op je mobo?
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2004
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dat "rubber" is koelpasta. dat hoort ertussn te zitten.
    De xbox moet gewoon voldoende airflow hebben om goed gekoeld te zijn, dit zal meoten gebeuren met gaatjes+fans.
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    die "staafjes" die jij bedoeld zijn waarschijnlijk condensatoren, slaan stroom op, belangrijk..
     
  14. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    is het erg dat hij kapot is?
    en ik zet er achter 1 groot gat in en aan de zijkanten gaatsje in de vorma van een rondje.
    en doe de fan die door de bovenkant blaast.
    hopelijk is dat genoeg.

    ik heb toestraks plexieglas bij gehaalt(1 bij 1m)
    ik twijfel om voor mezelf ook een kleine case te maken of een normale(net als dynamike)
    wat moet ik kiezen?

    en weet iemand wat een draadloze deur-bel kost? (beetje raare vraag maar ik ga er een afstands bediening van maken voor mn xbox, voor aan en uit)
     
  15. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er werkelijk een condensator op je moederbord is gemold, ben je eigenlijk wel de l*l... Waarschijnlijk zal je moederbord niet meer werken. Even alles aansluiten en testen en je weet het zeker...
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    defineer "kapot"
     
  17. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    nee de grote heatsink had ik los gehaalt tdoor het zwarte stuk van dat klipje omhoog te doen.
    toen had ik het klipje er afgehaalt en ik voelde dat hij een beetje los zat, toen had ik hem er af getroken nu is er een soort rubber kloddertje door de midden(in 2e omdat ik hem er af had gehaald).
    er zit nog iets onder(een chip fzo) en die is nog gewoon goed.
    ik denk niet dat er iets kapot is want het was maar een rubber ding.
    maar voor de duidelijkheid; het is dat grote ijzeren ding(ik dacht dat het een heatsink is)
     
  18. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, dan hoef je je geen zorgen te maken. Het maakt niet uit of die koelpasta doormidden is, het is toch maar van dat goedkope microsoft kauwgom. De chip die eronder zit (cpu) die mag NOOIT, maar dan ook echt NOOIT kapot. Zowiezo is het ook niet verstandig om ook maar iets kapot te maken in de xbox, maar dat zal hopelijk wel logisch voor je zijn. Dat ijzeren ding wat erop zit is idd een heatsink.

    veel succes en wees voorzichtig.
     
  19. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dan is het goed.
    hij plakt ook weer vanzalf vast want ik had gister nog even gekeken en toen zat hij weer wat vas geplakt :D
    waar kan je nieuwe koelasta halen en hoeveel kost het?
    het is wel slim om de pasta te vervangen omdat die case niet egt veel ruimte heeft.

    maar weet iemand hoe je 2 plexie platen precies gelijk kunt zagen?
     
  20. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Op elkaar leggen en overtrekken misschien?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina