[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pim, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    anders gebruik je schuurpapier, een beetje handwerk kan ook geen kwaad.
     
  2. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je met iedere bit je plexieglas verbrand. De dremel draait veel te hard en daardoor smelt het plexieglas altijd, dus maakt het niet uit welke bit je gebruikt, het gaat om de snelheid.

    Schuurpapier is inderdaad de beste oplossing.
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar moet je heel erg op letten ja. Toen ik het 8 cm gat voor mijn fan met een kolomboor maakte stond de boor eerst ook te snel...ik hem uren zitten schuren om die lelijke bruine shit weg te krijgen...echt KEIhard dat gesmolten plexiglas :'-( Je boor dus op standje langzaam...ik vraag me af of je de dremel wel moet gebruiken bij het plexi... Ik heb haast alles geboord en daarna alles nagevijld en geschuurd, kost f#$&ing veel tijd maar het resultaat is super...
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou je een faq kunnen schrijven _O__O_
     
  5. Pekka

    Pekka Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    FAQ maken, zodra ik een beetje tijd heb wil ik dat best doen.
    Overigens, gewoon 1 x 10cm CCFL nodig, frontkap eraf halen, ccfl's even connector ervan afhalen, blauwe krimpkous over de ccfl, verwarmen om strak te maken, met aansteker of fohn, draden onderlangs je dvd drive trekken, connectors weer op de draden zetten, aansluiten op inverter en testen!
    Daarna met dubbelzijdig tape ff ccfl's vastplakken aan voor-onder zijde van je xbox bodemplaat, zooitje dichtbouwen, inverter aankopelen op 12V van HD, klaar!

    Maar ik zal 'm een keer mooi maken!
     
  6. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0

    wat bedoel je daarmee?
    /edit: beter gezegt wat is het
     
  7. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    En met de hitte, geeft dat niet een ontiegelijke zooi warmte? :eek:
     
  8. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, die buisjes heten CCFL en die afkorting staat voor Cold Cathode Fluorescent Light. Dat 'cold' wil dus zeggen dat ie niet heet wordt. Neon bijvoorbeeld wordt een stuk warmer.
     
  9. Reus

    Reus Guest

    Over skinnen of verfen, kheb beide gedaan. Skinnen was leuk, totdat ik meer over xbox casemodden las.

    [​IMG]

    Bovenste is een sticker, onderste is mijn geverfde.
     
  10. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even over die ccfl buisjes, kun je die dus gewoon onder je controllerpoorten leggen of is de ruimte is daar te klein voor?
     
  11. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    Zoals je op het plaatje ziet kan je de ccfl onder je controllerpoorten kwijt. Meestal worden die ccfl staafjes geleverd in een extra buisje, zodat de ccfl zelf niet snel beschadigd. Die buis kan je voorzichtig eraf dremelen, schuren of met bruut geweld losmaken.
     
  12. Pekka

    Pekka Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je kunt ze dus onder (vooronder) je controllerpoorten leggen, vastzetten met een stukje velcro op met lijmpistool.
    Waarom kblauwe krimpkous erover heen?
    Mogelijk raakpunt met metaaldraadje aan buitenkant van CCFL.
    En inderdaad CCFL is COLD cathode, wordt niet warm (max. handwarm!)
    Spaningsconnectors van CCFL even uit stekker peuteren, dan door je metalen behuizing proppen, wederom daar stukje krimpkous ter bescherming van spanningsdraden.
    Inverter achter je DVD-ROM leggen, klaar is klara!
    En spectaculair effect, niet waar! 8)
     
  13. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedank voor jullie snelle reactie, ik ga zaterdag of maandag nieuwe spullen halen en er en zeer binnenkort inbouwen. Resultaten post ik dan hier op het forum.
     
  14. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    We zijn benieuwd :D . Heb je een zwarte of een crystal xbox?
     
  15. fe-chi

    fe-chi Coaster Addicted!

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf heden is mijn x-box ook in de handen van Stealth... Mijn mooie x-box krijgt ledjes in de controllerports!

    Nick... doe rustig met haar he _O_
     
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow cool, nou ben ik beroemd O-) . Ik post binnenkort wel een mailadres voor fan-mail. Handtekeningen kun je gewoon bij mij thuis komen halen of aan mij vragen wanneer je me op straat ziet. En natuurlijk kunnen (net als bij frans bauer) m'n fans altijd koffie komen drinken hier, geen probleem *) .

    fe-chi, die controllerpoort ledjes, daar draait een beetje modder zijn hand niet voor om. Ik denk dat ik het met m'n ogen dicht ga proberen }:] ... geintje.
     
  17. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide :D , maar met de zwarte xbox was ik al bezig en ga ik daar rustig verder.
     
  18. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3

    ik zou wel aanraden om iets van aluminiumfolie erover heen te doen, anders schijnt het zo in je gezicht bij een crystal case

    ik ga misschien ook wel zo'n 3rd party case bestellen, deze is nu een beetje fucked-up

    waar heb jij 'm gekocht?
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2005
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig hoe stealth zo zichzelf is gebleven :9

    @XBOX ADDICT: Ik zou maar niet over modchips praten, man...het is voor je eigen bestwil O-)
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2005
  20. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan die 3rd party case ook painten met half transparante ver painten, dan krijg je een soort originele MS-Crystal case look.

    @StealthViper: sorry zal wel verder gaan op xbox-scene :):p;)
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina