1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pim, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    dat ding HOORT warm te worden, daar is het een HEATsink voor, beter dat die warm word dan de chip die eronder zit.
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je zit op school, wat leer je daar? De Nederlandse taal! Wil je hier dus ook in normaal Nederlands typen?
    Ja?
    Dank je!

    *XinK* en *FeX*,
    Dit geld nog steeds. Laatste waarschuwing.
     
  3. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Xink toch, ik zou voorlopig even van xbox'en afblijven. De kappen zagen en spuiten moet nog wel lukken. Maar blijf alsjeblieft van het moederbord af.
    En sorry dat ik het zeg, maar het bewijst dus wel dat je een slechte modder bent... De xbox van !sic! ligt bijvoorbeeld vaker open dan dicht. (oke, dat is nu misschien ook een verkeerd voorbeeld, die licht nu ook op sterven. Maar dat komt iig niet door onzorgvuldigheid). Iedereen z'n mobo ligt tijdens het modden weken lang bloot en die gaan ook niet uit zichzelf kapot. Je hebt het gewoon behoorlijk verneukt en dat is aan jezelf te danken.

    En dat je een nieuwe xbox krijgt maakt ook niet veel goed. Het punt blijft dat je een xbox hebt gemold zonder een reden. Ik bedoel, kom op, je gaat toch ook niet een draadje uit de dvd drive trekken en zeggen: "ik dacht dat die er voor niks inzat" |:- . Alles in die xbox zit er voor een reden en als er nergens staat, dat het weg kan, hoef je er ook niks te zoeken.

    En nu je xbox toch kapot is zou ik zeggen: Steek de stekker erin en pis erover heen. Het kan alleen nog maar beter ervan worden. (even voor de duidelijkheid, dit is sarcastisch bedoeld. Niet doen dus, ik hoef geen dode op mijn naam.)



    ...ok, dat is eruit. *opluchting*

    Dan zal ik nu posten waar ik eigenlijk voor gekomen was, maar sommige dingen hebben nou eenmaal voorrang O-) . Ik ben dus bezig met de xbox van xam en in tegenstelling tot sommige anderen hier, heb ik niks gemold (je zou het bijna een wonder gaan noemen *) ). Ik heb vandaag het 1 en ander gesoldeerd en daar wilde ik jullie even van mee laten genieten. Have phun:

    [​IMG]
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    w00t, wat staat er voor de rest nog in de planning?
     
  5. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu ook bezig met een dvd window (je had het kunnen verwachten bij mij, he? ;) )

    Hij is nog niet af, maar zover issie tot nu toe:

    [​IMG]
     
  6. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    StealthViper for president! _O_

    Ben zeer tevreden tot nu toe :)
     
  7. davey

    davey Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    sleuven alla underglow:
    [​IMG]

    nog ff de windows alleen dan ander aanzicht[​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2004
  8. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ja oke dan ben ik wel slecht...
    boeit mij nils wat jullie ervan dneken want ik moest hem wel heel de tijd los en vast schroeven om te kijken of hij past en/of de gaatjes tekenen enzo.(<---raare zin)
    maar ik blijf voorlopig van die plexie case af ik hou me nu bezig om een xbox te reglen voor sinsdag(lan party :D)
    en die heat sink word na 10 min al zo heet dat mn xbox afslaat dus dat is NIET

    /edit: en stealth ik was WEL voorzichtig en hij speelt sommige spellen perfect af

    enne bedankt voor jullie steun hoor :mad:
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2004
  9. BurningMetal

    BurningMetal Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet alles gelezen, maar heb je de heatsink een keer los gehad?

    Zo ja, haal de koelpasta van je processor en je heatsink, en breng een nieuwe laagJE aan (heel dun), met arctic silver ofzo. Dan zou het toch goed moeten gaan. Zo heet word het zaakje helemaal niet als het goed is
     
  10. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kan je die stuff kopen?
    ik ga proberen om deze xbox te maken en die andere tog nog kopen
    dus als iemand nog een half gare xbox moet hebben... :p

    /edit: hoeveel moet je er op doen?
    en het wrd wel heet als die pasta er af is hij ging uit mn xbox en toen raakte ik de heatsink aan en ik verbrande mn hand bijna 8)
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2004
  11. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wil toch niks zeggen over hoe voorzichtig je bent? Je hebt gewoon iets gemold, maar omdat een gedeelte het nog doet, ben je ineens voorzichtig?

    en van die koelpasta... ik zou er echt nog eens goed over nadenken. Je kan het ook door iemand anders laten doen...

    en je doet net alsof we je nou in de kou laten staan, maar we geven toch wel degelijk advies. Het is alleen zo, dat het -volgens mij- ons allemaal opvalt dat je er niet eens zo erg mee zit dat je je xbox molt door onzorgvuldigheid. Je trekt toch niet zomaar je heatsink los, als je niet weet wat de consequenties ervan zijn? Daarvoor is deze thread ook, om dingen te vragen. Dynamike had je stap voor stap kunnen begeleiden, want hij heeft ook die arctic silver over zijn cpu gesmeerd en dat ging perfect. Je kon zelf toch ook wel gokken dat je je xbox meer schade aandoet, wanneer je er ondoordachte handelingen mee uitvoert?

    En van dat losschroeven van je mobo... geloof me, er zijn mensen die dit vaker hebben gedaan en die zitten ook nog allemaal met een werkende mobo (alsof de heatsink er zo vanaf is gevallen daardoor...)

    Het was gewoon geen slimme actie om zoiets ondoordachts te doen... |:-
     
  12. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    van die zin van mij, dat moesten 2 verschillende zijn
    maar ik kan het er zelf ook wel op smeren hoor...
    en met mn heatsink heeft het waarschijnlijk niet te maken
    ik denk dat het komt omdat zon overeind staant ding een beetje gebogen was

    /edit: ik heb een nieuwe *)
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2004
  13. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    die transistors zouden nog moeten werken. Zolang die niet compleet zijn afgebroken, zouden ze het nog moeten doen. Als je de case voor het eerst openmaakt, zie je dat er al verschillende transistors (licht) gebogen zijn...
     
  14. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga hem in iedergeval nog proberen te maken
    zou iemand weten wat er mischien aan de hand zou kunnen zijn?
     
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    *zucht* ik zal je is even het principe van een heatsink uitleggen.

    Chip word warm, maar doordat die heatsink daarop zit, word de warmte naar die heatsink verplaatst, daarna blaast de ventilator er lucht overheen, en neemt de lucht die warmte mee.
     
  16. Reus

    Reus Guest

    Nah, zal wel gewoon de warmte zijn, nieuwe koelpasta er op smeren (bij computer zaak halen) heatsink er weer op, en klaar.

    Heatsink wordt altijd heet, die geleidt de warmte van je chip naar "boven" verdeelt over die stukken metaal, waar de warmte weg straald/gezogen wordt door je fan.

    //ahum zie slurpgeit's stukje..


    Ohja ik heb zo vaak mijn xbox totaal uit elkaar gehad, kheb er zelfs in zitten vroeten(ofzo :confused: ) om de fan te laten passen... En erger om bepaalde kabels los te krijgen :confused: tering wat zitten die soms vast (power kabel van powersuply->moederboard bijv.)

    Tis gewoon zo dat je snel wat kapot maakt als je niet oppast, het blijven tere dingen.

    Als je heb echt persee kwijt wil mag je hem opsturen :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2004
  17. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zal het nog 1 keer uitleggen...
    ik weet hoe de heatsink werkt
    alleen dat ding word na een kleine 10 minuten al ABNORMAAL heet
    dat komt omdat de koelpasta weg is

    als jij(slurpgeitje) het nu snapt wat ik bedoel
    want ik heb dit al vaker uitgelegt
     
  18. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    jij snapt blijkbaar het nut van koelpasta niet, koelpasta zorgt voor een goede geleiding tussen heatsink en chip, dus met koelpasta word die heatsink alleen maar warmer, "xinkje"
     
  19. Reus

    Reus Guest

    Goedzo Slurpje. Je blijft bezig he;)

    Xinkje, mijn heatsink wordt ook loeiheet...
     
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    anders gaattie dalijk beweren dat ik zijn mobo gesloopt heb, omdat ik zei dat er koelprut tussen moest ofzo.. >_<

    ontopic enzo: ja, ehm, underglow, ledjes half in lijm ingesmeert, morgen (alsk zin heb) de andere helft in de lijm, en mss gelijk in de xbox dan maar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina