1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pim, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    koelpasta moet je echt HEEL dun op die chip smeren, maar dan wel op de core/heatspreader (kweet niet precies wat er in een xbox zit) zo dun dat je de chip er zelfs een klein beetje er doorheen ziet.

2. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik heb het er ongeveer 1mm dik opgesmeert en hij doet het nu perect hij is ongeveer 55 60 graden(dat is tog goed? :confused: )
    en ik weet ook wel dat niemand het weet maar net slurpgeit die weet er ook weer een klein beetje van.

ik had niet zon spuit gekocht maar een bakje(voor nog geen 3 euro) en daar kan ik nog wel een paar heatsinks mee doen

/edit: wat is een core/heatspreader ?

3. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    ding op de chip, wat zegmaar in het midden van het groene gedeelte zit.

4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    je moet het er inderdaad niet te dik op smeren...als je het er maar egaal op smeert! dus geen luchtbubbeltjes ertussen;dat gaat het koelproces alleen maar tegen stribbellen... als je het er te dun op smeert is het contact niet goed en te dik dan smeurt het overal aan de binnenkant tegenaan als je de heatsink erop perst. Gewoon een beetje gezond nadenken en je tijd nemen, hopla...
    Deze pic heb ik al een keer gepost, maar dit zijn dus de schone heatsinks en CPU en GPU. Bij de GPU (de grote) smeer je het over heel de zwarte chip. En bij de CPU, alleen op het metalen (op de foto: blauwe) vlakje (de heatspreader, tnx slurpgeit).

Mischien moet ik hier maar eens een tutje voor de faq over gaan schrijven, ik heb een paar pics gemaakt dus zou wel kunnen...wat vinden de casemod-faq-owners-creators?

Dremel is idd overall handiger, maar voor en cirkelvormig gat preferereer ik de zevengatenzaag (of kolomboor idd :) )

Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  5. Junior04

Junior04 JUNIOR EL PADRINO...

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen..

Ik heb een vraag

Ik wou weten of ik 2 leds van 3v op een spanning van 5v zetten (serie)

dus 2 x 3V op 5v serie

Wordt de spanning dan gedeelt in 2?

thx _O_

6. Stealthram

Stealthram Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarvoor moet je echt bij alberto zijn (misschien dat andere dit ook weten...)
    *roept alberto*

btw. welkom O-)

/edit: Dit was dus StealthViper, op het account van m'n vriendin O-)

Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  7. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    ik gok op ja.

8. Junior04

Junior04 JUNIOR EL PADRINO...

Leuk Bevonden:
    0
    mm thx ;)

ik zal het toch maar ffjes proberen

9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Alberto zit nog in spanje, die komt pas over een week terug. Misschien piept hij nog 1 keer langs oid.

Ik gok ook JA.

10. webkem

webkem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dynamike heeft een mooie..DAMN!

11. Reus

Reus Guest

Spanning wordt toch nooit gedeeld?

12. Reus

Reus Guest

Gamma etc hebben goedkope dremels, niet de echte dremel, maar wel dezelfde apparaten alleen van een ander merk. Geen idee of ze goed zijn btw.

13. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    nee, vermogen wel, ik las alleen even verkeerd.

14. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Het ondenkbare is gebeurd. Mijn xbox is dan toch gesneuveld.
    Na de problemen met de hitte, en de problemen van de laatste weken met de drive, heeft een van de spoortjes het begeven op het mobo na wat soldeerwerk van mij. Het is voor mij echter te klein om te repareren. Ik zit dus in diepe rouw, en zal na de vakantie een andere xbox moeten kopen. voordeel daarvan is dat ik weer een nieuwe case erbij heb:p.

Mocht iemand dus zijn xbox willen verkopen, evt met kapotte drive/hd, meld je bij mij.

15. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    De spanning word niet gedeelt, als je 2 leds van 3v op een spanning wilt zetten van 5v, zorg er dan voor dat je de goede weerstand hebt, heb je die niet dan brand je ledje door.

Je led kan namelijk maximaal rond de 3v verdragen zonder dat hij stuk gaat. Met de weerstand verlaag je de het aantal volt dat door je ledje gaat.

Het kan wel maar dan wel met de goede weerstand.

Iedereen gelukkig nieuwjaar vanuit spanje, ik heb het hier geweldig naar mijn zin enkel mis ik mijn xbox wel. en de mensen met wie ik ok live ga

@pim: das kut voor je xbox hopelijk komt er snel een nieuwe. _O_

16. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei toch dat onze spanjaard hier snel zou komen, je hoeft alleen maar te roepen ;) . Wat lief dat je ook aan de mensen denkt die je nu helemaal eenzaam en alleen achterlaat op live O-) . Voor jou ook een gelukkig nieuwjaar vanuit het iets minder warme nederland.

@!sic!: dus je xbox doet nu HELEMAAL niks meer? Dan verklaar ik hierbij je xbox officieel kapot-gemod... Ik hoop voor je dat je snel weer een xbox koopt en dat je er dan wel wat voorzichtiger mee omgaat ;) geintje, he O-) .

17. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    met een weerstand verlaag je het aantal ampere dat door een led gaat, niet het aantal voltage, kjik maar: http://www.fys.kuleuven.ac.be/pradem/applets/Fendt/phnl/ohmslaw_nl.htm

18. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    mischien koopt sic mijn 2e xbox

mijn jewel ledjes zijn dood :mad:
    ik had er geen weerstandje bij gezet :p
    maar ik hebnog ledjes van mn undeglow dan haal ik ze daar wel vanaf

en een vraagje voor dynamike; hoe heb jij de boven en onderkant van je plexie case vast gezet.
    ik heb die dingen ook maar ik zou niet weten hoe ik de onderkant vast ga zetten

/nep edit: 250ste post! :D

19. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Je zal altijd een weerstand voor een ledje moeten stoppen, no matter what (behalve eject button ledjes). Maar heb jij dan een underglow op je xbox? :confused:

20. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Precies, anders zal het altijd een risico zijn.
    Xink had het volgens mij besteld, en blijkbaar heeft hij het binnen ofzo?
    hmmm, ik mis mijn doos al, hopen dat ik snel een nieuwe heb.

stealth?msn?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina